logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » blok pinto

blok pinto

pytanioe techniczne: czy blok pinto 1,6 1,8 i 2,0 to ten sam blok? mam silnik 1.8 i chce go rozwiercić pod tłoki od 2,8 v6 (93 mm). w książce o tych silnikach jest napisane ze 2.0 można rozwiercić a jak jest z 1,8 niedoczytałem się. poradźcie!

olowaty / 2005-08-31 19:45:56 /


a co to za książka? :)(niestety na Twoje pytanie nie znam odpowiedzi)

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-08-31 19:55:45 /


how to power tune ford sohc.

olowaty / 2005-08-31 20:00:59 /


Pewnie ta, do ktorej linka kiedys zapodawalem
"How to power tune Pinto SOHC Engines" aut. Des Hammil

Jest tam o rozwiercaniu 2,0 na 2,1 oraz zwiekszaniu skoku tlokow tak, by uzyskac bodaj 2,3L itd...

Pozdro

Govar Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-08-31 20:02:39 /


zgadza sie. ale czy to da rady zrobić u mnie? a może są jescze jakieś inne źródła info na ten temat. (ford pinto tuning guide jusz mam)

olowaty / 2005-08-31 20:39:23 /


wystarczy zajrzeć do działu garaż tu na stronie.

1.6 i 2.0 to nie ten sam blok - średnice tłoków są inne. 1.8 były różne silniki - jeśli masz pinto to mozna spróbować rozwiercić pod tłoki z 2.0 ohc ;-) ale lepiej chyba kupić dwójke i dopiero rozwiercać ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-08-31 20:52:40 /


że średnice cylindrów są inne to wiem. chodzi mi o to czy do tych silników odlewano jeden typ bloku i dopiero wtedy rozwiercano do porządanych pojemności ( 1,6 1,8 2,0)

olowaty / 2005-08-31 21:38:32 /


to inne bloki

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-08-31 22:35:51 /


Pająk - doprecyzuj :)
Rozstaw otworów jest ten sam. Czym sie różnią? Wysokością ?
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-01 00:02:46 /


No właśnie, przecież nawet głowice są zamienne 1.8<=>2.0 (co nie znaczy, że takie same). Więc w czym tkwi różnica?

Jan Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-01 01:35:36 /


Chyba nikt tu sie nie zna na 1.8 .... ten silnik nie był montowany ani w Capri ani Taunusie ani tymbardziej w Granadzie. W Escorcie Mk2 był 1800 ale 16v i nie pinto ;-) Ale moze ktoś wie ? Jest o tym silniku troche na forum (słowa autorstwa krk4m o ile sie nie myle) więc szukaj ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-01 09:52:10 /


tak wysokością, kiedyś mierzyłem blok 2.0 i 1.6 i blok 2.0 jest ok 1cm wyższy od 1.6, nie miałem czasu zrobić pomiarów 1.3

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-01 09:52:18 /


Nie mierzyłem tego nigdy w naturze, ale zwykle jesli dwa silniki z jednej rodziny różnią się skokiem tłoka, to celem uproszczenia rozwiązań głowicy stosowane są dwie metody:
1.Silnik krótkoskokowy dostaje tłoki wyższe o połowę róznicy skoku
2.Silnik krótkoskokowy dostaje blok niższy o połowę różnicy skoku
Z opartych o pomiary oswiadczeń firmy Spider Garage :) wynika, że w Fordzie zastosowano ów drugi system. Ale - jako że różnica skoku między silnikami 1.3/1.6 a 1.8/2.0 wynosi raptem 11mm, to różnica wysokości bloku winna wynosić jedynie 5.5mm. Gdyby wynosiła centymetr, to oprócz obniżenia bloku należałoby o kolejne 4.5mm obniżyć tłoki, co zakrawa na paranoję.
Silnik Pinto 1.8 występował tylko w Sierrach i Scorpio i na pewno ma blok identyczny z 2.0 - różni się tylko mniejszą średnicą tłoków. Co więcej - istnieje nie stosowany w Capri/Taunusach/Cortinach/Escortach wariant motoru Pinto 1.6 EFI oparty także na bloku 2.0 [a więc wyższym] z jeszcze mniejszą średnicą cylindrów. Stosowany był tylko w Sierrach pod koniec produkcji. Natomiast blok Pinto 1.3 jest tak samo niski jak pierwotny 1.6.
Należy jednakże zwrócić baczną uwagę na motory 1.6 SOHC, bowiem oprócz CVH i Pinto zdarzają się niekiedy [np. produkcja argentyńska i turecka] Taunusy i Granady z motorem Lima 1.6 [nie 2.3], także R4 SOHC. Blok jest zewnętrznie bardzo podobny, ale ma inny rozstaw śrub głowicy i inny rozstaw osi cylindrów. Zestawienie ponizej:
A. Pinto z niskim blokiem [skok 66.0mm]:
tłoki 79.0 - pojemność 1294cc
tłoki 87.7 - pojemność 1594cc
B.Pinto z wysokim blokiem [skok 77.0mm]:
tłoki 81.3 - pojemność 1598cc
tłoki 86.2 - pojemność 1796cc
tłoki 90.8 - pojemność 1993cc
C.Lima z innym układem śrub [skok 79.4mm]:
tłoki 80.0 - pojemność 1596cc
tłoki 96.0 - pojemność 2299cc

Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-01 10:37:28 /


przy zakładaniu do pinto tłoków od 2.8 (nie chcę zmyślać) ale coś mi się wydaje, że w "How to Modify Ford Pinto S.O.H.C. Engines" stwierdzono, że należy zeszlifować denka tłoków 2.8. Ponadto warto zastosować korbowody od Pinto ze Sierry (blok 205?). Wg. Pana Davida W. są wytrzymalsze. Istnieje też możliwość zapakowania krobowodów od chyba silnika 1.6 diesel (z Fiesty?). Jedynie należy w nich zmodyfikować otwory w które wchodzą wykrobienia wału (nie wiem jak się fachowo nazywają te wielkie dziury, w które wkłada się panewki wału)

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-01 10:43:23 /


krk4m! jestes wielki! dzięki! a tak nawiasem skąd bierzesz takie wspaniałe informacje? ja też dużo siedze w necie ale jakoś rzadko na nie trafiam? może źle szukam. w każdym bądź razie dzięki jescze reaz!

olowaty / 2005-09-01 14:47:19 /


to zoggon

Rozwiercajac blok pod tloki od 2.8, jest rekomendowane uzywac blok od silnika z wtryskiem (blok 205 ze Sierry) bo on jest troche mocnieszy. Rozwiercajac zwyklu blok niema gwarancii ze wszystko bedzie OK. Wiec najlepej byloby znalezc blok od 2.0 EFI i go modyfikowac...

Z reszta o tym mozna poczytac w tej samej ksiazcze "How to power tune Ford SOH engines" oraz:

http://www.pumaracing.co.uk/pinto.htm

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-01 14:59:35 /


arunas! masz rację właśnie otrzymałem maila od westfield'a ( to ci co na ich stronie jest ksiązka) i nie da rady 1,8 rozwiercić. no cóóż szukam 2,0. do remontu może być. może ktoś z was ma?

olowaty / 2005-09-01 16:02:30 /


Są 2 różne bloki Pinto 2.0 - gaźnikówka ma podobno mniejsze gniazda na panewki, a wtryskowy [tzw.Pinto 205] ma blok zunifikowany z Cosworthem, wyposażony w dodatkowe żebra usztywniające. Czyli nie wystarczy znaleźć blok 2.0 [bo gaźnikowy jest taki sam jak w 1.8] - pod rozwiert musisz trafić od 2.0 efi.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-01 16:41:04 /


A czy każdy EFi ma ten mocniejszy blok, czy tylko ten mający 115 PS montowany m.in. w Sierrze 2.0iS?
Bo gdzieś czytałem, że tylko 115-konny ma Cosworthowy blok i korbowody (a także poczynione pewne zmiany w głowicy), zaś 100-konny posiada taki sam blok i korbowody jak gaźnikówka.

Jan Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-01 19:58:32 /


Głowica od EFI ma trochę inny kształt kanałów ssących.Jeśli zaś chodzi o korbowody to na pewno nie są od Coswortha. Po pierwsze w Cossie ma kute (w seryjnym EFI chyba raczej zbędne ;-) ) a po drugie są o 1,5 mm dłuższe od tych z gaźnika i EFI).

