logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Kolektor rurowy tzw BARAN

Kolektor rurowy tzw BARAN

interesuje mnie(zapewne nie tylko mnie)czy kolektor rurowy z jakiegos innego auta pasowalby do silnika forda

♠MAD♥DOG♠ Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-07 21:07:54 /


Moznaby sie pokusic o wykonanie takowego samodzielnie ;)
Potrzebny tylko jakis na wzor:(

Rysiek / 2005-02-07 21:12:35 /


capri, taunus, escort

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-07 21:17:30 /


teoretycznie moze i bys cos dopasowal tyle tylko ze taki kolektor ktos kiedys najpierw zanim go stworzyl to wykonal obliczenia proby rezonansu fali dzwiekowych itp do konkretnego modelu silnika wiec najlepiej zakladac oryginalny do forda..lub dorobi ci praktycznie kazdy blacharz ktory ma gietarke do rur..bylebys mial wzor chociaz strzepy
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-07 21:20:06 /


kolektor mozna zrobić, w nim nie am wielkich obliczeń trzeba tylko dwie rzeczy mieć na uwadze:
długość rur dla każdego cylindra taka sama
dyfuzor w który schodzą sie rury wydechowe musi mieć taki sam przekeuj poprzeczny co rury razem wziete (moża zrobic kolektor 4-2-1, lub 4-1 oba wyjścia są dobre)
rezonans o którym było napisane występuje dopiero za kolektorem wydechowym. wic da rade to obejść
i nie otrzebna jest gientarka do rur, potrzebny jest migomat, wyżynarka/szlifirka kontowa, miarka jakaś dokłądna, imadło, kartka i długopis, a i no oczywiście zestaw rur i kolanek o odpowiedniej średnicy, cza to podocinać pospawać i jest kolektor, problem moze być jedynie z flanszami (ale to idzie zamówić) do mocowania do głowicy i reszty układu (jeśi bedzie :D )
pozdrawiam.
ps. jak chcesz sobie obliczyć wydech to odezwij sie na priv a prześle Ci dane i kawałek ksiażki w pdf-ie
pozdrawiam kuba

grabasz / 2005-02-07 21:34:31 /


to powinno byc pomocne :)
ja według tych dancyh i innych bede robil 4>2>1

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-07 21:50:18 /


"rezonans o którym było napisane występuje dopiero za kolektorem wydechowym. wic da rade to obejść"
Właśnie chodzi o to, żeby go nie obejść, ale wykorzystać.

rwd Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-07 21:58:11 /


jak chcesz go wykożystać to musisz zrobić odpowiedni rozprężnik w dlaszej części układu a nie w kolektorze wydecchowym, dlatego napisałem ze mozna to obejść (mimo ze to chyba z glupszych stwierdzeń jakie moża bylo napisać.

grabasz / 2005-02-07 22:02:14 /


hehe grabasz to dopiero roboty bys sobie zrobil migiem flexek i tymi kolankami hehe :P
ciekawie by to musialo wygladac a i trwalosc tez pewnie niezla :P
chyba prosciej wygiac jedna rure (bez spawania i tworzenia miejsc narazonych na pekanie i korozje) niz bawic sie rurkami i kolankami :P
a obliczenia trzeba robic bo bez tego zrobisz sobie taki kolektor ze ci moze tylko dlawic silnik i tyle nic nie polepszy a napracujesz sie nadarmo:)
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-07 22:04:08 /


zakrzak przynajmniej w polsce większość firm specjalizujących się w robieniu sportowych kolektoró wydechowych robi to właśnie z kolanek.

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-07 22:05:51 /


to powiedz mi dlaczego oryginalne sa z rur a nie kolanek? :P

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-07 22:07:08 /


Z tym rozprężnikiem się zgadza. Rozprężnik jest poprostu rurą o większym przekroju. Kolektor rurowy właśnie ma na celu wykorzystanie rezonansu, bo inaczej to po co go w ogóle robic?

rwd Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-07 22:10:33 /


nie bo z rur ą zasadniczo lepsze, a ich produkcja masowa powiduje że zamawiaja gotowe rury i spawać bo robić 1000 kolektorów to co innego niż zrobić 2 nie?? polskie firmy np vtg robi z kolanek, trwałośc tego jest adekwatna do użytych amteriałów i umiejętności. a co do dłąwienia to cieżko chyba że ktoś jest kretynem i zrobi przełąmanie pod kontem 90 stopni, robiąc łągodne przejścia z łuków i takie same długości dla każdej rury zagwarantuje nam że nie bedziemy dłąwić silnika.

grabasz / 2005-02-07 22:14:20 /


żeby zapewnić laminarny przebieg spalin, pusty wydech tzn przelotowy też jest kożystny, mimo że nie ma rozprężników.

grabasz / 2005-02-07 22:16:22 /


bo w fabryce idą na łatwizne pokaż mi fabrke gdzie by stało 10 chłopa z spawarkami i jechało z koksem haha

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-07 22:21:58 /


Ma rozprężniki. Rura za kolektorem ma większy przekrój od poszczególnych rur kolektora.

rwd Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-07 22:23:56 /


ma wiekszy przekruj niż poszczegulne ruzy,a le ma taki sam jak rury razem wziete, żeby nie zakłucić przepływu saplin....
ps. może nie zaśmiecajmy forum?? moje gg to 1414113, bo Tojego nie znalazlem

grabasz / 2005-02-07 22:28:38 /


powiem krotko szkoda kombinowac do rzedowki mozna kupic dosc czescto kolektor rurowy w stanie jak nowy lub nowy od 150 do 250 euro i ma sie orginal poniewaz jezdzilo tego sporo i sa do kupienia sam mam dwa takie kolektory

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-07 23:39:17 /


mam goscia ktory mogłby zrobic takie kolektory na wzor orginału (z mojego auta)pozostaje tylko kwestia ceny.powiedział ze jest to robota na jakies 1,5dnia ale wykonalna tylko zalezy za jaką kase.jakby co walcie na priv

Cichy Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-08 15:18:09 /


E to cienki ten gosc, bo Jesse James robi w półtorej dnia 2 kolektory do V8, sam widziałem w Monster Garage :-)

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-08 15:37:15 /


z nierdzewki koelktor można zrobić w granicach 1000-1500zł w dobrym zakładzie

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-08 15:40:09 /


To musi być niezly ten zakład bo wydawało mi sie że za 1500 tys to można zrobić cały układ wydechowy z nierdzewki i to do Vłki. No bo jak robią kolektor za 1500 to w Vałce x2 czyli 3000 i biorąc pod uwagę ilośc materiału na reszte wydechu x2 wiec pewnie wzieliby z 5-6 tys za cały układ wydechowy z nierdzewki o ile dostarczyłbym im tłumiki. Czy dobrze kalkuluje ????

