logowanie | rejestracja
capri.pl » biblioteka » foldery » Ford Cortina » Ford Cortina Lotus - 1967

Folder: Ford Cortina Lotus - 1967

Dostępny również jako PDF

Komentarze

zegary w konsoli rewelacja silniczek tyz fajny a szczegolnie ta puszka a'la tlumik :)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie [2006-04-22 13:36:50]


Taki kredens a jak wyposażony! Wogóle jeśli Capri miał być sportowym samochodem to jak nazwać taką maszynę?
Miodzio silniczek, lista dostępnych części w tym 4 dyfry do wyboru, wnętrze - klimat jak w jankeskiej opcji Cheviego COPO z masą bajerów dostępnych dokładnie pod indywidualnego klienta. Ciekaw jestem jak się kształtowała cena takiej maszyny ze wszystkimi gadżetami w środku.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-04-24 11:38:35]


Zakrzak - zegary w podwyższeniu centralnej części deski występują także w zdecydowanie częściej spotykanych wersjach 1600GT, 1600E oraz [jeszcze rzadszej niż Lotus] 3.0 Savage. Taką GT z dodatkowymi zegarami i motorem Kent 1.6GT [z barankiem, 88PS] ktoś nawet sprzedawał w PL rok temu w smiesznych pieniądzach.
Michukrk - dokładnie klient miał do wyboru nawet 5 dyfrów, bo oprócz owych czterech wymienionych w zestawie opcji był standardowy 3.77 [idealny do wyścigów płaskich]. A co do ceny, to z 1967 nie mam, ale w grudniu 1964 Lotus Cortina kosztowała 992Ł wobec 757Ł za model GT i 582Ł za podstawową 1198cc.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-04-25 13:27:23]


a jak owe Ł992 odpowiadaja obecnym cenom.? :) to znaczy jakiej klasy cenowej był to woz przekładajac na dzisiejsze warunki? czy jest to raczej powiedzmy Astra GTC czy moze Impreza? :) jak to jest, bo nie bardzo jestem w stanie sobie to wyobrazic. oczywiscie zdaje sobie sprawe z faktu ze były wtedy inne realia ale jakis odniesienie moze byc. :) podobne pytanie zreszta nawet o cene i klase samego Capri..:)
pozdro

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-04-25 14:56:03]


Generalnie rozpiętość cen była znacznie mniejsza niż dziś - najtańszym brytyjskim autem był Morris Mini 850 za Ł470, a najdroższy Rolls Phantom V w karoserii Jamesa Younga kosztował Ł9285. Jeżeli za dzisiejszego odpowiednika Mini 850 przyjąć by Matiza czy SC, to najdroższy RR kosztowałby 400 tys.zł [a kosztuje 8 razy tyle].
W przedziale Ł900-1200 spośród aut kojarzonych dziś na rynku kupić można było Zodiaca 2.6, Taunusa 20M, Austina Westminster A110, Morgana Plus 4, NSU Wankel Spider, Peugeota 404, Renault Caravelle, Rileya 4/72, Sunbeama Alpine, Triumphy 2000 i TR4, TVR Vixen 1.8, Vauxhalla Crestę [~Opel Kapitan] 2.6, Wołgę M-21, VW Karmann-Ghia T14 oraz Varianta T313, Volvo Amazon a także Wolseleya 6/110.
Najtańsze modele Rovera [2000 P6], Jaguara [MkII 2.4], Mercedesa [190C], Lancii [Flavia 1.5] i Porsche [356C 1.3] kosztowały odpowiednio Ł1265 - 1350 - 1690 - 1760 oraz 1980. A Cortina Lotus w pełnej opcji [z zawieszeniem na spiralach z regulacją amortyzatorów, szperą, chłodnicą oleju, aluminiowym poszyciem, halogenami, alusami, osłoną miski, skrzynią Rocket i drugim zbiornikiem paliwa] miała cenę Ł1196.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-04-25 15:41:01]


No i trzeba dodać że taki mały europejski Dragster mógł nieźle namieszać niewprawnemu posiadaczoki Porshaffki, a może wprawnemu też;)
Dzisiaj taka Cortina w pełnej opcji jak pisze Krk4m to musi być nie lada rarytas...

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-04-26 10:27:53]