POZDRO

Jerry Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-01 21:01:03 /


Oczywiście, jak już wspomniano korbowody z EFI są mocniejsze od tych z gaźnika i z pewnością ich instalacja pozwala na nieco poważniejsze modyfikacje silnika. Ze standardowymi tłokami z EFI Pinto może chwilowo utrzymywać około 6900 do 7000 obr./min. a z lekkimi nawet 7200 do 7500 obr./min. Aby zastosować korbowody z Cosworth'a w wolnossącym Pinto konieczne jest zastosowanie zmodyfikowanych tłoków (dostępne w zasadzie od ręki ;-) ).

POZDRO

Jerry Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-01 21:16:06 /


widze ze rozpętałem burzę w szklance wody. w książce nie znalazłem info że tylko blok z efi daje rade. jest tam opis przeróbki właśnie silnika na gaźniku.

olowaty / 2005-09-01 22:54:21 /


krk4m! oto co mi chłopaki napisali na temat 2.0 pinto: (pytanie moje brzmiało czy moge rozwiercić 2.0 na gaźniku)
"Yes, any Pinto can be bored out to 2.1 as far as I know.
I have seen many done this way and this was before the efi version came out.
The efi is just a standard pinto with an injection system instead of Carbs."

olowaty / 2005-09-02 00:43:26 /


Książki How to powertune i How to modify wspólnie stwierdzają, że najbardziej właściwy dla takich przeróbek jest blok 205 ze Sierry... mimo tego, jaką dostałeś odpowiedź, proponuję poszukać bloku 205

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-02 07:55:28 /


OK, Olowaty.
Stwierdzenie "as far as I know" pozostawia faciowi olbrzymie pole manewru. Jeśli nawet coś Ci się nie uda, to gostek stwierdzi, że w takim razie jego wiedza w temacie nie była "deep enough". Rozwiercić da się na pewno kazdy - nawet 1300cc - bo przecież dystans między cylindrami na to pozwala. Literatura mówi tylko o tym, że WARTO poszukać bloku 205, bo on po prostu wytrzyma więcej. A nie będziesz przecież powiększał pojemności o 100cc tylko po to, żeby wycisnąć z Pinciaka dodatkowe 4 czy 5 PS, bo to można uzyskać znacznie tańszymi metodami. Powiększanie pojemności jest elementem tuningu ekstremalnego, gdy wszystkie pozostałe metody [dolot, komora, wydech, rozrząd, zamach, etc.] zostały już wyczerpane. Solidnie podcliwiony Pinto daje spokojnie 150-160 PS, a tego zwykły blok może NA DŁUŻSZĄ METĘ nie zdzierżyć.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-02 08:54:08 /


odnośnie rasowania silnika Pinto na 150-160KM, napewno wymagane będzie użycie części wysokiej jakości, również wszyscy zgodnie twierdzą że rasowany silnik powinien być w zasadzie w idealnym stanie nie wykazującym śladów zużycia, to zastanawia mnie troszkę koszt takiego tuningu, fakt, można pięknie zrobić taki silnik, ale patrząc na katalog Burton Power 2005 i ceny oferowanych podzespołów, to hmmm... nie wiem co powiedzieć, zastanawia mnie także to czy stosowanie tzw. "półśrodków" pozwoli na osiągnięcie zadowalającego efektu. Osobiście wydaje mi się, że rozwiercając pinto i wprowadzając niewielkie zmiany po kosztach do zaakceptowania przez przeciętnego Kowalskiego nie osiągnie się rezultatów lepszych niż te 125-130KM. Warto wspomnieć że nawet parka sprawnych Weberów 40 DCOE w dobrym stanie wraz z kolektorem to wydatek rzędu 800-1000zł.
oby to rozwiercanie nie było sztuką dla sztuki :-)

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-02 09:49:13 /


Proponuje przestudiowac te pozycje:

http://ako234.internetdsl.tpnet.pl/sierrafan/Sierra-tuning/

Wiecej. Jestem na dosc zaawansowanym etapie kompletowania czesci. Co z tego wynieknie ... zobaczymy.

