logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Utrata spadek mocy 1.3R4

Utrata spadek mocy 1.3R4

Escort mk2, 1.3R4 Kent, skrzynia automat.
Sprawa pojawiła się zarówno na gazowni jak i na benzynie.
Na gazowni jakoś jeszcze idzie ale na benie to padaka.
Prędkość max spadła do ok 80km/h, moc zniknęła, na niskim biegu jeszcze jakoś ale na wyższym (skrzynia automat) już bieda.
Po wielu próbach doregulowania gazu, dławienia itp dolotu powietrza :) i innych zaklęciach wymieniłem kopułkę, palucha, przewody, świece, dolot powietrza nie dławiony.

Idąc dalej stwierdziłem, że po zdjęciu kabla z garka nr 3 nie czuć, nie słychać różnicy w pracy silnika. Odpala ok, na wykręconej świecy jest iskra, po wkręceniu nie widać przebicia, jakby coś nie wybuchało w komorze spalania.

Czy można po tych objawach coś diagnozować ?

Próbowałem z kablami zamieszać ale podłączając wg schematu



jak i wg czerwonych opisów działanie bez zmian, zdjęcie kabla nie robi zmiany.

Czy znaczenie może mieć obrócenie schematu dla kopułki o kolejne 90 st. ?

Na mój prosty rozum albo stracił szczelność na pierścieniu, ale wtedy świeca była by chyba w oleju i nie dało by się od miesiąca jeżdżenia na pół gwizdka robić 600-700km tygodniowo (świecę sprawdzę dla pewności jutro po trasie).

Druga opcja bardziej prawdopodobna to rozregulowane zawory na tym cylindrze. To ta mniej kłopotliwa chyba.

Jakieś sugestie ? Czy może kombinuję w złym kierunku ?

Przy okazji będę szukał miejsca gdzie to poprawić razem z zawieszeniem, regeneracją gaźnika żeby gaz wyrzucić itp. To tak przy okazji.

Mati_Poznan Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-08 21:04:53 /


Zawory albo uszczelka pod kolektorem ssącym, kilkanaście dni temu pisałem o tym problemie. Po regulacji zaworów nie było poprawy, ale już wymiana uszczelki przyniosła poprawę. Objawy były identyczne, odpalał ok, iskra była, jedyna różnica, że u mnie nie było spadku mocy tylko kulał na niskich obrotach.

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-06-08 21:15:18 /


Kiedy miałeś ustawiane zawory? Wg mnie jest podparty zawór - gazik robi swoje. Ja w granadzie na gazie reguluje co 5-6 tysięcy i prawie zawsze są za ciasne. Jak nie regulowałeś długo to to jest bardzo prawdopodobne.
Jeśli w kencie tak samo się reguluje zawory to mogę to zrobić w weekend.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-08 21:15:23 /


A, i jeszcze sprawdź czy któryś zawór nie jest podparty na tym 3 garze, to też możliwe.

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-06-08 21:16:44 /


No i się spóźniłem :P

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-06-08 21:17:19 /


Reguluje się za pomocą szczelinomierza i klucza, bodajże 14, o ile pamięć mnie nie myli.

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-08 21:28:33 /


ja miałem podobnie w sierce i pomogła regulacja zaworów

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-08 21:35:15 /


Jakie luzy zaworowe i czy zasada jest taka jak w PINTO (klucz 15 + kontra 19) czy V6 (klucz jedenaście i na chama kręcimy lub kropla ciekłego azotu)?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-08 21:35:46 /


http://www.capri.pl/garage/engine-settings

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-08 21:43:58 /


Ja pierdziu, 1,3 automat. Może to dlatego mocy nie ma? ;D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-08 21:48:53 /


kent ma regulację na klucz calowy :D ewentualnie rozjechana 13 daje radę. No i jest bez kontry, tylko kręcimy ; )
Ewentualnie w jednym kencie spotkałem się z kontrą na klucz zdaje się 12 i śrubokręt ale to jednorazowy wypadek.

Maćko Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-06-08 21:56:41 /


1.3 automat i do tego na starym gazie, niech moc będzie z Wami, ale jeździ ostatnie 6m-cy łącznie ponad 20 000km.
Jaki rozmiar calowy ? Powinno udać mi się do soboty zorganizować komplet calowych na wszelki wypadek, łatwiej jakbym znał rozmiar.