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-08 15:45:53 /


cały wydech do r4 w tym zakłądzie z ich tłumikami kosztuje w graniach 2500-3000zł i jest to normalna cena proporcjonalna co do jakosci wykonania , jak znajdziesz zakłąd któy zrobi to równie dobrze i za mniejsża kase to daj znać :)

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-08 15:48:59 /


Lutek

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-08 16:15:53 /


cena będzie podobna za kolektor !

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-08 16:44:33 /


w samych materiałach mój kpl. kwasoodporny ukł. wydechowy kosztował, już nie pamiętam dokładnie, 1.5-2tys. zł. Najdroższe są właśnie kolanka. Kalkulując to po cenach naszej firmy z robocizną wyszłoby ok. 4-4.5 tys. zł (z własnym nadzorem ;) ). Zważyszwszy na rodzaj mojego ukł. (8w4, w tym 4 tłumiki dwu drogowe), to chyba jednak tanio :)

Powinniście wejść w układ finansowy z Lutkiem, zebrać się do kupy z zamówieniami kilku sztuk na raz. Mam z nim jawną umowę, że dla klubowiczów ma liczyć korzystniej, kołnierze dostaniecie po kosztach ode mnie, tylko potrzebny będzie dla mnie porządny wzór do zdjęcia wymiarów (głowica, odcisk papierowy 4-ech wejść-dla uśrednienia, uszczelka lub kolektor).
Jakoś ten podany wcześniej "kwadratowy" rys. nie budzi mojego zaufania.

Może być i rys., o ile ktoś komu zaufam nadstawi głowę za jego poprawność, ze względu na niedokładności odlewnicze. W końcu wolałbym ciągle nie targać do domu złomostwa ;)

W tym miejscu może Chuder się wypowie co do baranków dla V6, gdyż w transakcji wiązanej stał się posiadaczem kilku kpl. kołnierzy, a Lutek miał mu coś z tym zrobić. Wypalił Wam biznes? Zrobiliście? Ktoś był chętny?
W końcu to wydatek paru groszy.

Polecam raczej tylko materiały kwasoodporne, wprawdzie 4 razy droższe, ale robocizna w sumie ta sama (chyba, że ktoś chce jeszcze ekstra polerkę).

pozdro

P.S. dla niezorientowanych ani ja, ani moja firma nie zajmuje się produkcją układów wydechowych, więc przegonię z takimi pomysłami, bo ja nie mam czasu na takie "drobiazgi", a firma to skórę by z Was zdarła ;) Proponowany układ z Lutkiem wydaje się więc być najbardziej optymalny.

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-08 23:26:30 /


narazie nie bede pisal ani dobrze ani zle o lutku poniewaz:

a. jeszcze nie zrobil
b. termin ostateczny podal w tym tygodniu pod koniec a zaczlo robic na poczatku wrzesnia 2004
c. do tej pory nie widzialem nic z tego co zrobil
d. czekam, czekam zobaczymy co otrzymam

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-09 08:05:15 /


a ja slyszalem ze co do terminu to nie mialo byc pospiechu
wiec i jeszcze nie zrobil :D
ale to nie ja sie umawialem wiec i sie nie wtracam

znalazlem u mnie w wiosce ludzikow co by mi zrobili kolektor i oczywiscie koszt tak jak wszedzie 1500 , no po jakis pretraktacjach zeszli by troche ale kosztu materialu sie nie da pzreskoczyc niestety

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-09 13:10:38 /


Podajcie srednice rur, grubosc scianki i ich laczna dlugosc. Mam znajomego co robi z kwasowki rozne rzeczy to sie go spytam za ile material i ile za robote by policzyl.

Rysiek / 2005-02-09 13:35:06 /


przed chwila zrobilem pomiary !!!
napisze pozniej bo musze wyjsc ale troche sie zdziwilem paroma kwestiami

fajnie by bylo jak by jeszcze ktos pomierzyl swoj kolektor
Pajak, Chuder

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-09 18:47:38 /


bez orginalu robisz tylko marna imitacje kotra nie spawdzi sie w pracy kazdy pozadny specialista od tlumikow ci to powie

termin odbiru kolektorow jak bys wiedzial ile ja reczywiscie czekam na te kolektory to bys sie za glowe zlapal ja draze ten teamt tak od 2001 roku

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-09 23:18:29 /


Chuder wiem :)

dolanczam foto mojego



a co do moich pomiarow to :
podaje nr kolejno rur do laczenia w dwie
1-55cm
2-44cm
3-44cm
4-50cm
nastepnie dwie schodzace sie w jedno
25 cm X 2

wiec suma to 243 cm

srednica rur to 37mm
gruboosc scianki 2mmm

i co mnie dziwi ???? ze wszystkie rury powinny miec ta sama dlugosc , przecie sa pzawiajane po to by byly takie same a co sie okazuje nie sa!!!!!
naprawde staralem sie to dokladnie obmierzyc i tak wychodzi !!!
miedzy pierwszym a czwartym jest roznica 10 cm to sporo !!!
czy ktos potrafi to wytlumaczyc ???
czy tak ma byc ??

i jescze co do wymiarow flanszy mocujacej to przedstawia sie


Wiec co do podamych wyzej to roznice sa
i Karol ma racje ze bez poddania dokladnego wzoru nic z tego nie bedzie i jakies niby rysunki techniczne czasem nic nie dadza (tez mialem rys.tech. w szkole :P)

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-10 01:47:11 /


mam orginał kolektora i goscia chetnego sie podjąc zrobienia masowej produkcji!!!!