toyman / 2005-09-02 11:41:05 /


czyli bede szukał silnik a ze scorpio. z tego co wiem wszytkie były na wtrysku. mam racje? w sumie nie widziałbym seneu brać silnik na wtrysku i przerabiac go na gaźnik (chyba że bloki 205 były też w gaźnikowcach). ki. dzięki. szuka silnka od scorupiaka.

olowaty / 2005-09-02 14:47:26 /


Niestety - na Włochy, Francje, Hiszpanię, Portugalię, Grecję i Anglię Scorpiaki były także 2.0/105 PS z gaźnikami. Silnik z blokiem 205 ma inne okna wlotowe w głowicy - poznasz nawet jesli kolektor ssący jest zdjety. Szukaj motoru EFI ze Sierry albo Scorpio.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-02 15:21:05 /


jeszcze jedno. w ksiązce piszą ze 2.0 efi ma 205 nabite duża czcinką. znacie może rozmiar tej czcionki?

olowaty / 2005-09-02 15:42:58 /


a obrazka nie widzisz?
nie nabite tylko odlane, jak na każdym pinto, pomijajac fakt, ze prawie na co 2 strone ksiazki pokazuja ten blok, oraz te literki, tak jak na 16 masz 16 czy 165 na bloku 205 bedize odlane 205, litery ok 2,5cm wyskości, bodajże pod polem numerowym.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-02 17:42:28 /


dobra nie denerwuj sie :) a skąd ja mam po obrazku poznać czy to jest duża czy mała czcionka. wielki dzięki za info. zamykamy wątek.

olowaty / 2005-09-02 20:21:45 /


W pełni podzielam zdanie krk4m. Blok od gaźnikowego Pinto można rozwiercić do 2.1 jednak doświadczenie uczy, że jest on podatny na pękanie. Decydując się na taką modyfikację lepiej zacząć od solidnej bazy tj. bloku 205. Jest on niewątpliwie mocniejszy (patrz Cosworth) i znacznie lepiej znosi poważniejsze modyfikacje. Powiększanie pojemności ma moim zdaniem sens wtedy gdy dokonuje się pełnej modyfikacji silnika. Aby wykorzystać potencjał powiększonej jednostki i tak konieczne są modyfikacje innych podzespołów (zwłaszcza poprawa parametrów napełniania cylindrów i przepływu spalin). Na początek polecam mocne podkręcenie dwulitrówki.

POZDRO

Jerry Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-02 21:56:30 /


a ja poprosze jak ktos ma na kompie scana tej ksiazeczki :How to power tune Pinto SOHC Engines
dzieki

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-25 00:23:35 /


thx mikeB4 :P

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-01-12 23:52:38 /


o widzisz - już zapomniałem

jakby ktoś szukał
How to power tune
to leży tutaj
ftp://ftp.capri.pl/user/mikeb4/Capri/

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-12 23:54:53 /


idąc z duchem postępu pozyskałem omawiany blok 205, głowica z gażnikowego pinto 2,0 powinna pasować bez problemu ? ale czy da się spasować ten blok /już jako kompletny silnik/ ze skrzynią 1,6 ohc 1980 /lubie ją/ ? i jeszcze jeden problem, czy ktoś już wypróbował ten patent z tłokami od 2800 V6 ?

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-31 17:30:50 /


na blok 205 założysz każdą głowice, on poprostu różni się tym że ma grubsze ścianki w środku i jest dobry na rozwierty, skrzynia podejdzie Ci każda od pinto, w klubie sierry są już rozwierty 2.0 na tłokach 2.8, mało tego nawet uturbione :)

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-31 18:48:52 /


a trzeba modyfikować tłoki , czy brać nominalne, bez modyfikacii ?

