logowanie | rejestracja
capri.pl » garaż » Ford Capri - modyfikacja układu hamulcowego

Ford Capri - modyfikacja układu hamulcowego

Opis modyfikacji układu hamulcowego: [5.7 MB]

Pliki AutoCAD'a z rysunkami: przód | tył

Przygotował: Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl

Komentarze

Jestem pierwszy i nie mam punktu odniesienia, ale coś niezabardzo chce zatrybić ten pdf ;/

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie [2007-09-03 20:58:57]


ja tez go nie moge uruchomic

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-09-03 21:10:30]


no ja juz podchodze do tego kolejny raz i lipa
a ciekaw jestem co tam nakombinowane :)

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-09-03 21:18:06]


fakt. Pdf is dead...
Ale idea flaszki godna ;)

michalch83 [2007-09-03 21:18:19]


zapiszcie najpierw na dysk i potem otwierajcie

Maciasek_3M [2007-09-03 21:27:29]


Dzięki Maciasek zapisałem i działa.

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie [2007-09-03 21:34:50]


Zastanawia mnie tylko czy podłączanie pływającego zacisku na miedzianym przewodzie zamiast na giętkim gumowym jest bezpieczne??

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie [2007-09-03 21:58:42]


Zacisk pływający powinien być podłączony do giętkiego przewodu.

W materiale pada odniesienie do Sierry Cosworth, niestety nie podane jest z którym modelem mamy do czynienia. Wersje RWD i 4x4 miały odmienne układy hamulcowe, np RWD z przodu miała 4 tłoczkowe zaciski, a 4x4 już "normalny" pływający zacisk, notabene identyczny do Mondeo 2.5 V6, natomiast tarcze tylne w RWD były nie wentylowane, natomiast w 4x4 już są.

314TeR Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-09-03 22:12:27]


Tu mi się przypomina patent cylinderków z Capri MK1a, którego można nazwać pływającym, a też nie ma gumowego węża

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-09-03 22:21:37]


Fajna lektura. Przydałby się też "przepis" pod obręcze o mniejszej średnicy np. 14'' czy 15 -calowe... Gratuluję opracowania :)

Śmietan [2007-09-03 23:52:37]


Powinien być gumowy, ale jakoś tego nie zrobiłem do tej pory, a Miedzianą hamulce przetrwały i spisywały się doskonale : )

Co do Sierry Cosworth, to z niej są tylko przednie tarcze. Nie wiem czy były różne w różnych wersjach, wziąłem takie jak się trafiły i do nich dorobiłem mocowania zacisków.
Zacisk z przodu jest od Forda Mondeo pierwszej generacji z silnikami NIE V6.

Co do Miedzianej, przykro mi, bo nie pamiętam z kim kilka tych zdań zamieniłem, lub też od kogo usłyszałem, ale powszechnie spotykanym problemem, przy modyfikacji hamulców, okazało się na przykład to, że "tył łapie przed przodem", albo "jedna strona bardziej". Tutaj wszystko sprawuje się bardzo dobrze.

Pomysł akurat takiego doboru komponentów nie jest mój, ktoś inny nad tym pracował ponoć bardzo długo robiąc dużo testów (www.caprisport.com). Ja tylko zaadaptowałem go do swojego Capri. Sprawdziłem, że rzeczywiście działa i postanowiłem podzielić się moimi spostrzeżeniami z innymi (www.caprisport.com ma dość komercyjne podejście w sprawie pomocy technicznej / udzielania informacji o modyfikacjach). Mam nadzieję, że się przyda, to wszystko.

Jeśli komuś coś się nie podoba i potrafi to logicznie uzasadnić, niech napisze swoje spostrzeżenia. Komentarze w stylu ja bym to zrobił lepiej proszę zostawić dla siebie.

Podziękowania należą się też MK, że zechciał ten pliczek w ogóle tutaj zamieścić.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-09-03 23:54:06]


Fajny dokument... Ale nalezy dodac, ze mozna zrobic tez podobna konstrukcja - mieszczacasie w kola 13 cali. Nalezy uzyc przednie tarcze Mondeo lub Sierra (z tylnymi tarczowymi hamulcami) i zaciski Scorpio (zaciski Mondeo niestety niemieszcasie razem z tarcza 260mm w kola 13 calowe). Na tyl - przednie tarcze Peugeot 105 lub 205 i zacisk Scorpio do tarcz niewentylowanych... P.S. Nalezy wziac pod uwage, ze taki zestaw wymaga kol 13x7 lub szerszych...