Cichy Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-10 02:20:49 /


Kombinujecie jak pod góre, jeżeli nie zależy wam na świecącej kwasówce to poprostu wejdźcie na ebay.de wyszuajcie kolektor i zalicytujcie, czasem da rade nawet za 60e kupić orginał.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-10 08:43:41 /


>co do dłąwienia to cieżko chyba że ktoś jest kretynem i zrobi przełąmanie pod kontem 90 stopni, robiąc łągodne przejścia z łuków i takie same długości dla każdej rury zagwarantuje nam że nie bedziemy dłąwić silnika.

grabasz [2005-02-07 22:14:20] N


grabasz nie wiem czy wiesz ale kolektor wydechowy w silniku v4 ma wlasnie zallamanie ok 90 stopni i chodzi to calkiem niezle :P
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-10 22:36:52 /


w wielu kolektorach ma, ale to wcale nie jest kożystne. i napewno nie uświadczysz tego w kolektorach "sportowych".

grabasz / 2005-02-10 22:41:49 /


widze ze nikt nie podjal mojego tematu a mianowicie ze rury nie sa takiej samed dlugosci !!!!

??????

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-11 10:45:46 /


nie są - niektóre są mocniej skręcone a niektóre idą bardziej łagodnie - wiekszy łuk daje wiekszy opór tym samym zwalnia spaliny podobnie jak dłuższy odcinek rury. Wszystko jest razem policzone dlatego ciężko wykonać reprodukcje z powietrza ;-) a lepiej miec realny wzór fabryczny

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-11 11:35:21 /


sory za moja nieznajomosc tematu ale sie tak zastanawiam czy nie lepiej zostawic oryginalny kolektor wylotowy 3 w 1 w np. grandzi i potem bawic sie tylko reszta wydechu? przeciez jezeli sie zacznie za duzo kombinowac to mozna ,,przekombinowac,, i efektu nie bedzie a czlowiek kupe pracy wlozy w to.
i tak a propo to o jakim wzroscie mozy mozna mowic?bo jezeli sa to 2 km to czy jest sens wydaj taka gotuwe aby to zyskac?pozdro

leon / 2005-02-11 11:41:58 /


w grandzi V6 koeln jest 2 w 1 ....... jak to mówią - tej głowicy juz nic nie pomoże ;-)) ale i tak nie ma źle.

Przyrost mocy i momentu ma sens połączony z innymi przeróbkami - samym kolektorem wiele nie zdziałamy napewno nie wiecej jak 10 % ale z wałkiem GT + paroma innymi modyfikacjami z 1.6 (ohc pinto) mozna dostać nawet o te 35 KM wiecej (a wiec szacunkowo 150 % mocy wejściowej)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-11 11:53:04 /


polacy(tylko nie wiem z jakiej firmy)pobili rekord ;) kompletny uklad wydechowy dajacy 20% przyrost mocy

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-11 13:39:35 /


jak mawia jedne z moich naprawde zjaących sie an rzeczy nauczycieli, wydech nic nie daje, sportowy dobrze zbudowany poiprostu mniej zabiera....

ja zamieżam sie bawić w moim nowym v6 w zmiane kolektorów (wydechowych i dolotowego) oraz całego ukłądu wydechowego, bo uważam że jak fabryka zrobiła coś dobrze to przy dużym zaangarzowaniu i poświeceniu odpowiedniej ilości serca i czasu mozna to zrobić lepiej... nie wiem tylko czy aby szybko mi sie to uda....
pozdrawiam kuba

grabasz / 2005-02-11 14:32:54 /


grabasz, uda ci się, bo i mi się z dolotem udało. Co prawda miesiąc na strychu ze szlifierką prostą zachwiał moim małżenśtwem, ale warto było!

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-11 21:08:45 /


http://www.westfield-world.com/how_to_power_tune_Ford_SOHC.pdf

nie bylo tam czasem czegos nt. budowy "baranuff"?
i o ile dobrze pamietam to wg autora tej publikacji lepszy jest wydech 4w1, a nie 4w2w1.

Pozdrawiam

Govar Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-11 22:11:25 /


Wojdat - właśnie z powodu spekulacji nie wypowiadam się, bo go w rękach nie miałem, a jakoś nie bardzo chce mi się liczyć przepływy z sufitu, nie mówiąc o możliwościach popełnienia błędów obliczeniowych (chociażby ze względu na warunki brzegowe) ;P
Generalnie Mike może mieć rację, szczególnie że domniemuję, iż go już oglądał :)
Dorabiać baranek w/g wzoru i z bańki ;)
Jeśli ktoś bez wzoru, to może się pokusić o własny nieco inny kształt i prowadzenie rur ... do tego obliczenia. Szybciej intuicja i doświadczenie.
Różnice w efektywności takiej "teoretycznej" i "doświadczonej" samoróbki będą minimalne, bo wątpię by ktoś w obliczeniach wziął (był wstanie wziąść) pod uwagę specyficzną charakterystykę obciążeniową silnika wraz z kpl. układem wydechowym :)

Grabasz, nie jest prawdą, że w domowych warunkach można poprawić fabrykę.
Prawdą jest jedynie to, że fabryka z powodów ekonomiczno-technologicznych (wielkoseryjnych) idzie na różne kompromisy. Tylko ich znajomość (powody i efekty) może je wyeliminować za pomocą dodatkowych nakładów pracy i środków (czyt. koszty), np. kanały dolotowe/wydechowe (niedokładne odlewy rdzeniowe piaskowe) :).

