logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » ♠Zoggon♠ - Ford Escort Mk I brak silnika 1969

♠Zoggon♠ - Ford Escort Mk I brak silnika 1969

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: ♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl
Samochód: Ford Escort Mk I brak silnika 1969
Status: sprzedany (w posiadaniu od 2006-04-10 do 2008-06-01)
Aktualizacja: 2009-01-27 16:19:49

Ford Escort mk1 2D 1969

Escorta przejąłem 10.04.2006 po tragicznie zmarłym Kamilu. Samochód otrzymałem zobowiązując się do upamiętnienia marzeń poprzedniego właściciela poprzez przywrócenie auta do życia.

Escort, rocznik 1969. Pojemność silnika w dowodzie rej. 940ccm. Ostatni przegląd tech. stracił ważność równe 10 lat temu.
Auto jest bez silnika i skrzyni. Wymaga gruntownej blacharki. Brak podłogi i progów, pas przedni i tylny wspawane od Fiata 125p. Na szczęście reszta blach w nawet niezłym stanie, maska, błotniki przednie, drzwi i tylna klapa całkiem rześkie.

Co do mechaniki auta, nie mam jeszcze pomysłu jaki zastosować silnik, rozważam opcję 2.0 R4 RS 150KM lub 2.3 R4 Turbo (około)190KM

20.04.2006 Obecnie zakupione zostały pas przedni, pas tylny, ident. z oryginalnymi poszerzenia błotników.

Chciałbym aby auto było pamiątką po Kamilu. Obecnie świta mi w głowie pomysł przywiezienia na jeden ze zlotów maski przedniej Escorta, na której każdy chętny Klubowicz podpisałby się ku pamięci, następnie maska pomalowana zostałaby bezbarwnym lakierem i w przyszłości została zamontowana w Escorcie. Chętnie wysłucham waszych pomysłów w tej materii.

21.12.2006 Zakupiony silnik 2.0 turbo cosworth ze skrzynką, dyferencjałem, osprzętem, komputerem, intercoolerem itp. itd.

07.02.2007 Dokupione McPhersony z regulowaną twardością, tarczami 283mm i 4-tłoczkowymi zaciskami, oraz zawiecha na tył z hamulcami tarczowymi + amorki Koni
Tarcze raczej do wymiany, ale chyba zawiecha pogania jeszcze bez większych regeneracji.

09.02.2007 Na obszycie czekają już foteliki Bimarco Cobra (waga jednego fotela bez szyn to 6,5kg to dużo czy mało?)

28.03.2007 Są kółka 17" x 7" ET=49,5 z oponami Dunlop SP Sport 9000 215/45ZR17

29.03.2007 Piąte kółko 320mm x 70mm

Komentarze

Fajnie. Tchnij w niego życie ! Powodzenia!

Śmietan [2006-04-20 22:51:58]


Ladna "kostka" ! :-)

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie [2006-04-21 11:16:27]


Bardzo dobry pomysł z maską, który baaardzo popieram.

grubyp Dokładna lokalizacja na mapie [2006-04-21 22:33:58]


Trzymam kciuki za odbudowę auta... na masce chętnie złoże podpis:)

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie [2006-05-05 19:24:17]


widze ze troche nowych czesci podziel sie informacja skad je masz :)

Endure [2006-05-10 21:30:22]


www.ebay.de, www.ebay.co.uk :-)

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-05-11 16:37:59]


dotarły blachy, przód i tył. Gdyby ktoś poszukiwał blach dobrej jakości, to sugeruję tego sprzedawcę na ebay.co.uk w GB :
http://stores.ebay.co.uk/Classic-Car-Parts-Direct_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ0QQftidZ2QQpZ3QQtZkm

jego nick: " auto-lamps-and-mirrors "

Fakt, tanio nie jest, cały koszt sprowadzenia przodu i tyłu do Ecorta mk1 (łącznie z wysyłką, transferem pieniędzy) to prawie 1000zł, ale blachy są naprawdę super jakości. Na dobrą sprawę jak oryginał, pozatym gość przesyła w expresowym tempie pocztą lotniczą. W swoich zapasach posiada części to Capri, Escorta, Fiesty, itp. itd.
pozdrawiam

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-05-14 11:57:13]


Ładnie, ładnie :) Kiedy startujesz z pracami?

Śmietan [2006-05-14 13:08:19]


no no ładnie
tylko co pierwsze zrobisz ??
bo masz niemala stajnie i caly czas kupujesz cos nowego
co wyjedzie i kiedy ??