Mati_Poznan Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-08 22:13:48 /


spadek mocy w 1.3? to niemozliwe :D

Mysza liil (EM) / 2011-06-08 23:03:28 /


W mm miedzy 12 a 13 a calowo to po prostu 1/2 ;-) rozjechana 13 nie da rady ale 12 już tak ;-P Klucz 13 objeżdża te śruby dookoła - nie polecam.... zawory w kencie w porównaniu z pinto reguluje się 2x prościej - trzeba pamietać o 0,25 i dość sporym 0,55 oraz innej kolejności zapłonu i rozmieszczenia zaworów ......

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-08 23:24:01 /


1.3 R4 napędza Escorta lepiej niż 2.0 R4/V6 Granadę :-P A mocy miało całkiem sporo jak na tak lekką budę , rzeczywiście przy automacie nieco dynamiki się traci - ale to jak przy każdym .... Na tamte czasy to był naprawdę szybki samochodzik :-P

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-08 23:30:18 /


no nie porownuj psa do ch..a ;) Toz 2.0 v6 w grandzi to porazka. Pinciak 2.0 w standardowej L-ce ma osiągi widlastej szóstki w cięższej GL.

Mysza liil (EM) / 2011-06-08 23:38:47 /


Granada 2.8 to na swoje czasy była mega rakieta :-) zwłaszcza w Polsce ... Sam nie spodziewałem się , że mały Escorcik z tak małym 1.3 potrafi tak szybko jeździć .... dziś te małe autka z mikrosilniczkami i mocą pokroju maluszka wymarły toteż szału nie robi....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-08 23:47:53 /


Racja, zużyta 12 czyli 1/2 cala ; ) I faktycznie 13 można wyregulować zawory tylko raz ; P

Maćko Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-06-09 00:12:45 /


To że wyjęta na zewnątrz świeca daje iskrę nie oznacza że jest w 100% sprawna, wkręć inną nawet starą ale sprawdzoną na próbę.

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-09 07:37:13 /


Mati, załatw takie klucze:). Aparat kręci się odwrotnie niż w PINTO? Zapłon jest 1243 zamiast 1342 jak w PINTO? Zawory wydechowe to pewnie te bliżej wyjść kolektorów wydechowych:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-09 08:53:16 /


Klucze calowe są przereklamowane. Rozkręciłem całego buicka i dwa caprice kluczami metrycznymi. Tylko do śrubek poniżej 11mm warto mieć calowe, bo metrycznymi to się pochlastać można.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-09 09:00:34 /


aparat się kreci inaczej, ale kolejność taka sama jak w pinto

Mysza liil (EM) / 2011-06-09 10:24:05 /


"operacja" ustawiania luzu zaworowego w kencikach, to max 30 minut, dostęp jest boski, wszystko jest na wierzchu i nic nie trzeba kontrować :)
problemy się zaczynają, gdy wałek jest wyjechany :)

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-09 10:35:45 /


Jeśli aparat zapłonowy kręci się odwrotnie niż w PINTO to zgodnie z rysunkiem, który wkleił MATI kolejność zapłonów jest inna w KENTcie niż w PINTO.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-09 10:44:34 /


Kolejność jest inna 1243 jest w Kencie ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-09 11:05:21 /


Nie no, nie przesadzajmy. Klusze calowe są potrzebne i powinno się ich używać, jeśli chcemy być profesjonalni. To, że się "da", to inna para kaloszy :D

W Spitfir'erze jest jeden zakamarek, gdzie MUSI być calówka. Nie da się żadną metrówką, szlifowanym wynalzakiem etc. Łączenie kolektorów i gaźników ma takie miejsce, gdzie sam Szatan mówi "a kuku".

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-06-09 11:16:38 /


Dowiadując się u pewnego hamerykańskiego dystrybutora bezpośrednio otrzymałem odpowiedź że prędzej gumówką z klucza 12 zrobię niż dostanę 1/2 cala :) więc póki co nie ma widoków. Ale poszukam na przyszłość

Mati_Poznan Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-09 11:18:25 /


jaha 2s. szukania:
http://allegro.pl/klucze-plasko-oczkowe-calowe-king-tony-na-sztuki-i1647294458.html

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-09 11:25:54 /


PS.

http://allegro.pl/klucz-plaski-dwustronny-craftsman-1-2-na-9-16-cala-i1613240748.html

http://allegro.pl/klucz-plaskooczkowy-armstrong-armaloy-1-2-cala-i1623999282.html


Powariowali :-) Ja komplet 8 calowych nasadek kupiłem za 65 zł .....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-09 11:30:51 /


ale to już nie są chyba calowe...
to jakieś rozklepane szkuty są...