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2007-09-04 06:44:49]


Za wysiłek w opracowaniu należała by się pochwała...
merytorycznie, no cóż, trzeba by jeszcze popracować ;)
Kilka spostrzeżeń:
- bębny nie są gorsze, mogą być zaledwie cięższe przy starszej technologii, bez stosowania wytłoczek blaszanych z pierścieniem żeliwnym,
- zacisk pływający nie musi zastępować dwutłoczkowego,
- w obecnym czasie Capri nigdy nie będzie w sporcie wyczynowym i stosowanie hamulców nadwyraz nadwymiarowych jest nieuzasadnione (poza dyskusyjną estetyką), tym samym proponowane rozwiązanie jest lekko przyciężkie co przy naszych drogach preferujących pojazdy półterenowe ma już znaczenie,
- nie zgodę się też do udziału siły hamowania, należy uwzględniać nie tylko statykę, ale i dynamikę ruchu,
- da się zastosować na 4-ech tarczach oryginalne 13" koła, które są w stanie zatrzymać takie lekkie (w dzisiejszych standardach) autko nawet w bardzo trudnych warunkach amatorskiego sportu, a zakres przeróbek jest nie tylko mniejszy, ale i tańszy, na ogólnodostępnych częściach.

... ba nawet Ktoś to wszystko wykonał, zaprezentował i rozpowszechnił w różnych wersjach ;)

Nie da się uniknąć wrażenia, że w Twojej propozycji jest nawet wyraźny wpływ wcześniejszego rozwiązania tego Kogoś, gdyż zastosowany przez Ciebie tylny uchwyt ma niezwykle podobny design (jeśli tak by to ująć) niestosowamy w niczyich więcej standardach.
Po za tym ... zabrakło tam pewnego drobnego, a istotnego szczegółu. Powiedziałbym, nawet, że pewnej istotnej części.

Może trzeba było skonsultować TO z Kimś?
A może jest na to już zastrzeżony wzór użytkowy?
A może nie warto wyważać otwartych drzwi? ;)

No cóż, ale chęci i oprawa wydania OK :)
Do wytrwałych świat należy.

Pozdro

P.S. Cześć dziewczyny i chłopaki :)
Nie przyzwyczajajcie się za bardzo, bo jeszcze trochę mam na głowie, a szczęśliwa dziś liczba to... 72927 postów forum i 33659 komentarzy ... :)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-09-04 10:09:21]


;] już się bałem że to nigdy nie nastąpi ;]

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie [2007-09-04 10:23:13]


Wow :) Jestem w szoku ;) Ku dobremu idzie, może kiedyś to wszystko przeczytasz Karolu :)

Co do wytloczek stalowych z żeliwną częścią roboczą, to mialem taką tarczę hamulcową w taurusie. Pewnego razu podczas hamowania zaznalem przykrych odczuć. Auto zaczęło strasznie sciągać. Jednak pedal hamulca byl twardy, więc do domu dojechałem. Rozebralem. A tam co? Obydwie części oddzielone od siebie. Czyli tarcza sobie, a mocowanie do piasty sobie.... Nigdy nie zaufam takim połączeniom.

Mysza liil (EM) [2007-09-04 10:52:31]


Witamy Karolu :D , widze ze gryzliny podzalaly motywujaco :P.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-09-04 11:57:17]


Jeszcze trochę i okaże się, że zostanę oficjalnie zjechamiony za chęć podzielenia się z innymi swoimi spostrzeżeniami... :P