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-31 19:05:02 /


tam na marginesie pająk, to ten kolektor lynxa z australii był nieziemsko zeżarty przy kanale wodnym, ktoś jeżdził z jakimś kwasem zamoiast wody, dobrze, że miałem niezłego speca od spawania aluminium, ale i tak wygląda dziwnie :(

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-31 19:07:40 /


z tłokami się nic nie robi, zmienia się natomiast korbowody, lub przeszlifowuje wał.
no kolektorek fajny, szkoda ze byłeś pierwszy, było jeszcze pare innych ale cena ghhmmm. ja teraz poluje na 3 idfy w cenie nie zwalającej z nóg

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-31 19:50:10 /


widziałem w anglii w sumie niedrogi zestawik na czterech gażnikach motocyklowych,
jak ktoś lubi długie regulacje............jak dokładnie przygotować wał i korbowody ?

co do kolektora, jestem ciekaw efektów, wylotowy rurowy po prawidłowym ustawieniu szuflady nieco poprawił mi "przyjemność z jazdy", a ten dellorto 45, kupiony w komplecie to niezły smoczek, przelot ma 175 % moich starych pierburgów od 2,3 i 2,8 V6, z szufladą jeszcze nie sprawdzałem ale pewnie ze 300 % :).

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-31 21:14:06 /


Dodam ciekawostkę. Kupiłem silnik 2.0 Sierry, który siedział w Polonezie z BOR-u. Jest to silnik na gaźniku z blokiem 205 (mając na uwadze posty powyżej to raczej dziwne). Już 6 lat jeżdżąc piłuję go na maksa. Silnik nie do zakatowania.

Konradus Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-31 22:55:43 /


jak doczytałem do tłoków z 2,3 V6 podobno trzeba obniżyć blok o 2,8mm niezła masakra. albo znależć inne korbowody
albo wydać trochę dewiz : http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=4644274269&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-01 10:04:11 /


nie moge zdradzać wszystkich sztuczek, ale jak doobrze poszukasz to znajdziesz

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-01 11:42:43 /


To trochę nie po koleżeńsku, zastosowanie korbowodów z 1,6 d nazywasz tą sztuczką ? Przetaczanie wału korbowego na czopach korbowodów ? Wcale nie wiem czy to się tak opłaci, chyba lepiej zrobić trochę mniejszą pojemność i mieć silnik o krótszym skoku, krótkoskokowe chyba lepiej kręcą ?

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-01 13:17:07 /


niby lepiej...

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-01 13:40:25 /


do przerobki 2.0ohc zasadniczo potrzebny jest tylko goly blok z walem i glowica tak? bo w sumie reszta bedzie zmieniana wiec nadaje sie kazdy silnik "na chodzie" dobrze mysle bo czy ma cisnienie na garach czy nie to bez znaczenia skoro i tak beda inne tloki oraz jak ma slabe cisnienie ?
bo znalazlem sobie taki ze scorupiaka niby chodzil sobie do konca ale pewnie nie jest w najlepszym stanie
i czy ktos wie do jakiej pojemnosci mozna rozwiercic tego pinciaka?

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-10 00:33:49 /


zakrzak, wystraczy prześledzić wypoweidzi Pająka i wszystko masz jak na talerzu :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-10 11:31:05 /


Krótko skokowe no to 1.6 :) ma mniejszy skok i nie musisz dłubać w układzie korbowym i były te stare niski i wysoki blok bo już mnie olśniono tu że był i 1.6 ze skokiem jak 2.0 ale te stare miały dwa bloki HC i LC różniące się wysokością i teraz sam robię taką śmieszną amatorską konwersję tunigową ;]
Mam motor o wysokim bloku gdzie tłoki są na równo z blokiem jak nie ździebko wyżej bo w tym drugim sa poniżej jakieś 2~3mm i daję na to głowicę tez od starego typu pinto tylko że z zaworami wylotowymi o średnicy 34mm a nie jak to się ma większości 30mm i do tego juz mam i ładnie chodzi dwugardzielowy gaźnik z kolektorem 84HF od sierry,za parę dni to zepnę i zmierze sobie na 1/4mili...he he
Ale chyba wyjdzie na to że złoże sobie motor jaki seryjnie wychodził w sierrach choć nie spotkałem się z silnikiem 1.6 (stary typ) który ma wysoką kompresję i duże zawory jakoś te 3 silniki które mam posiadają zawsze taką konfigurację
tzn. niska kompresja+duże zawory i wysoka kompresja+małe zawory i wałki rozrzadu się troszkę róznią.
A same zawory w wersji duże mają na płaszczyźnie takie ślimaki nie wiem czy to coś nowego ale mnie to ździwiło takie jakby wyfrezowane spirale że niby mieszanka ma wirowac czy coś no i w środku płaszczyzny zaworu oval Forda :) najmilej było jak czyściłem je z nagaru napieram drucianką na wiertarce i nagle ooo FORD!! Miłe uczucie...