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-06-09 11:42:15 /


Ruszałeś coś w kablach zanim moc odeszła , spadek nastąpił nagle czy stopniowo ?

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-09 12:26:56 /


ja bym powiedzial ze swieca po prostu padla!

wyjeta dziala, ale po wkreceniu i z kompresja iskra ucieka gdzies bokiem zamiast skoczyc przez elektrody.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-06-09 13:26:16 /


DO tego zmierzam , po co kręcić kablami i zastanawiac się nad zapłonami jak nic nikt nie ruszał np.

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-09 13:34:24 /


Tak, a zawory same się ustawiają w kencie. To auto przejechało bez ustawiania zaworów na gazie pewnie z 45000km. Stawiam jednak na zawór.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-09 13:42:59 /


Słuchajcie, wątek trwa już trzeci dzień. Zlitujcie się i niech mu ktoś te zawory ustawi, wymieni świece bo skala problemu jest niegodna tego klubu ;P Zawory ustawia się tam tak łatwo, że prawie silnika gasić nie trzeba.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-09 17:47:07 /


Wątek trwa co najwyżej 20 godzin:) I ustawie te zawory z luzem (odpowiednim oczywiście), ale w Wielkopolsce się pracuje ciężko i czasu mało. Poznań to nie Śląsk i nie dostajemy za "damski ch**" 13stek, 14stek, 15stek i 18stek jak w KGHM:). Mati dyga do pracy codziennie 120km i nie ma go całymi dniami itd.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-09 17:59:06 /


dred - KGHM nie jest na Śląsku... :)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-09 18:08:45 /


no w każdym razie nie na górnym... :D

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-09 18:09:42 /


oprócz jubilatów to jeszcze barbórki i uzysk ! :)

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-06-09 18:11:48 /


Potrzebujesz jedynie rozjechaną 12stkę ;P Przepraszam ale przez tą chorobę dni mi się troją. Śpię, wstaję, rzygam, spię, wstaję, rzygam.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-09 18:17:38 /


Za dużo Coli? ;P

Mysza liil (EM) / 2011-06-09 18:57:40 /


nie potrzebnie idziesz spać ;P

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-09 19:10:11 /


/offtopic/ zapek w ciąży jesteś ?? :]

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-10 00:10:54 /


Trójkąt wie o czym mówi! ;)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-10 00:44:30 /


18tki to ja rozumiem ale te 13ki i 14tki to w wlkp nielegalne jest i to jeszcze za free, nie wiem jaki to śląsk ale ja tam jadę :)

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-10 08:35:27 /


O szydercy, jednak trzeba będzie Wam tyłki na PC złoić ;P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-10 08:50:42 /


Mati wymieni świece i Was rozp..li w pył na owalu hehe

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-10 08:56:17 /


i to automat blokując max do 2 biegu :)
Temat w toku, będzie załatwiony, przynajmniej jestem dobrej myśli ;)

Mati_Poznan Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-10 11:40:08 /


Świeca sreca!!!! Luz na wydechowych nie istniał. Podparte były chyba wszystkie. Po ustawieniu auto działa znowu znakomicie i jedzie na gazie nawet 100km/h.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-12 15:17:03 /


>jedzie na gazie 100kmh< to oksymoron jest...

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-06-12 15:18:11 /


co by nie mówić śmiga lepiej niż jak go kupiłem, a wtedy podobno miał być dopieszczony :)
Wielkie dzięki.

Mati_Poznan Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-12 20:33:42 /


Mój 1.3 manual rozpędzał Escorta się do 155 kmh .... 13 i 14 są legalne tylko w Watykanie :-///// :-p

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-12 23:38:08 /


Tak informacyjnie:
Przed regulacją Vmax ok.90km/h, spalanie 14-15l/100km, przyśpieszenie 0
Po regulacji Vmax powyżej 125km/h (na gazowni, wg GPS, licznik pokazywał 140km/h), spalanie na tej samej trasie ok 8.5l/100km, przyśpieszenie bardzo zadowalające.
Sam bym nie uwierzył że taka zmiana, szczególnie na spalaniu, sprawdzane tylko na gazie, dziś zalane PowerGas na Shellu jakby miało to mieć znaczenie.

Trasa codzienna czyli 190km, z Lubonia do N.Tomyśla A2, dalej prawie do Świebodzina i powrót.

Reasumując - wielkie dzięki, gorąco polecam :)

Mati_Poznan Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-13 20:07:43 /