KAROL: Chętnie obejrzę dokument z Twoim pomysłem realizacji modyfikacji układu hamulcowego w FC : )
- Hamulce bębnowe są bardzo fajne, dopóki się nie zagrzeją. Nie ma gdzie odprowadzać z nich ciepła, prawda?
- Zacisk pływający o średnicy tłoczka 60mm i podłużnym kształcie klocka, umieszczony w większej odległości od osi obrotu piasty, wytwarza większą siłę tarcia, niż standardowy klocek w standardowym zacisku FC. Chyba, że znowu się mylę?
- Swoim Capri średnio w roku robię ostatnio 1,5-2 kkm, dlaczego nie mam rozkoszować się w tym czasie ujemnym przyspieszeniem dużej wartości?
- Dynamika i statyka ruchu... Rozwiń temat, jestem laikiem nie wiem o czym mówisz, myślę, że inni także chętnie się dowiedzą : )
- A co mówiłem o komentarzach "a ja zrobiłbym to lepiej"? Zamieść gotowe rozwiązanie dla standardowych kół 5,5x13, na pewno wiele osób będzie Ci wdzięcznych!

Jak zapewne widać w Bibliografii mojego dokumentu, korzystałem głównie z trzech źródeł:
Manual Haynes, witryna www.caprisport.com oraz oczywiście www.capri.pl.

Swego czasu próbowałem zdobyć rysunki uchwytów zacisków od osób, które dokonały modyfikacji hamulców tylnej osi, ale niestety nie udało się...
Wszystkie pomiary wykonałem zatem sam i na ich podstawie stworzyłem ten dokument. Sprawdziłem także empirycznie trzy różne pompy hamulcowe ; )

Nigdy nie rościłem sobie praw "własności" do tego projektu, po prostu zebrałem różne pomysły w jedną całość, zrealizowałem pomysł, który okazał się bardzo wydajny i postanowiłem podzielić się wiedzą zebraną przeze mnie z innymi.

Nie podoba się? Trudno, zarówno ja, jak i inni, dysponujący chęciami i pomysłami, najwyżej już nie podzielą się nimi z fanami starych Fordziaków... A pisać będziemy tylko o tym, że post powyżej jest do dupy. No świetlana przyszłość dla capri.pl ; )

Nie wiem, może inni chcą robić dobre pieniądze na takich modyfikacjach, a ja popsułem im sposób wzbogacenia się, przykro mi zatem :P

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-09-04 12:28:19]


Konrad, nie unoś się. To tylko dyskusja. Mnie się osobiście pomysł takich tarcz podoba, chociaż jeszcze tematu nie przerabiałem. Z powyższego postu nie rozumiem części "ujemnym przyspieszeniem dużej wartości" - też jestem laikiem, więc rozwiń to proszę.
Mam takie pytanie: Czy w ogóle to warto bawić się w takie przeróbki, jeśli porusza się Capri na co dzień a wyczynowo śmiga dwa razy w roku (PC i SO)? Czy warto bawić się ze względu na poprawę własności hamulców? I jak jest z trwałością (chodzi o zużycie) w porównaniu z bębnami? Wiadomo, że każdy robi inne dystanse ale może ktoś ma jakieś opinie?

P.S.: Nie wiedziałem, ze doczekam Cię jeszcze Karolu na stronce :)) Witaj!

MILO Dokładna lokalizacja na mapie [2007-09-04 12:52:13]


MILO: Ja tam się nie unoszę, trochę mnie to wszystko bawi prawdę mówiąc : )

Co do ujemnego przyspieszenia dużej wartości, przedstawię obrazowo:
Jak masz dobry silnik i mocno depniesz, to wgniata Cię w fotel - to jest dodatnie przyspieszenie dużej wartości.
Jak masz dobre hamulce i mocno depniesz, to pasy wgniatają Ci się w żebra, albo jak ich nie zapiąłeś kierownica w twarz - to jest ujemne przyspieszenie dużej wartości ; )

Co do tego, czy warto brać się za takie przeróbki - pewnie nie warto, ale jak człowiek ma za dużo pomysłów i chęci, to później musi coś robić, żeby sie dobrze czuć ; )

Trwałość? Teoretycznie są to hamulce od dużo cięższego samochodu, więc zużycie powinno być odpowiednio mniejsze. Niestety praktycznie będę o tym mógł porozmawiać za jakieś... hmmm 15 lat? ; )

W końcu to wszystko to tylko duże zabawki, nie? Mają dawać nam radość i to jest najważniejsze :-)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-09-04 13:05:17]


PS. Co do poprawy jakości hamowania - w połączeniu z kołami 16" jest naprawdę spora różnica w sile hamowania, poza tym nie ma już obawy z przegrzaniem się hamulców.