Technika tak się posunęła na przód, że jednostkowy koszt wytworzenia tego samego detalu o 2 klasy dokładności lepszej często jest niższy, niż sprzed 20-tu laty.
Dlatego coraz trudniej będzie "poprawiać" fabrykę, za to coraz większymi kosztami i z coraz mniejszym efektem :)

Grabasz nie rozpędzaj się za bardzo, bo należy zawsze wiedzieć czego się chce, żeby nie przekombinować i żeby np. nie skończył przypadkiem (tfu, tfu) cały wózek na szrocie rozebrany na kawałki z powodu nadmiaru optymizmu. Czyli by cała para nie poszła w gwizdek ;)
...Oczywiście fajnie jest, gdy coś się samemu zmajstruje, niemówiąc już o tym że zadziała :)
pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-11 22:12:26 /


ja jednek dalej uważam iż jestem w stanie zrobić take kolektory jak planuje, po długich namysłach i rozważaniach teoretycznych z ludzmi wiedzącymi o tym o niebo wiecje ode mnie postanowiłem sprubować ,jak sie nie uda... no cuż starce sopro kasy i mnustwo zapału, ale naprawde wieże że jest to możliwe, i do wykonania nawet w moim zakresie... a wiec z czałym szcunkiem mam swoje zdanie i dopuki sam nie stwierdze jakie że mi sie ni udało, doputy będe próbował.a pruby an haowni dowiodą w jak wielkim błędzie byłem lub w jakie wielki stopnniu miałem rację.
ps. naprawdę przepraszam wszystkich czytających za błędy ortograficzne...
pozdrawaim

grabasz / 2005-02-11 22:21:22 /


nie chodzi o to byś był w błędzie, tylko byś wiedział co robisz i by sprawiało Ci to przyjemność, wyłączając z tego destrukcję z anihilacją włącznie ;)

Jest takie optymistyczne, ale złośliwe przysłowie:
"ten się nie myli, co nic nie robi"
a takich, jak wiadomo, jest najwięcej :)
pozdro

P.S. taka osobista rada: "psuj" wszystko co się da,jeśli taka Twoja wola, ale nigdy nie zamykaj sobie drogi powrotu do oryginału, odkładaj części na półkę (choćby i wyeksploatowane), a wydumki rób z duplikatu lub czegoś innego. Nie wiadomo jutro, którą nogą wstaniesz ;)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-11 22:33:57 /


nie no ja aż taki krettyn nie ejstem!! pozatym ajk bym uziamił na amen mojego kapcia to bym sobie żyły pochlastał!! nie zamieżam nic przerabieć a tworzyć nowe, jak nie wyjdzie zakłądam ogrinał i koniec.

grabasz / 2005-02-11 22:39:23 /


czekajcie bo sie pogubilem.czyli w granadzie v6 jest jaki wydech?po 3 garki z jednej strony lacza sie w 1 a potem te jeszcze raz w 1.wiec czy nie lepiej sie zastanowic nad przerobieniem wydechu ktory w efekcie jest dwoma wydechami po 3 garki?moze niejestem specem ale na chlopski rozum jezeli sie dopracuje taki wydech tzn umiesci jak najmniej lukow i ,,zawijasow,, i odpowiednio dobierze tlumiki ktore wiadomo zabieraja sporo mocy przez opory to chyba jest najprostsze najszybsze i najtansze rozwiazanie...jestem w duzym bledzie?

leon / 2005-02-12 14:16:16 /


nie nie jesteś w błędzie,a le ten wydech jest porównywalny z orginałem w capri, a zastosowywując sie do kilku zasad można zrobic wydech lepszy niż przelotowy tzn taki który nie tylko powoduje zmniejszenie oporów, a wrecz powoduje zwkeikszenie predkości saplin.

grabasz / 2005-02-12 15:15:21 /


w koelnach v6 jest tak: 3 cylindry po kazdej stronie maja tylko 2 wyjscia ktore potem sa laczone w 1
czyli juz w glowicy kanaly wylotowe sie lacza z 2 garow a trzeci idzie osobno
co innego w essexach gdzie kazdy gar ma osobny kanal i kolektor :P
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-12 15:56:39 /


Czy ktoś wie, ile dokładnie waży kolektor rurowy GT do R4? Kupiłem właśnie takiego na www.ebay.co.uk za 21 funtów i nie chcę żeby mnie zrobili w bambuko na kosztach przesyłki. Z góry dzięki za odp.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-14 16:36:19 /


3600g z moja stara rdzą :)

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-14 19:45:12 /


z nagarem , czy bez? Z urwanymi i przyklejonymi śrubami, czy też bez? ;)
Z UK są tak drogie przesyłki, że jakby Ci tanio nie przysłali, to i tak będziesz się czuł nabity w butelkę ;)
Ale czego nie robi się z miłości, szczególnie że dziś Walentego :D
pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-14 20:48:34 /


standard royal mail kosztuje drobne 54 funty (320zł)... dochodzi w około tydzień... kilka tygodni temu ściągnąłem parkę headersów z USA do V8 i przesyłka kosztowała 180zł (fakt szło prawie 9 tygodni) ale i tak najtańsza przesyłka kolektora z GB pocztą to 43 funty, nie wspominając o kurierze DHL, który zażyczył sobie 145 funtów :-) Odradzam szczerze kupowanie na ebay.co.uk. Mają fajne rzeczy ale koszty przesyłki to poprostu tzw. "outrage"...

