logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » 2.0 ohc EFI - gaśnie na wolnych, telepie, nie odpala.

2.0 ohc EFI - gaśnie na wolnych, telepie, nie odpala.

Mam problem w Taunusie. Silnik to dokładnie 2.0 ohc EFI iS na bloku 205.
Śmigał cały dzień normalnie, aż przestał :> Po postoju... 30 minutowym?

Telepie na wolnych, aż gaśnie. Trzeba trzymać lekko gaz- wtedy chodzi normalnie (trochę nie równio, ale...)
Nie chce odpalić bez dodania gazu.
Po rozgrzaniu, na wolnych telepie się cały, ale nie gaśnie.

Sprawdziłem czy nie ma nieszczelności dolotu za pomocą dymu: brak.
Odpiąłem serwo i zaślepiłem przewód podciśnienia: dalej tak samo telepie.
Sprawdziłem bezpieczniki :D - wszystkie całe.
Z bagnetu oleju nie wyrzuca. Spod korka oleju też nie kopci, nie pluje.
Odpiąłem wtyczkę przepływomierza: nie chciał odpalić wcale.
Odpiąłem wtyczkę zaworka/silniczka wolnych obrotów: też nie chciał odpalić.

Nowe kable zapłonowe motorcrafta. Świece jakieś... kopułka wygląda całkiem dobrze.

Nie wiem w sumie co dalej... w którą stronę kombinować?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-07-25 16:53:44 /


Któryś gar nie chodzi.
Spróbuj zdejmować kable ze świec na pracującym silniku i sprawdź czy w którymś przypadku nie będzie to miało wpływu na pracę...

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-07-25 17:09:53 /


Sprawdzone właśnie - na każdym gaże po zdjęciu kabla ze świecy wchodzi na jeszcze większą telepawkę.

Może to coś z linką gazu? Napina się jakoś? Albo jakaś śrubka regulacyjna od wolnych?
Bo dosłownie wystarczy musnąć pedał gazu i wszystko wraca do normy.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-07-25 19:01:02 /


Nakrętkę popuszczasz i regulujesz.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-07-25 19:24:55 /


Hej
Jak się sprawdza lewe powietrze za pomocą dymu??
Ja zawsze plakiem szukam... Czegoś nowego może się nauczę ;) pozdro

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-07-25 23:10:11 /


Odpalasz fajkę i dmuchasz na silnik, tam gdzie dziura tam wciągnie dym :>


Niestety, regulacja linki to chyba był przypadek tylko.
Po kilku dniach problem wrócił, i to ze zdwojoną siłą.

Silnik jakby nie palił na 2 gary, ale odłączanie kolejno kabli zapłonowych zupełnie nie wpływa na pracę. Telepie, gaśnie. Jak dodam gazu to telepie mocniej i szybciej, coś tam się wkręca na obroty, ale słabo.

Nie dymi spod korka.
Nie dymi z bagnetu.
Nowe kable.
Nowe świece. Po odpaleniu na nowych, chwile pochodził. Sprawdzam świece - wszystkie mniej więcej podobnie usyfione niedopaloną mieszanką i olejem.
Kopułka w raczej w dobrym stanie.
W aparacie zapłonowym ogólnie czysto i sucho, bez syfu.
Odłączenie serwa hamulcowego i zaślepienie węża - dalej to samo.
Odłączenie przepływomierza - dalej to samo, brak wpływu na pracę.
Odma z dołu, idąca do rury dolotu - jest drożna i szczelna.


Pomyślałem, że może tłumik się zapchał, odłączyłem więc ostatni - nie poprawiło to pracy.
Ale spaliny są i tak wyrzucane pod dość dużym ciśnieniem. Zazwyczaj "fala" była delikatniejsza.

Są jakieś szanse, że to tłumik środkowy się zapchał? W ogóle tłumik mógł się zapchać?

Jakieś inne sugestie?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-08-16 21:20:59 /


paliwo ok ? regulator ciśnienia nie padł ?

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-08-16 21:55:38 /


Może padł. Jak go sprawdzić?
Paliwo będzie ok, jeździł na codzień, tankowany na na bieżąco...

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-08-16 22:34:45 /


Odepnij przewód podciśnienia i zobacz czy tam nie ma paliwa. Jak się nic nie pokaże najlepiej spróbuj podmienić, jak masz możliwość. Wtedy będzie pewność 100% czy działa czy nie. Drugie co mi przychodzi do głowy w kwestii paliwa to pompa która pada.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-08-17 08:15:42 /


Sprawdziłem... po odpięciu podciśnienia z regulatora nic się nie pokazuje. Ale chyba tak być powinno, bo zakładam, że gdyby tam było morko od paliwa, to nie byłby szczelny (membrana)?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-08-17 08:29:25 /


No powinno być sucho, jakby było mokro to tak jak piszesz.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-08-17 09:27:25 /


Zmierzyłem kompresję. Wyszło po 11-11.5 na każdym garze.