Powiem szczerze, że sam kiedyś po ok 20 minutowej jeździe po okolicy, na standardowych hamulcach, miałem przykrą niespodziankę w postaci dymu z klocków : ( No i heble zamieniły się w spowalniacze... Gdyby nie to, pewnie bym się za to nie zabierał.

Poza tym problemem często jest także to, że większość osób chętnie zmienia silniki na o wiele mocniejsze, a zapomina, że jakoś trzeba się zatrzymać z tych 200km/h ; )

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-09-04 13:12:17]


Dzięki za wytłumaczenie :) I za odpowiedzi - o to mi chodziło. Ja też mam zamiar śmigać Capricą drugie dwadzieścia lat. A jako, że kwestii hamulców (oprócz wymiany płynu, odpowietrzenia i wymiany przewodów) nie przerabiałem to byłem ciekaw czy warto się w to bawić. No ale skoro mówisz, że się rzadziej przegrzewają to wierzę. Moje heble póki co są ok, ale faktem jest, że po jakimś czasie, poruszając się np.w korku piszczą niemiłosiernie i czuć lekki spadek ich mocy..

MILO Dokładna lokalizacja na mapie [2007-09-04 14:41:55]


"Swego czasu próbowałem zdobyć rysunki uchwytów zacisków od osób, które dokonały modyfikacji hamulców tylnej osi, ale niestety nie udało się..."

Konrad słabo se starałes ;P , bo mi to sie udalo zdobyc po ....paru telefonach i paru mailach
powiedzmy ze trwalo to tydzien , dopracowanie i zrobienie troche dluzej , ale dalo rade :)

Dla mnie robota super , lecz ja mino wszytko chce jezdzic na 13"

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-09-04 22:14:29]


Wojdat to może dla dobra ogółu zamieść rysunki dla przeróbek pod felgi 13 ;)??

michalch83 [2007-09-04 22:31:14]


ja powiem tak dla dobra ogolu to lepiej by bylo aby wgole tego nie zamieszczac jest to patent nie homologowany !!! i jezeli bedzie to wykonywal kazdy z byle czego i aby bylo to jeszcze komus w koncu sie urwie i bedzie nieszczescie.

samo wykonanie mocowan to nie jest koniec wlasciwe zamontowanie i wykonanie reszty ukladu hamucowego dopiero daje efekt koncowy wlasciwy. np Zlej twardosci sruby groza zerwaniem mocowania i urawnien sie kola. Po dwa samo zalozenie tego zestawy nic nie daje dobrego poza noznym hamulcem recznym w przypadku ostrego hamowania pwodoujacym zazucenie osi tylnej pojazdu tak skutecznie ze auto nie bedzie juz poruszac sie w lini prostej podczas tego manewru.

Wykokane jest to sumiennie co kolega prezetuje ale wg mnie malo bezpieczne w przypadku zastosowania przez kazdego hobby maniaka motoryzacji ktory nie dokonuje takich napraw i przerobek na codzien

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-09-04 23:34:31]


Brawo!
Świetna idea.
1. Poczekajmy aż Karol oporządzi się i będzie miał czas na powrót do nas. Podejrzewam że zmobilizuje się i przedstawi swoje wykonane projekty szerokiej publiczności zachęcony właśnie naszymi instruktażami.
2. Chuder, nie panikuj.
3. Konrad, pomyśl może o umieszczeniu np. na swoim ftp-ie na naszym serwerze plików AutoCad-a z mocowaniami zacisków. Można z takim czymś pójść do profesjonalistów i wyciąć laserowo.
4. Konrad, biorąc pod uwagę panikę Chudera, jako "dupochron" zmień nazwę i wstęp do swojej instrukcji na wzór mojej: "przedstawiam sposób w jaki JA wykonałem modyfikację SWOJEGO samochodu", Nie nazywaj tego nigdzie instrukcją a jedynie prezentacją.
Jeszcze raz gratulacje.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2007-09-05 09:34:45]


acha, i ponieważ w poście Chudera zginęła ważna informacja w natłoku słów i braku znaków przestankowych, to proszę cię (o co chodziło właśnie Chuderowi) o zaznaczenie, że używałeś do montażu wyłącznie śrub o podwyższonej wytrzymałości (8.8, 10.9 czy jakichś innych) podobnie jak zaznaczyłeś z jakiego materiału wykonałeś wsporniki.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2007-09-05 09:44:37]