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-14 21:49:56 /


Tak jak powiedział Karol, jest uklad, że kolektory jak i i nne części wydechu będą u nas wyceniane "klubowo". Mamy świadomość, że takie starsze Capriki często nie są warte majątku i nie ładnie jest oczekiwać za usługi "normalnych stawek"
Co do długości rur, to niezawsze da się tak zmajstrować kolektor, żeby było tak, jak chce teoria, najczęściej produkt jest kompromisem pomiędzy teorią a możliwościami poprowadzenia rurek, co nie znaczy, że nie będzie działać:)

Także jeśli ktoś chce sam - to jasne, jeśli ma trochę narzędzi i chęci do pracy, a jest przy tym przytomny i konsekwentnie dokładny, to powinno "coś" z tego wyjść, jeśli chcecie powierzyć to nam, to ja mogę obiecać cenę bardzo korzystną.
Zresztą sami zobaczycie, niedługo będzie pierwsza partia kolektorów do V-ek u Chudera made by EL-TEC. Wszystko z polerowanej nierdzewki, robota profi i to specjalnie dla Was - za nieduże pieniądze

Na zdjęciu kolektor "własnej roboty" i kolektor wykonany przez nas do........Poloneza turbo. Widać różnice w wycięciu flansz, o czym mówił Karol, pomijam, że oryginalne otwory nie trafiały w światła wyjścia z silnika....a taka sprawa, to już porażka do kwadratu.

Pomijam sprawę, że taki kolektor własnej roboty w zdecydowanej większości przypadków pęka na spawach, "wichruje" się, przez co puszcza spaliny i wogóle, to ciągle trzeba się nim zajmować, poprawiać, naprawiać....
A jak go zrobić raz dobrze, pospawac odpowiednim sprzętem i umiejętnie obrobić, to zapominamy temat kolektora na wieki ;)

lutek / 2005-02-20 10:36:48 /


Fajnie że temat jest poruszony.
W sieci kiedyś znalazłem taki oto kolektor do Koelnów. Nic ciekawego ale do tematu chyba warto wrzucić bo z tego co mi się wydaje to ten kolektor wygląda inaczej niż twój Chuder?

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-21 20:40:04 /


wygląda jak robiony w domowych pieleszach, co wcale nie znczy że jest zły, ale mugłby byc lepszy.

grabasz / 2005-02-21 20:46:12 /


A skąd wiesz kto go robił i co i dlaczego? Może to jest produkcji fabrycznej?
Karol to dobrze określił:
"
"ten się nie myli, co nic nie robi"
a takich, jak wiadomo, jest najwięcej
"
Jak dla mnie to i taki byłby dobry. Bo powiedzieć że się nie da jest najłatwiej. A wystarczy skoczyć do biblioteki i na targ staroci po kilka starych dobrych książek i poczytać trochę na temat i na pewno można samemu wykonać dobry kolektor. Tylko niestety trzeba temu poświęcić trochę czasu.
Ja kibicuję wam chłopaki Lutek, oby znaleźli się tacy co kupią wasze kolektory bo szkoda by było żeby wasz trud się zmarnował.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-21 21:04:41 /


czekam an flansze włąśnie do budowy kolektora. :) więc nie mów że nic nie robię.
a tak napiałem ponieważ tan kolektor jest wykonany w dużej ilości z prostych elemętów (rur). jest poprawny ale nie super mega zajeb... . i nie mówie że mój bedzie równie dobry ale łudze sie nadziją.

grabasz / 2005-02-21 21:14:41 /


No spox nie mam pretensji. Szecho właśnie mi podrzucił jeden link
http://www.capri.pl/photo/0/e/4079ae883d80e.l.jpg
Trophy też ma kolektor rurowy i tutaj go dobrze widać.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-21 21:21:03 /


[...czekam an flansze włąśnie do budowy kolektora. :) więc nie mów że nic nie robię....]
Grabasz, ale dobry jesteś :D

Jeśli czekasz na kołnierze ode mnie, to ja CZEKAM na jakąkolwiek bazę wymiarową ;P

Pokazana fotka przez Lutka, jest do Roverka 1.4 i o ile przyłącze turbiny jest banalne z 3-ema dziurkami, o tyle gdy się przyjrzeć kołnierzowi od głowicy, to jest troszkę bardziej wysublimowane ;)
Zeszło to z taśmy 29.01.2005 i już jest gotowe, więc... no co? dalej czekacie?

Ja nie mam "połówki" silnika, więc sobie robić nie będę i nie mam z czego ;)
Musicie przestać czekać tylko jak mówiłem wyżej: zebrać się do kupy i podesłać mi coś na wzór.
pozdro

P.S. Kurka Lutek, no nie wiedziałem, że tyle czasu z tymi kolektorami V6 nic nie idzie robota :(

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-21 23:10:54 /


zasadniczo wstępnie zamówione miałem gdzie indziej bo do v-ki już robiłeś i poszły do chudera prawda??
a co robienai bazy wymiarowej to nie am problemu jutro sie tym zajmę, zrobie jak najdokłądniej potrafie, masz jakiś omysł żeby zrobić to inaczje niż narysować, jakś bardzeiej pewną metodę.
moge zrobić rysunki czy co tam i do vki i do r4 2.0 bo takie silniki mam na składzie.

grabasz / 2005-02-21 23:44:58 /


No widzisz KAROL takie jakieś krzywe te flansze powycinałeś, że chłopaki już drugi tydzień nad nimi z pilnikami siedzą... ;) Rury nie chcą do nich pasować, i wogóle się spawać nie chcą ;P

No nijak nie mogę się wyrobić ;)

lutek / 2005-02-22 00:03:15 /


...a swoją drogą, to patrz jaki z Chudiniego skarżypyta jest :)

lutek / 2005-02-22 00:06:25 /


tez kolektor do v-ki fakt ciekawy ale widze taki pierwszy raz, orginal ma podlaczenie do wydechu wsywane nie skrecane na sruby i troche inaczej wyglada zrobie zdjecie to wrzuce

do do skarzenia ja sie nikomu nie skarze tylko jak sie mnie ktos pyta jak praca to odpowiadam ze sie robi i sie robi i licze ze sie zrobi :-))

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-22 00:45:29 /


do V-ki nic nie musicie robić, bo rysunki już przecież mam :)

Możecie przysłać i gotowy rys. kołnierza do R4 - dla mnie problem z głowy, a naprawdę krucho mam z czasem (o bieganiu na pocztę nie wspominając ;) ), tylko trzeba być gotowym podłożyć własną w przypadku niewypału.
Jednak w takim "przypadku", to ja wolałbym nie pośredniczyć, dlatego nacisk na dokładność.