Burza / 2006-06-10 12:29:10 /


W materiałach z tej strony..
http://ako234.internetdsl.tpnet.pl/sierrafan/Sierra-tuning/
jest napisane że bloki można wiercić.
A moje pytanie jest takie:" Czy bloki mocniejsze(tzn takie jak 2.0 EFI) Mają w oznaczeniu "5" np 205??\
Bo mój 1,8 ma "185" a widziałem u znajomego taki co miał tylko "18"
Ktoś wie jak to jest?
I jak długo jeździ takie średnio zmotane 2,1l??
Pozdro Dziku

Dziku Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-10 19:54:16 /


blok od 2,0 dohc EFI to blok 205
nie mylić z 2,0 ohc EFI gdzie był blok 204 tak jak w 2,0 ohc gazior.

Blok 205 można spokojnie wiercic do 2,3 - widziałem sierrke z takim silnikiem, pisałem o niej gdzies na forum przy okazji zawodów driftingowych.

pozdro pozdro

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-10 20:05:30 /


krzysiek chyba niebardzo, 205 to włąsnie blok od wtryskowego pinto,
dohc to zupełnie inny blok

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-10 20:08:39 /


Krzysiek, coś nie tak... Mój brat ma w escorcie 2.0 ohc (pierwotnie EFI teraz gaźnik) z oznaczeniem 205 na bloku, co sugeruje, że nie tylko DOHC miało oznaczenie 205.

Śmietan / 2006-06-10 20:10:33 /


:) a strzeliliśmy, coke :)

Śmietan / 2006-06-10 20:11:27 /


ja generalnie swoją wiedze opieram o to co mi powiedział ten facet co jeździ tą sierrą. Dzisiaj z resztą będąc w robocie spytałem sie mechanika robiącego Sierre z 2,0 ohc Efi czy to jest ten sam blok co w gaźnikowym i on powiedział że tak. No ale ja sie nie kłóce :)

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-10 20:13:55 /


martwić sie nie ma czym, blok 205 ma odlew nazwy wielki jak cię mogę, napewno jest to blok najlepszy do rozwiercenia pod większe tłoki, niezależnie od głowicy i układu zasilania w konkretnym wózku, trzeba sprawdzić oznaczenia i cześć pracy.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-10 20:29:01 /


Właśnie mierzyłem blok co leży obok garżu.
To jest 1.8l i podobno ma średnicę 86,2mm odległość między krawędziami wynosi jakiś 15mm.jeśli go rozwiercimy do 93 tak jak pisze ten anglik to zostanie tylko 8mm... nie wiem czy wydoi...
Skoro wszystkie pinto mają wzajemnie wymienne głowice, to odległość miedzy osiami cylindrów jest taka sama. czyli każdy po rozwierceniu będzie miał tylko 8mm
Od spodu (to jest ze środka bloku od strony wała...) oglądałem kiedyś 2.0l i nie widze różnicy w porównaniu z moim 1,8l.
Silnik i tak do remontu, więc go nie szkoda.. Tylko jeśli utopie kase a on zdechnie za szybko to kicha będzie...
Pozdro Dziku

Dziku Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-10 20:35:06 /


rozwiercenie 1,8 na 2,3 to chyba faktycznie strata kasy,blok 205 ma podobno lepsze usztywnienia i inne kanały wodne, jak się zbiorę do kupy i pojadę po ten, który dostałem to wrzucę foty. w sumie najwięcej informacii jest na stronie fanów sierry, po co wyważać otwarte drzwi.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-10 20:59:51 /


