logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » ♠Zoggon♠ - Ford Capri Mk II 2.0 R4 YB Cosworth 4x4 1975

♠Zoggon♠ - Ford Capri Mk II 2.0 R4 YB Cosworth 4x4 1975

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: ♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl
Samochód: Ford Capri Mk II 2.0 R4 YB Cosworth 4x4 1975
Status: aktualnie posiadany (od 2022-09-27)
Aktualizacja: 2024-03-25 15:22:18

Ford Capri mk3 2.0 R4 1975/81

Dzień dobry.
We wrześniu wszedłem w posiadanie pojazdu zapewne dobrze znanego już w klubie.
Rocznik 1975 z karoserią mk3 chyba 1981, wnętrze było najprawdopodobniej Ghia mk2.

Capri zakupione z zamysłem zaawansowanej przebudowy.

Komentarze

Fajny i znany. Nie wspomniałeś o rs 7,5 :D

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-10-24 09:37:05]


Ale dzikus :) przy tym montażu serwo to teraz kazdy ma malego...XD

Tweed [2022-10-24 10:33:13]


Super jest! ja go nie kojarzę za bardzo...

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-10-24 12:07:48]


A ja raczej kojarze :D z Gdańska ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-10-24 12:23:07]


Fajny zbieg okoliczności, "mityczny" też ma tablice WXD :)

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-10-24 12:38:16]


Już mi się podoba!

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-07-05 07:06:15]


Komora wszczepiona ze sierry, dobrze widzę?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-07-05 07:57:20]


komora została z Capri. Pokombinowane są podłużnice, tunel i mocowania mcphersonów

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-07-05 13:48:15]


Co to za fajna konstrukcja tych kobyłek z przodu.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie [2023-07-05 20:38:58]


Gruby projekt gratuluje pomysłu i odwagi

Łukasz Krauzowicz [2023-07-11 07:45:25]


a ten zawias tylni i napęd? z czego to?

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-15 23:28:56]


Autorskie koromysło.
Dyfer 7.5 zamocowany na 6 tulejach.
Półosie Sierra.
Zwrotnice mix Mondeo mk3 sedan i Sierra
Amory Focus mk3 ze sprężynami 40N 200mm i helperami - skok 130mm
Cambery od Swagra
Wahacze na zamówienie cr-mo z uniballami 16mm
Stabilizator Kuga mk3 24.2mm z uniballami 12mm
Hamulce: przednie tarcze 283mm z kosy 2wd i zaciski 4 tłoczkowe z adapterami - przeniesione na "przód" osi.
Kosz trzymający dyfer autorski "możeniejebnie"

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-16 09:08:04]


Gwoli uzupełnienia napęd 4x4 z Escorta Coswortha i silnik chyba też?
Jak znam życie, to sporo podkręcony :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-16 09:45:46]


Jak to pięknie wygląda na rs 7,5 :⁠-⁠D, jaka opona na tyle ?

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-10-16 09:51:54]


Staram się znależc w necie katalog firmy możeniejebnie i nie mogę:(

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-16 09:56:03]


Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że nie warto przesadzać ze sztywnością elementów zawieszenia bo takie np wahacze czy belka tylna są bezpiecznikiem w przypadku uderzenia np kołem o krawężnik. Coś się musi poddać i najlepiej jak jest to odpowiednio wygięty wahacz, który przy strzale zegnie się lub złamie a oszczędzi belki lub samej karoserii.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-16 10:33:25]


KRK 4m no tak silnik już wrzucony, ale jeszcze sporo pracy przy aucie więc nie ma co pokazywać.

Moc 324,8KM ale straty na napędzie 4x4 są kosmiczne i przy seryjnych napędach to trzeba być delikatnym.
Przełożenia mostów 3,92.
Z przodu torsen quaife
skrzynia Mike Thompson Development (chociaż nie zaglądałem do środka i nie wiem czy tam cokolwiek ciekawszego od serii siedzi).