Podłączyłem też świecę pod kabel z cewki i zakręciłem rozrusznikiem. Iskry brak wizualnie na elektrodzie świecy. No ale odpala?

Może być ze iskra jest, więc jakoś tam ledwo odpala ale jest ta iskra za slaba? By doszlo do zapłonu calej mieszanki w cylindrze?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-08-19 15:23:29 /


odpal
utrzymuj najniższe z możliwych obroty
odepnij wtyczkę pierwszego wtryskiwacza, zaobserwuj reakcję, zapnij. I tak z wszystkimi cylindrami. Opisz efekty próby.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-08-19 16:42:59 /


Próba z wtryskiwaczami:
1 cyl.- bez zmian
2 cyl.- bez zmian
3 cyl.- gaśnie na ten gar po wyjęciu wtyczki
4 cyl.- gaśnie na ten gar po wyjęciu wtyczki

Wymieniłem cewkę, niestety dalej nie pali na 2 pierwsze gary.

Może to jednak aparat zapłonowy się zepsuł? Jest to możliwe? Jak dokładnie działa aparat zapłonowy?
Tak z zewnątrz to mogę co najwyżej wymienić palec czy kopułkę, ale co z tymi bebechami wewnątrz? Jest jeszcze jakiś słaby punkt w aparacie zapłonowym?

Poniżej foty aparatu zapłonowego z mojego taunusa.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-08-26 14:49:01 /


No dobra, nie chodzi ewidentnie na dwa pierwsze cylindry.
Zdejmij zatem kable z pierwszych dwóch świec, wsadź w nie jakieś świece, przytrytuj je do masy, odpal i zobacz czy jest na nich iskra.
Jeżeli iskra jest, to zamień (jak wystarczy kabli) wtyczki od wtryskiwaczy. Jak przestanie chodzić na dwa tylne, to wiesz że problem masz ze sterowaniem wtryskiwaczami. Wtedy masz padniętą wiązkę albo końcówkę mocy w komputerze. Dla pewności możesz na próbę odciąć wtyczki niedziałające i zmostkować z działającymi (nie na długo, bo nie wiadomo ile końcówka mocy wytrzyma).
Jeżeli nie zapali na dwa pierwsze po zamianie wtyczek a iskra jest, to masz mechanicznie zesrane te dwa cylindry.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-08-27 12:26:37 /


Ok, co sprawdziłem:
-jest iskra na każdym kablu, świeca zawsze mryga.
-paliwo za filtrem jest pompowane, bez problemu i to w dużej ilości.
-wyciągnąłem znów wtyczki wtryskiwaczy i sprawdziłem czy jest prąd w kablach: żarówka mryga zawsze tak samo, w każdej wtyczce.
-wymontowałem wtryski i sprawdziłem czy "pykają" po podłączeniu 12v. Pykają.

Prysnąłem w każdy wtrysk wd40, przytknąłem końcówkę ze sprężonym powietrzem, podłączyłem 12V. Rozpylają mgiełkę bez problemu, ale jeden coś tam minimalnie jakby lał. Ale żaden nie był zatkany, zapieczony na amen. Żodyn.

To co zauważyłem, to dwa wtryski mają jasno-zielony pierścień, a dwa ciemno-zielony.
Jakie powinny być właściwe? Czy to bez znaczenia?

Mam wolne wtryski od 2.9. Czy mogę je zamontować i będą działać poprawnie?

Kur... mam nadzieję, że po prostu dwa się odetkały przy dmuchaniu sprężarką :/
Silnik nie może być padnięty- na każdym garze pokazuje po 10,5 bara kompresji.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-09-26 16:04:49 /


AaAaaa jeszcze jedno - świece przed wymianą były czarne. Dwie mniej, ale dwie zdecydowanie bardziej czarne.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-09-26 20:58:07 /


musi te dwa wtryski może lejo? skoro czarne... a jest korelacja z tymi kolorami (na oringach?)...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-09-26 21:52:44 /


Takie:

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-09-26 21:58:57 /


ja bym dla spokojności serca dobrał 4 identyczne wtryski....

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-09-26 22:11:00 /


no to jak masz dwa ciemnozielone i dwa jasnozielone i piszesz że dwie świece czarne a dwie ok no to to chyba jest podpowiedź

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-09-26 22:17:18 /


Tylko, że ja przejechałem na tym zestawie z 5000 km przez ostatni rok i nie było problemów. Po prostu od tak sobie "jebło" w losowym momencie.
Ok założę wtryski od 2.9, tylko te mam aktualnie...