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-12-21 21:08:49]


No proszę ! ŁAdnie! Wrzuć jakieś nowe zdjęcia budy. Pozdrawiam

Śmietan [2006-12-21 21:18:28]


ile to to turbo ;) ma/bedzie mialo koni? szacunek za podjecie projektu i powodzenia w doprowadzeniu go do konca.
pomysl z maska swietny :)!

KaczoR Dokładna lokalizacja na mapie [2006-12-21 21:21:00]


lupię patrzeć jak powstają takie projekty!
dzieki takim ludziom, życie staje się ciekawsze!
powodzenia i czekam na efekty!!!

świrus Dokładna lokalizacja na mapie [2006-12-21 22:28:24]


Nie wiem zupełnie co zrobię pierwsze. Ogólnie założyłem sobie skompletowanie całej rodzinki "mk1" bo nie ukrywam że podobają mi się te maszyny. Brakuje jeszcze granady coupe z pękatymi tylnymi błotnikami ;-)
Problemem jest notoryczny brak kapusty. Tak więc z góry założyłem sobie narazie kompletowanie wszystkiego co się da. Wydaje mi się że może zrobienie Prosiaka na początku byłoby najtańszym i najpraktyczniejszym rozwiązaniem, ewentualnie wyprowadzenie big blocka do stanu "turn key" czyli "pod kluczyk". Trudno mówić o terminach, chociaż krew mnie zalewa, bo chciałbym zacząć działać, ale ciężko.
Silnik ma 204KM pochodzi ze Ścierki 2WD i raczej jak na Escorta mk1 to tuningować go chyba nie trzeba. Fotek karoserii nie pokazuję narazie, bo tak jakoś dziwnie troszkę ;-) (pasy dolne przód/tył od Ferrari 125p)

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-12-21 22:45:02]


o żesz w mordę misia.... zrobiłem się chorobliwie zazdrosny o tą zabawkę z czerwonym deklem ... ehhhh :)

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie [2006-12-22 00:33:22]


A ja nie rozumiem tej zazdrości Mikołaj... miałeś taką zabawkę - sprzedałeś -> teraz żałuj;)

Oto kolejny projekt Zoggona dla którego gorąco kibicuję! Mam nadzieję, że któraś z bryczek szybko wyjedzie...

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie [2006-12-22 00:54:29]


w ramach sprostowania tamto cosie było tylko wystawione przezemnie , miałem w tym jakiś udział - uwierz mi ze gdyby to była 100% moja własność to bym się tego nie pozbył. :D Się mówi trudno mam nadzieje ze też będzie się w miarę przemieszczał na OHC

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie [2006-12-22 02:04:18]


serducho konkretne, nie zapomnij o hamownikach, powodzenia

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-12-22 08:18:56]


Zoggon udźwignąc dwa takie projekty jednocześnie musi byc ciężko, ale widze że się nie poddajesz, fajnie. Zycze wygranej w totka ;) pozdrawiam.

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2006-12-22 11:55:32]


http://www.wilcoxengines.demon.co.uk/bda.htm

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2006-12-22 18:43:40]


grubo grubo widze kloega obstawia :)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie [2006-12-23 00:24:48]


oj będzie potwór :)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie [2007-02-09 20:17:30]


Przemek ciekawe tylko kiedy on zacznie jezdzic:D

tazzman Dokładna lokalizacja na mapie [2007-02-09 21:38:33]


nie to żebym się czepiał ale przy tak dumnym projekcie stare brudne bimarco to słaby pomysł, szczególnie ten model

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-02-09 22:25:57]


Czytaj Pająk uważnie - mają być obszyte.

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-02-09 23:12:14]


dobra to inaczej, osobiście uważam że to najsłabsze ze znanych kubełków, ja bym takich nie chciał, płytkie, takie jakieś mi nie podchodzą :(. A z drugiej strony zawsze lepiej taki kubeł niż seryjny fotel.Ok nie czepiam się , nie mój projekt.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-02-09 23:19:13]


No ale może Zoggon ma inny profil cielesny...

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-02-09 23:25:07]


A ja popieram Pająka... BiMarco Cobra to beznadziejne kubły, w Essim którym zdarzało mi się dość często upalać takowe są i według mnie są po prostu do du**. Zoggon może pomyśl o jakichś innych kubłach? Da się przecież zamienić, wymienić, kupić, sprzedać;)

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie [2007-02-09 23:32:08]


Daj jakieś fotki z remontu budy. Ruszyło się coś? Pozdrawiam!