Ustalcie cokolwiek do R4 i to cokowiek przyślijcie w dowolnym terminie do mnie -najchętniej jednak rys. i do tego w Cad-zie:)

pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-22 23:01:26 /


pytanko mam takie:
Czy oryginalny kolektor rurowy GT do R4 w Capri różnił się od tego stosowanego w Taunusie? Czy może były one identyczne?

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-13 22:06:33 /


zogon dawaj swojego foto na poczte too porownamy
moj jest na bank z capri 1.6
na tyg bede moze mial kolejny tez z capcia sie porowna

lecz mysle ze to powinno byc to samo bo glowice takie same
lecz z tego co pamietam jak bylem u was patrzylismy na zeliwne to ten w moim capri byll troche inny niz w qpie co stala obok
hmmmmmm????

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-14 00:23:00 /


Ktoś kiedyś napisał że barany do Capri i Taunusa są inne (tj. nie pasują).
http://www.capri.pl/forum/4117df60b2a1c

a zdjęcia to mógłbys tu Zoggon wkleić, też bym chciał zobaczyć.

PiotrekFCapri / 2005-03-14 00:40:21 /


no to zamieszałem, baranek pasuje - wystarczy doczytać

PiotrekFCapri / 2005-03-14 00:44:38 /


postaram się na dniach wkleić fotkę swojego... osobiście zastanawiam się nad zgięciem tej dwururki, która w tauniaku być może jest gięta pod większym kątem ze względu na to, że ścianka grodziowa jest bliżej... ale może się mylę, może kolektory są identyczne...
ps. mój wygląda identycznie jak ten z fotki powyżej zapodanej przez Wojdata:

http://www.capri.pl/photo/7/c/420aaf0ee2e7c.l.jpg

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-14 07:27:04 /


podepne sie tutaj bo nie chce zakladac nowego watku :)

Moje pytanie jest takie:

Gdzie można kupić rurki ze stali nierdzewnej do wykonania układu wydechowego i jakie są orientacyjne koszty???

pzdr

ziutoon / 2005-05-09 15:27:44 /


W P-niu kompletny wydech do r4 kosztuje 400 PLN. Tłumiki bosal

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-05-09 15:30:04 /


tam gdzie handluja stala rurami itp :)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-05-09 21:08:56 /


kup z szwem spożywczą tania a całkowicie wystarcza...

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-05-10 16:46:05 /


zależy jakie średnice potrzebujesz, po sklepach do których dzwoniłem amją na stanie tylku rury w wymairach calowych, jak potrzebujesz coś nietypowego jest ich troche mniej. trzeba szukac rur precyzyjnych.

grabasz / 2005-05-10 17:00:58 /


umnie w okolicy są przynajmniej dwa składy i niema problemu z dostaniem prawie każdej ilośći rur w prawie każdym rozmiaże

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-05-10 18:08:19 /


dzieki za info ale to nic konkretnego cos w okolicach wawki a ogolnie to jakies 1,5" to mam byc element ukladu wydechowego ;)

pozdro

ziutoon / 2005-05-10 19:20:35 /


z 1,5 cala nie am problemów.
precyzyjne rurki mają tu. http://www.rury.com.pl/index.php?go=firm&&id_firmy=557

grabasz / 2005-05-10 20:13:16 /


nie udalo m isie nic znalesc wiec pytanko tutaj zadaje

jest sens przy 2.8 robic kolektor o tkaich samych dlugosciach rur od kazdego cylindra skoro juz w samej glowicy jest sprawa spaprana ? czy dac sobie spokoj z dlugosciami a zrobic taki by jak najlatwiej sie oproznial?

DeMaDeS / 2005-05-22 23:21:18 /


http://www.capri.pl/forum/401025f40e59e

PiotrekFCapri / 2005-05-23 00:09:09 /


Czy kolektor żeliwny da się wymienić na rurowy bez ingerencji w resztę układu wydechowego?? Tzn czy kolektory kończą się w tym samym punkcie?
Buziaki

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-11 17:29:31 /


nie - żeliwny sie kończy odrazu a rurowy schodzi prawie pod auto.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-11 17:45:40 /


czyli trzeba ciac i spawac??

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-12 01:03:20 /


Najpierw jest kolektor za kolektorem rozprężnik za rozprężnikiem... No i jak włożysz kolektor "baran" do V6 to odpowiada on kolektorowi i rozprężnikowi, czyli idzie od głowicy aż do rur za rozprężnikami, czyli po prostu wyrzucasz kolektor z rozprężnikiem i w miejsce tych dwóch elementów wrzucasz barana, a kończy on się w tym samym punkcie, w którym kończy się rura z rozprężnikiem, zgadza się? Troszkę namotałem - nigdy nie umiem nic prosto, jasno, czysto wytłumaczyć;)

Swoją drogą zastanawiam się, czy lepszym rozwiązaniem w V6 jest seryjny kolektor + komora rozprężeniowa, czy baran... przypuszczam, że baran, ale pewien nie jestem. Może ktoś ma pomiary z hamowni tego samego motoru z kolektorem + rozprężnikiem, a potem baranem? Pozdroxy

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-12 01:59:51 /


Mi chodzi o rzędowe 2 litry.
Ale dzieki za odpowiedź :)

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-12 21:29:06 /


No tak... o rzędowe 2.0 hehhe =P

Wydaje mi się, chociaż nie jestem w 100% pewien tego, że trzeba będzie ciąć, ale zaznaczam -> nie jestem pewien, bo po prostu nie posiadam takiego silnika. Pozdroxy

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-12 22:40:34 /


Te, Wroniasty, co to za uśmieszki po "rzędowe dwa litry"? Dyskryminacja jakaś??
A poza tym wielkość się nie liczy ;)

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-12 22:51:59 /


http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_system_list.php?query_nr=4&make=FORD&model=Capri&fuel=B&year=1980 Tu masz rozrysowane na przykładzie 1.6 i 1.6 GT jaka jest roznica z baranem i ze zwykłym zeliwniakiem

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-13 09:55:35 /


Czyli muszę kupić element 724-353?? Bo reszta, jak widzę, jest identyczna w 2.0 i 1.6 GT? I wtedy obejdzie się bez kombinacji??
Czy jest możliwość, że baranek nie będzie pasował np na śrubach przy silniku??