Piter M niestety 13"-stki odpadają. Z racji przednich hamulców wymuszony rozmiar to 17"

Wszystkie opony w rozmiarze 240/610R17

zapek??? !G.O.P! na razie się martwię czy to się nie złamie jak stanie o własnych siłach na kołach :-D

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-16 11:39:41]


U mnie sa 283 ze sierry i w diamond cut 16” weszły.
Kwestia dobrego zacisku i tyle.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-16 13:42:21]


Szkoda bo fajnie wygląda , no ale wiadomo każdy ma swoje wytyczne. A tak nawiasem to potrzebne aż takie hamulce przy tej mocy ?

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-10-16 15:12:26]


Konrad vel smasher 283mm będą z tyłu i na takie to nawet 15"-stki można znaleźć, natomiast z przodu są większe i bardzo chciałbym mniejsze felgi ale niestety chyba jestem skazany na 17"-stki

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-16 16:05:02]


Nie wiem co chcesz upchnąć, ale w Granadzie przy 330mm z przodu mieściłem 16'

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-16 16:27:30]


310 w 16” alu w nieFordzie upchałem. 4-tłok Brembo.
No ale moze fajne 17” masz juz do tego auta to nie ma co szukac ;-)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-16 22:11:27]


♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-01-14 08:00:04]


Mam nadzieję że wstawiłeś w podłużnicę tuleje przez które przepuściłeś te śruby?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-01-14 09:07:46]


Fajny projekt, czy po ukończeniu będzie go można zobaczyć gdzieś w akcji? Jakie są plany z nim związane?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-01-14 09:07:55]


zapek??? !G.O.P! - tak, ale te śruby nie będą chyba przenosić jakiegoś szczególnego obciążenia, które by rozrywały albo miażdżyły podłużnice. Wymyśliłem sobie, że skoro dyfer jest zamocowany nisko, to dodam skośne ramiona do tej mojej konstrukcji, które przy skręcie, będą przenosiły siłę w taki sposób by "zapierały" się o podłużnice. Wszak inżynierem nie jestem. Działam intuicyjnie najwyżej to wszystko jebnie i zadzieje się jak na załączonym filmiku nawet bez interakcji z krawężnikiem:
https://www.youtube.com/watch?v=xf6KZh27gtg

rozjechany liil auto buduję z zamysłem zabawy na torze, oczywiście w mocno amatorskim ujęciu :-)
może, jeśli PC jeszcze kiedyś się wydarzy to spróbowałbym swoich sił.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-01-14 09:22:16]


w sumie, tak sobie pomyślałem teraz, że gdybym ospawał te blaszki dookoła, to "pracowałyby" obie ścianki podłużnic a nie tylko wewnętrzne...

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-01-14 09:59:41]


Bardziej obawiałbym się mocowania w podłużnicy końcówki stabilizatora.
Tam działają duże siły . Mi raz wyrwało mocowanie. Ale jak znam Zoggona to pewnie porządnie obspawane mocowanie.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie [2024-01-14 10:10:38]


Można przepuścić tulejki na wylot i zaspawać , ewentualnie jedną ściankę wiercisz mniejszym wiertłem , drugą większym , tulejkę wkładasz przez większy otwór i spawasz , druga strona zaciśnie się śrubą, ścianka do tulejki

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-01-14 10:34:36]


Tulejka jest po to abyś tej podłużnicy nie miażdżył dociągając nakrętkę tej śruby. Z konstrukcyjnego punktu widzenia ta tulejka jest obowiązkowa.
Oczywiście że to wytrzyma.
Dobrym zabiegiem jest zabezpieczenie przed uszkodzeniem głównych punktów konstrukcyjnych takich jak te śruby przepuszczone przez podłużnice, poprzez planowane osłabienie elementów prostych w wymianie i tanich. W Twoim przypadku to wahacze, które zrobiłbym z rury wygiętej w łuk. W przypadku jebnięcia w krawężnik taki wahacz ma otwartą drogę aby się złamać zapobiegając wyrwaniu tej kołyski z podłużnic.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-01-14 10:45:52]


„ w sumie, tak sobie pomyślałem teraz, że gdybym ospawał te blaszki dookoła, to "pracowałyby" obie ścianki podłużnic a nie tylko wewnętrzne”