Krzysiek Poznań - na bloku Pinto 205 siada zarówno głowa SOHC, jak i DOHC - ale ta tylko pod warunkiem że jest to napędzany gumowym paskiem Cosworth. Typowy nieuturbiony 2.0 DOHC ze Sierry/Transita/Scorpio ma głowę o prawie 30mm krótszą i napęd rozrządu łańcuchem.
Bloki 205 z motorów EFI oraz 204 z Transita różnią się od 200 spod gaźnikowego Pinto sztywnością, co uzyskano przez wzmocnienie żeber w kilku przekrojach. Ale wymiarowo są identyczne, więc głowy gaźnikowe i EFI można sobie wzajemnie przekładać. Nie radzę tylko zakładać uturbionego Coswortha DOHC na dół Pinto 200, bo wał, korby i panewki nie zniosa takiego mariażu.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-10 21:05:26 /


pajak malo tu napisal :P
a chodzi mi o to czy jest sens brac silnik ze scorpio ktore jeszcze cale stoi na zlomie i ma wlasnie blok 205 ale stanu nie stwiredze:) ...tylko czy warto bo za jakas stefke bym mogl go wyszarpac :P

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-10 21:32:24 /


No dobra ale co z pytaniem o to czy 185 ma tak jak 205 czy jak "zwykly" 18/180??
Bo dalej nie wiadomo...
Kiedy będziesz miał te foty??
to rozbiore swojego i porównamy...
Pozdro Dziku

Dziku Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-10 21:34:35 /


ktos wie od ktorego roku wszedl blok "205" i czy w jakis latach przechodzil modyfikacja czy do konca klepali juz taki sam?

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-11 21:53:28 /


Może to rok wejścia EFI?

Śmietan / 2007-03-11 22:09:28 /


86 87? ale czy do konca byly takie same czysie pozniejsze czyms roznily?

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-12 08:53:05 /


jeszcze jedno pytanie moze ktos ma dane dokladne lub tlok na wiezchu i podam mi "wysokosc" tloka
jak w tym linku : http://www.musclemotorparts.com/comp_ht_files/image001.jpg

oczywiscie chodzi o 2.0ohc

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-13 20:11:45 /


a tak z ciekawości ...wnioskuje ze Pinto na bloku 200 (2.0 z gaźnikiem) miało 105 hp-ksiązkowo,pinto na bloku 205(2.0 Efi) 115hp-dzięki czemu to 10hp dodatkowej mocy??

bon / 2010-02-21 01:55:34 /


101 KM miał zwykły 2.0 sohc ... przy Efi - inny wałek rozrządu, wydech itp....

Escort Mk2 RS2000 na gaźniku (tym samym weberze 32/36 co wersja 101 KM) miał 110 KM

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-21 02:10:01 /


wszystkie sierry były robione na bloku 205,czy tylko te z wtryskiem??
Zdaje się jeszcze było 2.0 ohc na wtrysku w transitach na bloku 205 ale one legitymowały się mniejszą mocą.

bon / 2010-02-21 11:44:37 /


bon, Transit miał coś koło 80 km, ale i sprężanie było niskie - tłoki niższe - 8,2 albo 8,5.

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-21 11:48:32 /


dobre pod turbo

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-21 12:12:00 /


Pytam bo staram się określić tożsamość mojego silnika jest to 2.0 na bloku 205 i tyle o nim wiem.Numerów na nim nie uświadczy (tych po których można by go zidentyfikować)
Jest możliwość wizualnie określić co to może być??
kilka fotek

bon / 2010-02-21 12:31:52 /


Zwykłe Pinto, żadne EFI.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-21 16:51:40 /


Ze sierry?

bon / 2010-02-21 17:03:39 /


Twój silnik jest z grudnia 1993 więc raczej chyba Transit?

Konar / 2010-02-21 17:48:33 /


zakupiony został z gaźnikiem od fiata:(.Bardzo możliwe że to z transita...tam był ten wtrysk jak w niektórych escortach(siadał na zwykły kolektor).
To może słaby argument,ale pokrywa klawiatury jest taka sama jak w transitach...w sierrach nie było przetłoczenia.

bon / 2010-02-21 18:12:03 /


Najprawdopodobniej jest to silnik od transita,odprężony,80 konny.Turbo w moich planach nie wchodzi w grę,raczej.Słyszałem,że głowice są takie same jak w scierkach,tylko różnią się średnicą zaworu wydechowego....tak słyszałem,nie jestem pewien...i teraz pytanie:)
Czy warto bawić się ze zmianą tłoków od Sierry,by zwiększyć sprężanie i ogólnie moc..nie wiem czy z rozrządem też trzeba coś kombinować...czy po prostu nie nabyć i zagaźnikować jakiegoś 2.0ohc efi.

bon / 2010-02-25 21:51:22 /


Jeżeli silnik jest pewny - mam na myśli dół - to zakładasz głowicę od 1.6, zamach od dowolnego OHACA (1.6;1,8;2,0), bo ten z transita jest cięższy - i śmiga.

