logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » poziomo gaźnik??

poziomo gaźnik??


Mam małe pytanko przekładamy silnik 2.3 V6 z Granady

czy silnik ma być zamocowany poziomo czy może być pochylony (pare stopni) czy to nie wpłynie na prace gaźnika??

Niko / 2006-02-22 19:50:52 /


silnik 2,3 w orginale jest lekko pochylony do tyłu.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-02-22 20:13:11 /


6 stopni....tak jak w Mustangu:)))

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-23 16:23:35 /




tak to wszystko prawda
jesli silnik jest pochylony to gaźnik mam w poziomie ale ja musiałem ustawic silnik w poziom i gaźnik juz nie jest w poziomie
czy to moze mocno wpłynac na prace gaźnika (komora pływakowa)
czy jednak potrzebna bedzie podkładka pod gaźnik aby był w poziomie

pozdro

Niko / 2006-02-25 11:29:56 /


6 stopni odchylenia nie może wpłynąć na prace. Gaźnik naturalnie zmienia położenie i to w dużo większym stopniu - podjazdy, długie hamowanie itp.
Jeśli jakimś cudem coś bedzie nie tak,to zawsze możesz zmienić wyokość paliwa w kom. pływ. aby w okolicy dysz stan był ten sam.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-02-25 11:39:45 /


Nie wiem dlaczego ale w Mustang&Fords podają że właśnie najlepiej jest kiedy silnik jest "pochylony" do tyłu o 4-6 st. to najlepiej przenosi moc.Może ma to wpływ na ruszanie po płaskim....nie wiem ale POWINIEN być jednak przechylony.
Takie jest moje zdanie.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-25 13:33:08 /


Mysle, ze to pochylenie silnika wiazac nalezy raczej z checia zachowania optymalnego kata pracy krzyzakow na wale napedowym (najlepiej gdyby wszystko lezalo w jednej osi).
W jednej z ksiazek nt. budowy podwozi Hot Rod-ow mialem taki schemacik jak zwiekszanie kata "przelamania" przegubu zmniejsza jego mozliwosc bezpiecznego (dla przegubow) przeniesienia momentu obrotowego z silnika na most.

Pozdro

Govar Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-25 15:28:24 /


własnie musiałem silnik ułozyc w poziomie aby pozostała częsc układu napedowego była w jednej osi aż do dyfra
i teraz mam gażnik pochylony do przodu
chodź zaczyna mnie zastanawiać stan oleju (w pewnych miejscach moze być go zamało a w pewnych zadużo)

Niko / 2006-02-26 23:40:15 /


Dlaczego tak myślisz?

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-27 17:56:27 /


zastanawiam sie tylko bo olej to ciecz i moze mienic poziom :P

Niko / 2006-02-27 18:48:46 /


napewno przy konstruowaniu aut biorą pod uwage takie rzeczy jak praca w odchyleniu od poziomu (górka, z górki czy bocznym)

pewnie do dragsterów startujących na 2 tylnych kołach i podrywających przednie koła dośc wysoko i tak stosuje sie suche miski olejowe

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-02-27 23:03:03 /


mysle ze cisnienie jest na tyle wystarczajace ze olej dojdzie gdzie ma dojsc czy auto jest pod przechylone czy nie
jesli oczywiscie jest dobry stan oleju :)
el'pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-27 23:12:13 /