W wolnej chwili dopiszę Erratę do dokumentu i poproszę MK o zamieszczenie zaktualizowanej wersji ; )
Pliki CAD mogę udostępnić, nie ma problemu. Tylko nie mam dostępu do FTPa, więc mogę komuś na maila podesłać i niech ta osoba wrzuci.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-09-05 16:09:14]


Gdybys poprawial, looknij na strone tytulowa ( literowka w tytule "hamLUcowego" ).
to tylko taka dygresja :P a generalnie publikacja fajna :)

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-09-05 17:07:21]


Może mi podrzuć też pliki CAD, a ja to zamieszczę tutaj przy tekście ? Wiem że to mało oczywiste, ale pokomplikujmy trochę :)

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-09-05 18:29:17]


ja chce hamulce tarczowe na tyle :( i tyle powiem:P hehehehehe

cichymk Dokładna lokalizacja na mapie [2007-09-05 20:28:15]


Właśnie przeczytałem i muszę powiedzieć ci Konrad, że było to 10 minut naprawdę fajnej lektury, nie chodzi mi tylko o zawartość, ale także o styl.
Żadnego przynudzania, niezrozumiałych zwrotów itd. wszystko jasno i prosto.
Tak naprawdę wygląda to jak wstęp do jakiegoś większego opracowania o modyfikacjach FC.... :)
Jak widać dbałością o szczegóły i starannością wykazujesz sie w każdej dziedzinie.
Gratulacje i pozdrowienia!!!

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie [2007-09-06 12:25:32]


michalch83 - mam to od kogoś kto tym sie zajął i sprzedawał wcześniej

niestety ja tego dalej nie przekazuje bo ... to nie mój projekt.
zawsze możesz skierować sie do źródła .

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-09-09 12:21:47]


Konrad podesłał mi pliki AutoCAD'a z rysunkami - zamieściłem je na serwerze, linki do plików są na samej górze tej strony, w "treści głównej".

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-11-06 21:51:05]


A ja mam takie pytanie czy Aluminium będzie dobrym materiałem na to??

BTW jeżeli ktoś będzie potrzebował i ma możliwość np. wyfrezowania tego na jakiejś frezarce CNC mam te modele wyrysowane w UGS NX.

adrian_c Dokładna lokalizacja na mapie [2007-11-06 22:18:12]


> A ja mam takie pytanie czy Aluminium będzie dobrym materiałem na to??
nie

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-11-06 22:46:02]


Czy przy takim tylnym zestawie można założyc 14 calowe kola ?

Pzdr

Jarek [2008-04-11 19:39:17]


Nie miałęm 14" pod ręką, ale spróbowałem założyć 13" (5.5" szeroka).

Spostrzeżenia - jakby dać dystans, to pewnie by pasowała (problem z ET, bo zacisk wchodzi za głęboko, w część obręczy nie przeznaczoną do bliskiego kontaktu z zaciskiem).

14" na chwilę obecną nie sprawdzona, ale nie powinno być problemu ze średnicą samej felgi jak na mój gust (skoro 13" da się założyć, tylko bez dokręcenia do półosi).

Jak ktoś z W-wy ma inne felgi luzem <16", możemy podjechać do mnie do garażu i sprawdzić doświadczalnie.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-05-29 21:00:28]


Jak znajdę chwilę czasu, będzie update o elektryczne serwo. Jak ktoś ma jakieś uwagi do tego co już było, co trzeba skorygować, to pisać do mnie na maila.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-03-26 14:51:25]


Zastanawiam się nad takim układem: tarcza przód 260 Mondeo tarcza tył scorpio 253 pompy hamulcowe beda wrzucone do srodka przy pedałach inna srednica na przod inna na tył. Zastanawiam sie jak to za funkcjonuje w praktyce przy takich dużym tyle. Czy zastosowanie odpowieniego korektora pomoże żeby tył sie nie blokował ? Jak to rozwiązac ? Dodatkowo ma pytanie laika ale co przy takiej modyfikacji trzyma, mocuje tylna tarcze ?