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-13 10:18:58 /


Nie no Młody tak po prostu się uśmiechnąłem - dyskryminacja? Broń boże... szczerze mówiąc to optymalny napęd do Capri jakby nie patrzeć - przynajmniej moim zdaniem. No tylko troszkę lubię się podrażnić;) hehh Pozdroxy

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-13 19:45:52 /


Baran z Fiata Coupe-przespawać otwory,odpowiednie odstępy między kanałami i powinno śmigać w pinciaku...chyba niewiele z tym robot.

Co o tym myślicie?

bon / 2010-01-19 23:56:27 /


tylko po co skoro można kupić oryginalny, dopasowany?

Konar / 2010-01-19 23:58:21 /


Bon, ten baran to raczej do DOHCa, spójrz na ukształtowanie. On jest z lewej strony silnika (strony określam z pozycji kierowcy).

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-20 08:13:12 /


Jasne z że z dohc ,ale coś by się dało z nim przy kombinować;)

bon / 2010-01-20 12:43:15 /


kombinować to można nawet z rurą PCV ;)

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-21 17:47:22 /


Jak ktoś lubi kombinować to można i tak:

Kilgore / 2010-01-21 18:55:58 /


i z rurkami po srajtaśmie Wojdat

bon / 2010-01-21 21:36:37 /


No ale w takich rurkach po srajtaśmie nie ma kolanek:D.

Kilgore / 2010-01-21 23:03:29 /


rury od odkurzacza dobrze sie wyginaja.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-22 00:14:25 /


Lepszy będzie wąż gumowy . . . lepiej się wygina.

alvar4 / 2010-01-22 10:16:51 /


lepiej kombinować z kolektorem 4>2>1 czy 4>1, seryjnie kolektor w silniku do którego bede robił był właśnie 4>2>1 ale zastanawia mnie czy ten drugi nie bedzie lepszy

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-24 18:52:37 /


4 w 1 raczej tylko do sportu się używa, 4 w 2 w 1 będzie bardziej elastyczny, do cywila chyba lepszy.
Można trochę poczytać i przy okazji obliczyć sobie wydech:
http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm

alvar4 / 2010-01-24 22:05:51 /


Podpowiedzcie Panowie:
Czy kolektor wydechowy z Galaxy taki jak ten:
https://ssl.allegro.pl/item896469865_kolektor_wydechowy_2_3_galaxy_95_00.html
podejdzie do 2.0dohc 8v?

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-17 07:47:01 /


bez przeróbek nie.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-17 08:01:18 /


zwróć uwagę, ze wychodzi idealnie na mocowanie łapy silnika w RWD

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-17 09:11:35 /


to z łapą to nie jest problem co udowodnił Witan, dostosowując kolektor niezawodnie, nie wiem natomiast czy wejscia w glowicy są takie same przy 16v i 8v

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-17 10:20:03 /


nie są takie same

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-17 10:31:50 /


to też nie problem - projekt, laser, kątówka, mig i masz. Zależy co kto rozumie przez pojęcie "pasuje". Dla mnie "pasuje" to p&p, a reszta, z przeróbką to "wchodzi" lub "daje się założyć"

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-17 11:20:08 /


do 8v nie pasuje to wogole. 8v ma kanaly wylotowe parowane po 2, a 16v ma w równych odstępach.

Mysza liil (EM) / 2010-02-17 13:00:48 /


sie dognie :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-17 13:25:54 /


A jak będzie problem z doginaniem, to weź większy młotek :lol:

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-18 13:52:38 /


W tym przypadku palnik i brecha, bo za cienkie ścianki rurek do łomotania młotkiem.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-18 17:47:38 /


Nie ma sensu. I tak ta flansza kwadratowa się nie mieści przy wałku kierowniczym, więc doginania i cięcia jest tyle, ze chyba juz lepiej nowy zrobić...

Mysza liil (EM) / 2010-02-18 18:31:01 /


od razu tak twierdziłem, ale ktoś podobno upchał to g...no.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-18 19:49:00 /


ja :D ale do 16v i wywaliłem flanszę.

Mysza liil (EM) / 2010-02-18 19:50:15 /


Ponoć Witan to w czymś upchał, ale nie wiedzę w jego profilu w czym.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-18 19:58:56 /


W taryfie Mac13ka;)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-18 20:00:52 /


W Maćkowym Taunusie?

Konar / 2010-02-18 20:01:04 /


byc moze, tam jest przeciez 2.0 16v

Mysza liil (EM) / 2010-02-18 20:03:46 /


Znacie jakiś zakład w Krakowie zajmujący się takimi rzeźbami??

bon / 2010-02-22 16:41:02 /


Perana?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-23 09:26:54 /


zapraszam www.m4garage.com

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-23 11:13:02 /


ja z nudów stworzyłem coś takiego jako wzór

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-05 18:21:30 /


To z plasteliny?...;)

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-05 18:40:52 /


buaahahhahaha nie :P z takiej pianki co się na rury nakłada, a w środku drut żeby trzymało kształt...

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-05 18:44:48 /


:)
Też dobre.
A poważniej,to niezła robota.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-05 18:54:57 /


wszystkie odcinki są rozumiem sobie równe??

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-05 22:08:41 /


tak

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-05 22:13:27 /


z innej beczki: dlaczego mówią na niego baran?

