logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Zetec

Zetec

Kto montował/ma zamontowanego Zeteca ? Interesuje mnie jakie miski olejowe użyliście, jakie przeróbki tych misek. Dodatkowo jakie koło zmachowe sprzęgło i jak rozwiązaliście przerzucenie wyjścia do chłodnicy na przód.

Pzdr

Jarek / 2015-07-29 20:03:47 /


Miska klasycznie od 1.8 cvh z obciętym przodem i dospawamym skrzydelkiem. Koło zamachowe od 1.8 RQB bo siada na nie duże sprzęgło, a wazy o 30% mniej od kloca z 2.0. Wyjście wodne to kustomowa płytka z nierdzewki z dospawamym kolankiem (zostało mi pare sztuk - mogę odsprzedac) + termostat z obudowa od Mondeo 2.5V6.

Konar / 2015-07-29 22:02:54 /


Ta miska od 1.8 to chyba nie do dostania.

Jarek / 2015-07-29 22:20:59 /


Na pewno drogo. 1.8CVH to rzadki silnik, wychodził tylko w Sierrze - w tych czasach większość populacji tych motorów już dawno przetopiona. Dla rozjaśnienia dodam, że ani od 1.4 CVH ani od 1.6 CVH miska nie pasuje - to inne bloki.

Jeśli to ma siedzieć w Eskorcie, to jeszcze odnośnie układu chłodzenia - idealnie pasuje chłodnica od Polo Mk1 - ma wyloty po dobrej stronie, rozmiar prawie dokładnie taki sam jak oryginalna Eskortowa, no i nowa kosztuje poniżej stówy.

Konar / 2015-07-29 22:26:56 /


To koło zamachowe od 1.8 to Zetec ?

Jarek / 2015-07-29 23:22:21 /


Podobnie jak RKA i RQC

Mysza liil (EM) / 2015-07-29 23:33:53 /


1.8 RQB to Zetec 130PS z Escorta'91 XR3i
Sprzęgło do tego np. 240mm z Escorta TD - jest ogromne ale jeszcze mieści się w dzwon od N9.
Z łożyskiem wyciskowym z kompletu będziesz musiał przesunąć punkt podparcia łapy sprzęgła w dzwonie w kierunku sinika o 1-1.5 cm.

Można też zastosować długie łożysko wyciskowe z którejś Sierry (numer Quinton Hazell CCT133) i wszystko zostaje po staremu :)

Konar / 2015-07-29 23:36:16 /


Konar pokaż te wyjście wodne - byłbym chętny moze - jest tam jakies gniazdo na termostat ? :) Można też chyba zastosować miskę z Mondeo po przerzeźbieniu (alu) bo też ma bardzo podobny kształt ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-30 10:52:30 /


RQB to owszem Zetec o mocy 130KM, ale nie z XR3i tylko RS bo po '91 to już mamy Escorta mk5.

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-03 20:52:45 /


Snuffy Escort RS (mk5/6/7) to raczej tylko 2.0 dohc 16v, oraz RS Cosworth i wydaje mi sie że xr3/xr3i w modelu mk3/4 to miałeś 1.6 cvh we wszystkich odmianach gaźnikowo-wtryskowych, natomiast mk5/6/7 xr3i to tylko wyłącznie jest 1.8 zetec we wsztstkich odmianach mocy, z tym że najczęsciej 115 koników Rkc i 130 RQB,

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-03 21:35:05 /


I się pomyliłem z lekka, bo w modelu mk7 xr3i tez występowały z 1.6 16v, z tym ze w katalogu widnieje tylko z nadwoziem cabrio

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-03 21:42:14 /


Masz gdzieś może ten katalog w formie elektronicznej?

Zetec Rkc 115KM to w mk7, wcześniej były Rda 105KM i Rqb 130KM

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-04 22:38:10 /


Fiesta RS1800 też ma 130 KM

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-06 10:43:16 /


bo fiesta ma RQB

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-11 15:07:54 /


Odkopię trochę temat.

Czy koło zamachowe z Focusa 1.8 Mk 1 też może być ?

Jaką miskę FWD najlepiej przerobić ? Z tego co widzę to chyba był metalowe i aluminiowe. Czy trzeba przerabiać także smoka i bagnet ?

Pzdr

Jarek / 2016-01-24 19:21:05 /


Może być koło zamachowe z fokusa 1.8, kwestia dobrania odpowiedniej tarczy.

Miska olejowa z pierwszego lepszego CVH ale sporo spawania żeby to siadło na blok zeteca. Smok rzeźba, tak samo bagnet musi być przeniesiony na tył silnika tam gdzie będzie głęboka część miski.