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-09-26 22:20:58 /


było zostawić na gaźniku :)

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-09-26 22:24:16 /


Kolor o-rnigu do pracy silnika ma tyle, co kolor prezerwatywy do czasu trwania orgazmu u partnerki.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-09-26 23:12:15 /


No, nie ma co się sugerować gumką ;D

Tom'ash Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-09-27 07:47:33 /


Weź to wyp... i załóż webera.

OHC EFI jest fajne, a potrafi nie jednego cierpliwego wyprowadzić z równowagi.
Miałem kilka i jeden gasł czasem na wolnych obrotach, wymieniłem chyba wszystko, a i tak dalej czasem gasł i poszedł tak do następnego właściciela.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-09-27 17:55:50 /


Jeszcze trochę i chyba tak zrobię...

Ale jeszcze walczę. Po wymianie wtrysków- dalej to samo. Jest jakby ciutkę lepiej, ale dalej telepie nim strasznie, przy wkręcaniu na obroty też telepawa.

Czy jest to prawdopodobne aby przy rozruchu przeskoczył pasek rozrządu? Bo to właśnie od pechowego rozruchu się wszystko zaczęło...

Może coś z zaworami?
Dziś jak grzebałem, odpalałem, gasiłem to zauważyłem, że puszcza spaliny stożkiem (filtrem powietrza) dokładnie w momencie zgaśnięcia.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-09-29 17:15:56 /


Niby pisałeś, że sprawdzałeś dolot pod kątem lewizny, ale mogę coś pomimo tego zasugerować.
Sprawdź króciec podciśnienia w przepustnicy. Jest od spodu i go nie widać. Ostatnio po strzale w dolot mój silnik dostał pierdolca. Chodził na trzy gary. Czwarty sporadycznie się pojawiał. Powyżej 1,5-2krpm wchodził czwarty gar na stałe. Wolne obroty losowe, gasł w randomowych momentach. Sprawdziłem wszystko i totalnym przypadkiem trafiłem na ten króciec. Okazało się, że po strzale wywaliło z niego zaślepkę i przez to zaczęły się jaja.

DrStein / 2017-09-29 18:32:10 /


Wiem, o którym mówisz, trafiłem na ten króciec gdy wykręcałem listwę z wtryskami. Jest podłączony, dziś go sprawdziłem ze 3 razy. No i u mnie wkręcenie na 1,5k-2k rpm niestety nie poprawia pracy. Słychać i widać, że rozpędzają się tylko 2, maks 3 gary.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-09-29 18:38:30 /


Albo regulacja zaworów? Albo uszczelniacze zaworowe?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-09-30 11:00:11 /


A miejsca w kopulce gdzie wsadza się kable patrzyles? U mnie tam zasniedzialo i po oczyszczeniu szczotka druciana jak ręka odjal...

Al_Coholik / 2017-09-30 11:26:09 /


Jest nowa kopułka motorcrafta. Iskra jest, sprawdzałem tak jak Granadziarz mówł...

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-09-30 12:06:46 /


>>Czy jest to prawdopodobne aby przy rozruchu przeskoczył pasek rozrządu? Bo to właśnie od pechowego rozruchu się wszystko zaczęło...<<

A, przepraszam, to Ty takich podstaw nie sprawdziłeś???

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-09-30 16:03:42 /


Podepnę się pod temat tak na szybko. Chodzi o Sierkę 2.0 ohc efi ... Przekręcam kluczyk, palą się kontrolki, pompa się uruchamia i cisza. Rozrusznik ani nie pyknie, cyknie ... nic. Ostatnio coraz częściej się dzieją takie cuda. Potem nagle odpala i potem przez jakiś czas jest wszystko oki. Rozrusznik się zawiesza?

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-09-30 21:05:21 /


Rozrusznik łapie zwisa albo masz gdzieś lekką przerwę na instalacji na plusie albo masie-sprawdź przeczysc styki/klemy

boncky Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-09-30 21:07:40 /


Ja swojego czasu woziłem przy fotelu rurkę od podnośnika żaby żeby opukać rozrusznik jak się zawiesił.I to mi też na taki przypadek wygląda.

PL / 2017-09-30 21:08:21 /


nie mogłem się powstrzymać Curtis, wybacz, ale czy obejrzałeś blok, czy przypadkiem ze dwie korby bokiem nie wystają?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-10-01 23:08:33 /


Dramatyzujesz ;>
Dziś/jutro ściągnę pokrywę zaworów, rozrządu i zobaczę czy może rzeczywiście nie przeskoczył.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-10-02 08:10:17 /


Problem, przynajmniej częściowo, rozwiązany.