Pzdr

Jarek [2009-05-12 11:28:21]


Proszę o pomoc.
Jaka jest średnica piasty forda mondeo? Jaka jest średnica tego zagłębienia, gdzie są otwory na szpilki?
Zamówiłem tarcze od Mondeo 278mm - ale jeszcze nie doszły, a na jutro mam umówionego tokarza do przetoczenia piast z Capri.
Ile trzeba ściągnąć, żeby tarcze z Mondeo weszły?
Anybody?

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-04-26 21:31:46]


kij-razy-oko to trzeba stoczyć całe to sfazowanie, też jutro będę przetaczać na przymiarkę mam ścierkową tarczę, i mam nadzieję ze mondziakowe nie są 'ciaśniejsze'. Niestety nie pomierzyłem, a w katalogach tarcz wymiaru nie podają :(
pzdr

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-04-26 21:57:08]


O - ścierkową też mam - ale masz pewność, że to ten sam rozmiar będzie?

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-04-26 22:40:33]


pewność będę miał jak założę z mondziaka :P

średnica (260mm) ta sama wiec podejrzewam ze wewnętrzna będzie też identyczna.
pzdr, btw. i tak więcej jak ścięcie z piasty nie stoczysz więc bez strachu ;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-04-26 22:47:43]


30 sec z allegro :
http://www.allegro.pl/item1007902314_tarcze_atm_ford_mondeo_i_ii_scorpio_i_ii_tuning.html

Średnica DIA: 260
Th/B : 22,2
(dop.): 21,8
Średnica d1: 63,6
Wysokość H: 47
Opis: tarcza ham. went.
Średnica podz.: 108
Ilość otworów A: 4
Średnica otw.: 14

pozdr.

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-26 23:02:15]


bomba, ale to nic nie wnosi, nie ma tej średnicy która potrzebujemy (wewnętrzna średnica tarczy przy przylgni z piastą) ( śr zewnętrzna 146mm, wewnętrzna +/- 130mm i tą potrzebujemy)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-04-26 23:26:38]


he he - dokładnie coke... Ale trudno - tam dużo chyba nie jest do stoczenia - biorę tarczę od sierry - i opieram się na tym co mówiłeś - że chodzi głównie o tą fazkę do sfrezowania - a najwyżej się kątówką "dotoczy" :D

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-04-27 08:33:55]


nie doczytałem. :) jeżeli P. = T. to 153mm

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-27 20:00:52]


132,5mm powinno wystarczyc :)



pordzewiała tarcza 260 z scierry siada :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-04-27 20:54:07]


No tak coke - ale ja zakładam tarczę z drugiej strony :)
Już dziś zresztą zjechałem tarcze u tokarza na tarczę ze sierry.
Kupiłem też komplet szpilek z focusa (trochę dłuższe niż oryginalne), no i przymierzyliśmy - jest git - tzn. piasta pięknie przyjmuje tarczę, tarcza robi za mały dystans, a koło przykręcamy na wszystko. Działa. :)
Może jakieś zdjęcia z operacji zrobię. Choć pozostało założyć brackety, zaciski, tarczce - i wio!

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-04-27 21:49:44]


to tak konkretniej z jakiego materiału wykonujecie brackety?

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-05-21 21:03:24]


jakaś stal mocna... :)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-05-21 22:15:55]


Odkopuję temat ponieważ mam prośbę.
Czy ktoś nie ma może rysunku z adapterem pod tarczę 260mm.
Byłbym wdzięczny, gdyż nie mam pojęcia jak zmienić otwory na śruby w zamieszczonym projekcie, no po prostu za słaby jestem w te klocki.

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie [2013-09-03 09:31:20]


ftp://ftp.capri.pl/user/coke/GTR260.pdf

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2013-09-03 11:26:35]


Podziękował :)

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie [2013-09-04 13:14:37]