To akurat nie byłby dobry pomysł.
O spawaniu myśl jak o potencjalnym cięciu gdyż w linii wtopienia powstaje bardzo krucha struktura stali która jest podatna na pękanie. Takie spoiny trzeba robić odcinkowo, jak przy wzmacnianiu nadwozi wyczynowych. Wtedy potencjalne pęknięcie nie obejmie całego elementu spawanego a jedynie krótki, kilkunasto milimetrowy odcinek spoiny. Najlepiej by tu działało zgrzewanie punktowe albo spawanie otworowe, którym to właśnie możesz jeszcze to połączenie wzbogacić.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-01-14 10:53:23]


cenna wiedza jak zawsze.. bardzo dziękuję za podpowiedzi. Czyli kilka otworków np. fi 4mm i przyłapać do podłużnic?

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-01-14 11:00:17]


Ja robię coś takiego , według mnie ma to moc , ale może potwierdzi ktoś bardziej w temacie

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-01-14 11:20:54]


Dokładnie tak Przemku. To co Piter tu pokazuje to jest to o co chodzi.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-01-14 13:29:15]


A ten zestaw do ręcznego gdzie kupiłeś?. Bo do mnie przemawia.

Łukasz Krauzowicz [2024-03-21 08:02:15]


wygląda na swagier custom.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-03-21 08:14:21]


tak jak kolega Grzesiek pisze.

Model od Szwagra

https://allegro.pl/oferta/hydrauliczny-hamulec-reczny-aluminiowy-obp-drift-10028865506

Defaultowo przychodzi z pompą .625

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-03-21 08:19:07]


Czy capri ma inaczej wyprofilowaną ścianę grodziową z podłogą ? Tam nie ma lekkiego owalu ? Jak takie pedały sportowe zamontować , chyba że jest idealnie płasko ?

Tweed [2024-03-21 10:11:32]


do zamontowania pedalboxa musisz pociąć podłogę.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-03-21 10:17:25]


Przed wyruszeniem w drogę, należy zebrać drużynę.




Tak jak mi się skojarzyło ;pp

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-03-21 19:26:45]


Dzięki za linka

Łukasz Krauzowicz [2024-03-22 13:02:40]


gruuubo idzie! będzie ten potwór na PC?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-03-25 15:28:34]


taki jest plan o ile uda mi się zdążyć skończyć auto i o ile testy wypadną pomyślnie.
Na razie się nie poddaję :-)

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-03-25 16:02:39]


Bryczka marzenie :⁠-⁠D , cosworth turbo najlepszy napęd jaki można założyć do forda :⁠-⁠D

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-03-25 16:22:38]


Ja też chcę zdążyć na PC i wydaje mi se że man więcej roboty

Łukasz Krauzowicz [2024-03-26 07:43:33]


Łukasz Krauzowicz trzymam kciuki.
Jakiś update Twojej strony? Jak tam prace postępują?

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-03-26 11:18:18]


Genialny :) Zoggon !

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-03-27 09:52:12]


Zawsze zastanawiała mnie kwestia pedalboxa. Nigdy nie miałem okazji jeździć autem z takim wynalazkiem. Naprawdę trzeba mieć mocne nogi żeby móc wcisnąć pedal? Jakie są realne plusy zastosowania tego w aucie?

miron Dokładna lokalizacja na mapie [2024-04-01 00:26:45]


Jako dailly użytkuje auto gdzie jest malutka pompa bez serwa która jest dedykowana do bębnów, a u mnie są tarcze. Owszem hamulec jest troszkę twardszy ale hamuje :⁠-⁠)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-04-01 09:21:55]


U mnie zastosowanie pedalboxa zostało wymuszone przez przebudowanie grodzi, która w części poszła sporo "do przodu" oraz brak miejsca na elektryczną pompę.

Teoretyczne zalety to: możliwość indywidualnego dopasowania pozycji kierowcy, duża możliwość regulacji samych pedałów, dokładna możliwość regulacji rozdziału siły hamowania między osiami przez stosowanie różnych pomp i regulację tzw. "brake bias" czyli rozdziału siły nacisku między pompami.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-04-01 09:39:30]