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-26 11:00:22 /


Panowie mam takie pytanie,tylko ręce z dala od kamieni!!!!

Zakupiłem silnik od sierry 2.0 blok 205 efi,usunąłem cały ten wtrysk i chce zamontowac gaznik,doczytałem ze najlepszy bedzie weber 32/36,moje pytanie brzmi nastepująco;czy to podpasuje,czy będzie to dawało rade wraz z automatem a4ld,i na co mam się jeszcze przygotować,za wszystkie informacje bede wdzieczny,oczywiscie na gaznik wraz kolektorem dam oddzielne ogłoszenie ale moze jak ktos to przeczyta(na co bardzo licze)i bedzie miał taki zestaw to tez bardzo prosze o odpowiedz lub kontakt
695 661 886

PS; pewnie nie jeden bedzie zarzenowany takim pytaniem,ale wertuje to forum w lewo i w prawo i fajnie bo od cholery jest informacji pewnie i na moje pytanie,ale jakos nie moge sie doczytac,bo praktycznie jest chyba sporo wersji

POZDRWAIWAM I Z GORY DZIEKUJE ZA WSZELAKIE INFORMACJE

budzik / 2010-12-12 18:42:24 /


Da radę, głowica od EFi jest trochę inna bo ma podcięcia na wtryski ale ogólnie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zamiast wtrysku założyć kolektor gaźnikowy.
Pytanie tylko jak bardzo elektroniczną masz wersję A4LD bo w najgorszym przypadku będzie myślała, że auto stoi i nie będzie kickdownu albo inne bajery, skoro cały komputer będzie odpięty.

Konar / 2010-12-12 18:46:20 /


dziekuje za odpowiedz cholera własnie nie mam pojęcia jaka jest ta skrzynia,bo rozumiem,ze chodzi o to czy ma dwa czy jeden ten elektrozawór,ale chyba aby to sprawdzic to musze chyba płyte sterująca odkrecic?

budzik / 2010-12-12 18:57:13 /


zobacz ile ma pinów kostka przy skrzyni 2 czy 3,ale nie ta od pozycjonometru

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-12 19:32:10 /


A od czego ta skrzynia? Bo przeciez nie A4LDE z wieloryba, czyli 4R44 innymi slowy... Jesli to A4LD (z jednym ez) lub A4LDe (małe e) z dwoma ez, to i tak na 3 biegach pojedzie bez podpinania elektryki. Chyba ze masz A4LD od diesla bez elektrozaworow i zapodasz do tego dzwon i konwerter od pinto, wtedy OK, wszystkie 4 biegi oraz lock-up beda dzialac bez podlaczania, bo nie ma czego i do czego podlaczyc :D

Mysza liil (EM) / 2010-12-12 19:32:21 /


Zobacz czy ma pozycjometr wogole... bo jak nie ma to lepiej. Wogole im mniej kabli tym lepiej ;) A kick-down na elektromagnes z ciegnem mozesz wywalic i zamontowac linke, tak zeby pociagala ciegno w okolicach max otwarcia przepustnicy.

Mysza liil (EM) / 2010-12-12 19:33:42 /


,Dzieki Panowie,to jutro sprawdze dokladnie jaka to dokladnie skrzynia,wiem ze jest to skrzynia od sierry

budzik / 2010-12-12 21:51:36 /


Możecie pomóc...?
Mam blok pinto 205 - a właściwie 2.
Z prawej strony bloku - od strony kabiny (czyli z lewej, patrząc od przodu auta) - jest zaślepiony spływ oleju - wykorzystałem go do spływu z oil separatorze.
Dlaczego w innym bloku - także 205 - nie ma tego spływu?
Czy były robione tylko w niektórych silnikach (przeznaczonych pod turbo burbo?)?

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-05 17:55:53 /