logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Pompa oleju...

Pompa oleju...

jakie sa szanse ze w 2.0v6 zuzyla mi sie pompa oleju ? czasem zapalala mi sie kontrolka od cisneinia oleju i swiecila non stop neizaleznie od obrotow, po 10 minutach wszystko bylo normalnie...

DeMaDeS / 2004-08-31 15:00:23 /


pytanie czy napewno uszkodzona jest pompa...

gdyby przez 10 min nie było smarowania, silnik napewno juz by nie żył!! :))
sprawdź czujnik ciśnienia oleju i okablowanie czujnika czy gdzieś się zwarcie nie robi..

jeśli rzeczywiście ciśnienie jest bardzo słabe to raczej obstawiał bym zużyte panewki na wale i na wałku rozrządu a nie uszkodzoną pompe oleju...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-31 15:07:54 /


sprawdz czujnik czy nie wariuje jak ruszasz stykiem
sprawdz cisnienie wkrecajac manometr w miejsce czujnika (na zimnym i cieplym silniku)

zdejmij pokrywy zaworow i sprawdz czy walki klawiatur sa smarowane, to jest ostatnie ogniwo i tam najpierw brakuje oleju

jesli brakuje to albo padla pompa, albo panewki walu, albo panewki walka rozrzadu, byc moze wszystko naraz jesli silnik nie byl nigdy remontowany

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-31 15:51:25 /


pompy tez bym raczej nie obstawial odkrec prawa pokrywe zaworow i odpal silnik jak jest sucho i nie chlapie to panewki walka a nizej wiadomo :) korbowe..:(

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-31 18:35:48 /


silnik byl remontowany ... prawdopdoobnie jeszcze w niemczech pod koniec lat 80tych, aktualnie lezy obok i nie mam mozliwosci odpalenia, panewki sa .. jak nowe, w momencie gdy palila siek ontrolka od cisnienia smarowania nie bylo slychac by silnik jakos inaczej chodzil ... , pociagnalem nowa isntalacje do cuzjnika i jest napewno ok, walki klawiatur zawsze byly nasmarowane jak trzeba ...

DeMaDeS / 2004-08-31 21:52:08 /


podepnij manometr i sprawdź jakie jest ciśnienie.. bedzie wiadomo o co chodzi.. bo oprócz okablowania może być uszkodzony czujnik..

kiedys spotkałem się jeszcze z przypoadkiem potwornie zapchanego smoka.. ktoś nalał jakiegoś syfu do silnika.. chyba motodoctora i zapchało to całokowicie smok.. też były problemy z ciśnieniem oleju :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-31 22:00:35 /


to jak leży obok, to co za problem zwalić miskę i obejrzeć?!

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-31 23:52:35 /


to moze byc zapchany smok, szczegolnie jak silnik jezdzil na slabym oleju i dlugo bez wmiany.

Mysza liil (EM) / 2004-09-01 01:13:19 /


swego czasu on tak przeciekal ze poprzedni wlasciciel tylko dolewal a nie zmienial olej ... dziadostwa od cholery z neigo zlalem. do miski sie jeszcze niedobralem ale to zrobie na dniach...

DeMaDeS / 2004-09-01 07:50:20 /


no to puść na forum fotki co tam znalazłeś pod miską. Zawsze ciekawią mnie dokonania rzeźników (mowa o poprzednim właścicielu).

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-01 18:03:07 /


Podepnę się do tematu.
Chodzi o pompę oleju dla bloku pinto 205 (dokładnie OHC efi lub YB Cosworth)
Pytanie:
Czy między blokiem silnika a pompą oleju jest jakakolwiek uszczelka? Czy to jest skręcone bez jakiegokolwiek uszczelnienia? Czy może warto uszczelnić stosując cieńką warstwę siliconu, a może Loctite 270?
W żadnym z zestawów uszczelek sprzedawanych na jebaju i dedykowanych do "kosłorta" nie widzę takiej uszczelki.
Możecie podpowiedzieć z doświadczenia jak to w pinciakach 2.0 było fabrycznie uszczelnione czy w ogóle nie było?
Sprawa pilna. Jestem w trakcie składania silnika

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-15 12:34:28 /


Ja tam wkładam uszczelkę. Żadnego silikonu!

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-15 12:48:50 /


a jaką uszczelkę tam wkładasz? z jakiego materiału? a może klej do śrub? tzn Loctite 270... to chyba dokładnie ten sam specyfik którym uszczelnia się płaszczyznę przylegania ostatniej panewnicy do bloku (tu przy tylnym uszczelniaczu wału). To chyba nie powinno się rozpuścić i wpaść w kanał podający oleum?

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-15 13:15:06 /


Zazwyczaj w V-kach jest tam wycięta zwykła kartonikowa uszczelka, czyli papier uszczelkowy (ale jednak dość cienki bym proponował) byłby ok. Jeśli jesteś pewien płaszczyzny, to i bez uszczelki można złożyć.
Przy ostatniej panewce ja daję Loctite Quick Gasket.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-15 13:46:56 /


tzn. ja pytałem o OHC... czyli ewentualnie po prostu papierowa uszczelka... ok

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-15 13:56:35 /


Wiem, że OHC, ale w V-kach jest podobnie, a ja zazwyczaj V-ki składam :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-15 14:12:58 /


W oryginale fabryka nie montowała tam uszczelek. Ale wsadzenie cienkiej papierowej zaszkodzić nie zaszkodzi. A jeśli coś jest nierówne to raczej pomoże :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-15 14:41:20 /


Do Vki w każdym zestawie z pompą oleju jest uszczelka. Nie pamiętam jak było w OHC, tylko z 5 ich składałem :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-15 14:46:18 /


w ohc nie ma uszczelki fabrycznie...
Marcin - Locktite i panewka? panewkę wklejasz? nie rozumiem...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-15 15:25:48 /


Jaką panewkę? Stopę wału trzeba uszczelnić, żeby ci obok simmeringu olej nie wylatywał.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-15 15:33:22 /


Zna ktoś zakład regenerujący pompy oleju? Na google za bardzo nic nie znalazłem.

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-08-25 08:14:12 /


https://www.burtonpower.com/parts-by-category/engine-components/oil-pumps-drive-shafts.html

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-08-25 09:26:13 /


tu są części tylko... a np fo indenora nie ma

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-08-25 11:06:30 /


Ta pierwsza będzie pasować do zwykłego 2.9?

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-08-26 11:14:25 /


Panowie którą lepiej pompę kupić?
https://www.burtonpower.com/oil-pump-taunus-2-4-2-9-standard-inc-24v-cosworth-boa-bob-tv1411.html

https://www.ebay.pl/itm/Oil-Pump-Ford-2-4-2-9-V6-Granada-Scorpio-Sierra-XR-4x4-Panther-Kallista-Bronco/312495989710?hash=item48c23663ce:g:b8kAAOSwGLZccAaL#shpCntId

Mógłby ktoś doradzić?

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-09-05 13:03:01 /


lepsza od cosy a najlepszy jest oryginał w dobrym stanie, jak potrzebujesz mam każda z tych opcji dostępną

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-09-05 20:01:59 /