Maćko Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-01-24 22:46:19 /


Maćko chcesz powiedzieć że do zetki pasują miski od CVH 1.6, 1.4? Wedle mojej wiedzy miska pasuje tylko z 1.8 CVH ale może jestem nie na bieżąco. IMHO najlepiej spawać miskę alu od escorta. Ja w zetecu FWD nie widziałem miski metalowej, jest faktycznie miska dwuczęściowa która ma dno metalowe a korpus alu ale takową nie bardzo się da przerobić - nie ma to sensu.
Smok trzeba zrobić praktycznie od początku. Do roboty jest jeszcze magistrala wodna, łapy silnika.
Koło zamachowe, ja osobiście, bym szukał od mondeo MK1/MK2 z dwulitrówką (największe seryjne sprzęgło - 240mm, takie samo rozmiarowo jak w 2.5v6 oraz RQB) mniejsze pojemności mają mniejsze sprzęgło.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-01-25 09:16:11 /


A czy miskę z Sierry trzeba przerabiać czy montuje się tak jak jest ?

Jarek / 2016-01-25 14:39:28 /


Wszystko zależy od tego do jakiego auta to ma być oraz jak montujesz silnik.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-01-25 16:00:27 /


Miska siada tylko od 1.8 CVH. Przy czym siada to za dużo powiedziane. "Półksiężyce" pod uszczelniaczami wału mają inny profil i trzeba je "stuningować". Ja w swoim miałem miskę z 1.8 CVH ale zdecydowałem się na prodżekt z amelinum. W tym celu wykorzystać można miskę z Zeteca 1.6 z Escorta.. chyba np. mkVI czy VII (te ostatnie wypusty). Miskę taką jednak trzeba przeciąć w poziomie, obrócić jedną część, przesunąć o jedno "ożebrowanie" i zespawać przerabiając też tylną ściankę, żeby o skrzynię się nie zaparła. Jak spawacz jest porządny i nie pościąga przy spawaniu to do bloku zeteca pasuje to nadal jak ulał. Smok oczywiście trzeba tuningować. Bagnet również sobie trzeba wyrzeźbić jakiś logiczny.
Sprzęgło: ja zrobiłem tak:
Zamach lity zamiast dwumasty z blacktopa 2.0 (dodatkowo odelżony w szlifierni). Tarcza sprzęgła chyba od Escorta 1.8 TD jakaś spora. Zamach -tu mam pustkę w głowie, ale może 2.0 OHC? (nie pamiętam). Łożysko takie grube QH CCT133 (musi być grubsze, bo inaczej nie będzie można w pełni wysprzęglić (mowa o skrzynce N9). Dodatkowo łapa w dzwonie również troszkę przeprofilowana.
Mój zetec to ST170 z wywaloną fazą na przepustnicach z CBR1100R albo CBR1300R (nie pamiętam -nie znam się na moturach) i ze standAlone'm na pełnej sekwencyji
https://www.youtube.com/watch?v=GUKZBS9QQyg

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-01-25 16:04:58 /


Zoggon - pamiętam, że mówiłeś o jakichś problemach w wydobyciu pełni mocy z tego zestawu... dobrze pamiętam? Ogarnięte? Zapierdala?

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-01-25 16:49:53 /


nie ma żadnych problemów... no chyba, że problemem nazwiemy regulację silnika, ustawienia parametrów i strojenie paliwa i zpałonu

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-01-25 17:30:58 /


Ja wytargałem na szrocie miskę blaszaną z escorta 1.6 cvh, trzeba przerobić jeden półksiężyc i nawiercić nowe otwory pod śruby, do tego uszczelka pod miskę oleju z 1.8 cvh dla pewności. Bagnet to rzeźba artystyczna.

Sprzęgło hm wiele dróg. Zoggon koło zamachowe z ohc ? To nijak nie pasuje i nie ma z czego czytać czujnik wału. Pasuje każde sprzęgło, które ma 23 zęby reszta to twórczość. Można zostawić całe seryjne z mondeo 2.0 albo dać koło razem ze sprzęgłem z 1.8 które miało 130 koni, też ma 23 zęby.

Maćko Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-01-25 21:04:27 /


tam przy ohc nie miało być słowo "zamach" tylko słowo "docisk"
zamach jest od blacktopa 2.0. Od środka można stoczyć żeby odelżyć.... no i żeby nie stoczyć zębów do czujnika wału

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-01-25 21:17:52 /


Jaki jest symbol tej chłodnicy z Polo Mk 1 ?

Pzdr

Jarek / 2016-02-03 18:58:26 /