Śmietan [2007-02-10 01:25:14]


co do kubełków bimarco C, to naczytałem się opisów, opinii na różnych forach, i użytkownicy tak tragicznie się o nich nie wypowiadają, poza tym gdyby były takie do dupy, to dziwne, że firma klepie je od X lat w niezmiennej formie. Pierwsza sprawa, że napewno lepiej trzymają od seryjnych foteli; druga, że na profesjonalne mnie po prostu nie stać żeby wywalić po 1000zł lub więcej na fotel; a trzecia, że na rajd Monte Carlo się nie wybieram, a sądzę, że w amatorskich zabawach wystarczą. Co do stanu tech. to nie zauważyłem uszkodzeń laminatu, a specjalnie kupiłem zniszczone, bo i tak będę chciał je obszywać materiałem pod kolor nadwozia i detali, więc bez sensu drzeć materiał z nowych. Co do trzymania ciała w fotelu, mi się w nich dobrze siedzi, ale może kiedyś, jeśli rzeczywiście są takie kiepskie. w przyszłości wymienię je na inne.... narazie zostają. Pożyjemy zobaczymy :-)

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-02-10 09:34:17]


Mnie się to auto i tak będzie nieziemsko podobać;)

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie [2007-02-10 12:14:01]


a ja jeździłem chwile w "C" i nie było źle... a z fotelami zawsze jest tak ze jednemu odpowiadają a innemu nie...

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie [2007-02-10 12:20:05]


De gustibus non est disputantum - jak to mawiali indianie na dzikim zachodzie;)

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie [2007-02-10 12:24:06]


Z jakiego samochodu te McPhersony ? Co to za zaciski ?

Pzdr

Jarek [2007-02-10 15:14:42]


Chyba ścierkowskie.

Śmietan [2007-02-10 16:36:05]


283mm...tak sierra

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie [2007-02-10 16:54:25]


Zawieszenie przód oraz tył pochodzi z Sierry Cosworth 2wd, amortyzatory Koni, z czego 1 tylny padnięty... ciekawe czy da się go zregenerować i czy ma to sens? Przy belce jest też wspomaganie, ale nie wiem czy da się zastosować w escorcie, z racji innej szerokości.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-02-10 17:55:48]


To da sie zamontowac przednie McPhersony z Sierry ?

Pzdr

Jarek [2007-02-11 00:52:30]


U Zoggona wszystko się da... i dlatego tak bardzo podobają mi się te projekty:P

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie [2007-02-11 00:56:54]


koni raczej juz nie do regeneracji... odrazu kup komplet bilsteinów :) wtedy mozesz regenerować dowoli :)

nOx Dokładna lokalizacja na mapie [2007-02-11 00:59:53]


No niestety KONI są nierozbieralne:/

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie [2007-02-11 01:16:48]


wszystko jest rozbieralne...nawet kuki z lozyska :D

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie [2007-02-11 08:49:34]


obawiam się że nic już z amorka nie będzie, ten sprawny, jak się go wciśnie to wychodzi sam zpowrotem, a uszkodzony, wprawdzie chodzi ciężko, ale nie wraca, no i coś oleum z niego cieknie, rozbieralny to może i on jest, ale później chyba już nieskładalny:) a szkoda bo to podobno fajne amory.
Jest to model 26-1294 SPORT. Najtaniej w Polsce znalazłem za 295zł/szt., ale zalecają obowiązkowo wymianę obu szt. naraz, oj ciężka kasa :-( Bilsteiny w podobnej cenie są...

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-02-11 11:09:28]


"ale zalecają obowiązkowo wymianę obu szt. naraz"

hmm... nigdy by mi przez myśl nie przesżło wymieniac jeden... .

spawn Dokładna lokalizacja na mapie [2007-02-12 14:30:26]


"dobra to inaczej, osobiście uważam że to najsłabsze ze znanych kubełków, ja bym takich nie chciał, płytkie, takie jakieś mi nie podchodzą :(. A z drugiej strony zawsze lepiej taki kubeł niż seryjny fotel.Ok nie czepiam się , nie mój projekt. "

to że bym nie chciał to nie znaczy że nie mam :), kiedyś miałem taki w cc a teraz zakładam do nowej KJSówki, czemu taki bo taki mam wolny i jak pisałem wcześniej lepszy taki niż seryjny fotel

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-02-25 19:08:22]


nielepiej było poczekać z kołami . pomijam ze pod względem klumatu niepasują ale ani to zadne wytrzymałe ani wybitnie lekkie zatem co pokierowało cie do zakupu takich felg?