Rozrząd jest ok- sprawdzone przez kogoś bardziej kompetentnego ode mnie.
Silnik był zalewany dużą dawką paliwa pobieważ przepływomierz robi co chce. Niezależnie od ustawienia klapki pokazywał maksymalne ustawienie. Szybkie przeczyszczenie, rozruszanie klapki i wraca do normy. Ale niestety kilka przegazówek, krótka jazda i znów przepływomierz zawieszony ;>

Co zrobić z tym fantem? Szukać przepływki?
Rozbierać tą? Da się to naprawić?
Wszystkie przepływomierze takie same w obrębie 2.0 efi czy wersja 115km posiadała dedykowany?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-19 22:19:45 /


Klapkowiec ma to do siebie, że robi co chce. Klapka ma swoją bezwładność i musi działać bez zarzutu. Jeździsz tylko na PB, więc myślę, że warto zająć się tą przepływką i ją zreanimować, tudzież poszukać działającej dziewiczej nie jeżdżonej na gazie.
Miałem podobny problem. Mój przepływomierz się wieszał i blokował. Zanim doszliśmy, że jaja podczas prób ogarnięcia wolnych obrotów czy też ustawienia blosa na szerokopasmówce(jeżdżę TYLKO na gazie) wynikały z przepływki, to trochę kurew poszło.
Finalnie przepływkę wywaliłem. Gaz po podpięciu sondy cudownie dał się ustawić pod obciążeniem jak i na wolnych. Nagle przestało strzelać w dolot i wolne obroty przestały mieć wahania w okolicach 500 w zależności od humoru przepływomierza.
Polecam to rozwiązanie, ale zaznaczam, że nie wiem jak zachowa się OHC bez klapkowca na benzynie. Mój odkąd go mam(ponad 1,5roku) nie zrobił ani kilometra na benzynie, a po wywaleniu przepływomierza zrobiłem już prawie 5kkm bez najmniejszych problemów wynikających z powyższego.

BTW. przepływki są takie same w każdym OHCu. Optycznie nawet wyglądają tak samo z jakiegoś BMW i kilku VAGów. Kolega z pracy dostał ode mnie przepływomierz od OHCa i po włożeniu go do Golfa III 2,0 wszystko śmigało jak należy. Stary golfowski wyglądał identycznie, więc myślę, że to to samo. Poczekajmy jednak na opinię bardziej kompetentnych.

DrStein / 2017-12-19 22:54:29 /


Dokładnie, auto lata wyłącznie na benzynie.
Ok, nawet jak przepływkę uda się dopasować czy to od sierki czy jakiegoś gruza to dalej pozostaje przepływką. Prędzej czy później zacznie wykrzaczać się.

Dlatego się pytam czy są jakieś inne sposoby? Coś mi się kiedyś obiło o uszy, że niby wiązki i kompy od dohca da się podpiąć? Ale już nie pamiętam, nigdy się tym nie interesowałem dokładnie.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-19 23:45:34 /


https://www.capri.pl/car/1903/2225

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-20 00:25:04 /


A przepływka od is-a nie miała czasem śrubki regulacyjnej ???

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-12-20 01:00:27 /


Miała, bo IS był bez lambdy i regulacja skaldu mieszanki byla czynnością serwisową.

OHC efi bez przeplywomierza całkiem dobrze chodzi, ciut słabiej odpala. Ale ma jeszcze MAP sensor.

Mysza liil (EM) / 2017-12-20 07:20:00 /


jeśli pytasz, kiedyś, dawno temu był na elektrodzie gość ( chyba z Bytomia) który opracował układ elektroniczny, zamieniający sygnał z przepływomierza z tzw gorącym drutem, na sygnał z klapkowca. Wiem, że sprzedawał takie płytki.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-12-20 14:51:09 /


Ok, zanim zacznę kombinować z zastąpieniem przepływomierza czymś innym... Rozebrałem go, wyczyściłem, w jednym miejscu odlutował się przewód, więc pewnie to było problemem błędnych wskazań. Założyłem go, podłączyłem, auto działa, odpala, wkręca się na obroty, jest ok.

Ale jest mały problem - trochę nierówno chodzi na wolnych, szczególnie na zimnym. Po około 2-3 minutach jest lepiej, potem już normalnie.

Gdy palcem przesunę klapkę w przepływomierzu, tak aby byłą bardziej uchylona (wpuszczała więcej powietrza) to wolne obroty na zimnym się stabilizują i jest ok.
Mówicie śruba od regulacji - ok. Czy to ta śruba?

#1#

Niestety kompletnie nic się nie dzieje, jak kręcę torxem w środku. Właściwie to różnica jest tylko między całkiem skrajnymi położeniami. Ale raczej nie ma opcji na "regulację".

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-23 11:02:25 /


fota

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-23 11:02:48 /