nOx Dokładna lokalizacja na mapie [2007-03-29 00:53:09]


co do zakupu felg, to owszem, klimatycznie nie pasują, podejrzewam, że dziwnie będzie mały Escort wyglądał na felgach 17 cali. Zgadzam się, że nie są to wyczynowe felgi. Ale za zakupem przemawiał ich stan (prawie nowe), atrakcyjna cena i co najważniejsze parametry. Niestety wstawiając zawieszenie od Sierry Cosworth do Escorta, żeby koła zmieścily się pod poszerzenia, potrzebne były felgi o dużym et (ponad 45), szerokość nie większa niż 7 cali i średnica nie mniejsza niż 15 cali z racji dużych tarcz hamulcowych. To i wybór jest raczej ze względów ekonomiczno/praktycznych a nie estetycznych. Co do wytrzymałości, to mój Essie będzie raczej tylko na asfalt :-) no ewentualnie na kostkę brukową ;-)

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-03-29 01:31:47]


A jak idzie adaptacja zawieszenia z Sierry ?

Pzdr

Jarek [2007-03-29 10:17:54]


mam gdzies fotke zaadaptowanego tylnego mostu ze sierry w Cortinie mk1 może to w czymś pomoże ?

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie [2007-03-29 10:35:44]


Nie no pytam konkretnie o twoj projekt czy juz cos zrobiles. Bo opisy i zdjecia jakies widzialem (Cortina, Mk2 z zawieszenim BMW M 3) ale to raczej ciężkawa adaptacja i chyba i drogawa.

Pzdr

Jarek [2007-03-29 12:39:16]


Escort jest umówiony na wizytę u blacharza z końcem kwietnia, mam nadzieję, że da się to przyspieszyć, zawieszki nie będą zwężane (bo to akurat był chory pomysł) tylko tył podłogi będzie wszczepiony ze ścierki, tak samo jak mocowania mcphersonów i kołyski oraz tunel na skrzynkę. Następnie autko powędruje do Kazuła Motorsport na instalację pełnej klatki, pewnie też z zastrzałami w kielichy i wzmacnianie nadwozia. Prawdopodobnie wyleci górny pas przedni z zamkiem maski, która będzie na spinkach (ciężko będzie zmieścić intercooler i chłodnicę z wiatrakami), może też tą obudowę nawiewu się usunie. Później powrót na lakierowanie. A później, jak starczy kasy to uzbrajanie auta. Przy pomyślnych wiatrach na październik będzie to już poskładane i zacznie się zabawa w układ hamulcowy, paliwowy, elektrykę i takie tam...

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-03-29 16:29:54]


eh... piękne te Twoje projekty, pozostaje silnej woli życzyć w dążeniu do celu, nie tylko przy tym essim, pozdro

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-04-08 11:48:48]


http://www.youtube.com/watch?v=Ypg8Yqub3S8&mode=related&search=
tu się ściga eskort II na cossim 2,0, może widziałeś?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-06-21 18:30:38]


zapek niesamowity film! to jest to poprostu pocisk:)

Hoover 3M [2007-06-21 23:14:12]


Zoggon a co z tą maską z podpisami??? Pomysł upadł czy jak ??

CORONER Dokładna lokalizacja na mapie [2007-06-21 23:27:16]


Moncun Panie, ta fura to bedzie diabel :-).......zabójczy projekt, masz jakis zarys terminu koncowego?
Pozdrawiam
Sebastian N-Wierzbicki

Sebastian NW [2007-06-22 00:16:30]


Maski które miałem poszły na złom, ale Pablo przywiózł mi z Wawy kolejną w całkiem ładnym stanie, tak więc pomysł jest aktualny. Obecnie zastanawiam się nad tematem wszczepienia całej skróconej i zwężonej podłogi od Sierry.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-06-22 07:06:17]


Jak idzie adaptacja zawieszenia z Sierry ?

Pzdr

Jarek [2007-08-22 12:27:41]


jak krew z nosa :-)
raczej nie będzie tu mowy o adaptacji zawieszeń od sierry, a raczej adaptacji całej podłogi z zawieszeniami od sierry :-)
narazie znalazłem się na bezrobotnym, tak więc kapusty brak... sprawa stanęła w miejscu

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-08-22 17:04:19]


Sprzedałeś??? I kto teraz go remontuje ?

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie [2009-01-28 11:41:00]


http://www.capri.pl/car/3517

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-01-28 11:55:19]


I wszystko jasne ;)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie [2009-01-28 12:30:13]