Kristoff Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-06 10:34:26 /


bo zakrecony jak baranie rogi :D

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-06 11:20:20 /


Ja bym powiedział, że zakręcony jak baranie j..a

alvar4 / 2010-03-06 11:36:46 /


alvar patrzysz na zagadnienie jak kobieta.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-07 01:30:13 /


http://www.youtube.com/watch?v=bxErJo_1toE

Kolektor baran+1 Baran Mechaniczny =Rasowy dźwięk silnika

bon / 2010-03-07 16:16:46 /


Ale ten gość jest dobry


http://www.youtube.com/watch?v=vKb572Yo2aM

:-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-08 01:10:53 /


Tam na 2.40 to jako żywo Fiat 126p :D

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-09 19:24:40 /


Dzisiaj skończyłem kolektor do mojego IS-a :)
Spawaczem nie jestem, migomat mam od niedawna także spawy trochę kulawie wyglądają, ale odziwo szczelny(wodą sprawdzany). Kolanka i rura bezszwowe grubości chyba ze 3mm, średnica taka sama jak w oryginale. Zostało tylko owiniecie taśmą termoizolacyjną i do auta, kształt trochę dziwny, ale musi być plug&play ze Sierką lub Transitem(OHC z MT75 połączona dystansem).
Potem dojdzie jeszcze może lekkie koło zamachowe i może coś jeszcze :)

Ogólnie rzecz biorąc nie wiem czy chciałoby mi się jeszcze raz taki robić, koszt flansz, rurek i kolanek to połowa ceny oryginału, do tego oryginał jest gięty, a ten z kolanek o dokładności spawów i wymiarów nie mówiąc i trzy popołudnia roboty:)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-04-17 21:41:12 /


Na kartkę proszę nie zwracać uwagi, bo zdjęcie z allegro i handlarze nie wiedzą co sprzedają :)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-04-17 21:44:39 /


Kolektor nawet wyszedł:)
Ty kupiłeś to "DOHC" ,czy to zupełnie inny silnik???

bon / 2010-04-18 00:31:47 /


nie, to "dohc" wisi na allegro, ja terez pielęgnuję iS-a 115 konnego(bez sondy, mapsensora, recylkulacji), a transitowych OHC-ów się wystrzegam :)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-04-18 01:44:26 /


fajnie Ci to wyszło, też z tych kolanek spawałem sobie kolektor ale pod turbo a wyszło.. sami oceńcie

DeMaDeS / 2010-04-18 08:01:31 /


ja jednak optuję za metodą TIG, ładniejsze spawy wychodzą

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-04-18 13:37:50 /


MIGiem tez mozna ladnie pospawac, tylko trzeba miec stabily sprzet i stosowac technike na tzw. spiralke.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-04-18 13:45:30 /


wyspawajcie kilka do OHC roznymi metodami :> jak cos to moge je testowac.

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-04-18 16:00:00 /


ja niedlugo jak bede owijał swój w bawełne to wrzuce na swoją stronkę jaki kolektor mi wyrzeźbił Granadziarz do mojego RSa :D

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-04-18 17:24:58 /


Demades śledzę Twoją stronę z 1,6 na SF i trochę pomysłów może podkradnę :) bo też myślę o KJS itd. ale najbardziej podszedłby mi Escort MKI , ale ceny i stan są nie na moje możliwości finansowe, także będzie chyba Sierka, nabój OHC EFI powoli dostaje kolejne gadźety w garażu.
Przed spawaniem o turbo też myślałem ale to jednak zostanie EFi bez turbo i postaram się z niego wykrzesać około 130 koni, a resztę poświęce na zawieszenie, opony, hamulce itd.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-04-18 20:02:29 /


Mam takie pytanie czysto teoretyczne.
Dlaczego barany są robione w takiej sekwencji,tzn.rura z cylindra 1 łączona z 4,a 2 z 3,jak na rysunku jeden, a nie 1 z 2 i 3 z 4 jak na rysunku dwa.
Ma to jakieś znaczenie (chodzi mi o samą konfigurację połączenia rur w kolektorze 4 w 2 w 1)??

bon / 2010-06-25 18:04:15 /


Chodzi o kolejność zapłonów

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-25 18:19:10 /


A ciekawe jaki byłby efekt jakby poprowadzić w ohc dwa wydechy od 1 4 i 3 2 jeśli kolejność spalania to 1 3 4 2....?

Kilgore / 2010-06-25 18:28:01 /


to będzie prawie jak vka, tylko że prawie robi wielką różnice :)

Endryou Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-25 21:18:34 /


No właśnie,co tu ma do rzeczy kolejność spalania??
Czy baran z konfiguracją 12 i 34 był by gorszy pod względem dynamiki spalin??

bon / 2010-06-25 22:16:25 /


bon
twoj baran to prawdziwy BARAN.
kolega piszac o kolejnosci zaplonu mial na mysli wspolprace,pomoc,harmonie.
jeszcze dlugosc ma znaczenie,kazdy podrecznik tjuningowy o tym pisze.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-26 01:00:45 /


Bon, ma to związek z fazami rozrządu. chodzi o to żeby:
a) fala wsteczna w rurze która akurat nie ma wydechu nie trafiła na mijankę bo będzie strzał w dolot
b) wywołane efektem strumienicy podciśnienie w rurze która akurat nie miała wydechu wypadło na mijankę, wspomagając tym samym przepłukanie cylindra i napełnienie świeżym ładunkiem. W celu umiejscowienia powyższego efektu w odpowiednim miejscu charakterystyki silnika prowadzi się szczegółowe i skomplikowane obliczenia. Zasada jest jednak dość prosta, im dłuższa rura pojedynczego cylindra, tym wyżej przesuwa się efekt zwiększenia napełnienia, tym wyższe obroty kręci silnik (jak mu na to rozrząd pozwala)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-26 08:31:49 /


Spoko alwax nie nakręcaj się,w googlach odpowiedzi nie znalazłem,to pytam ,może ktoś wie...a ciekawi mnie to bardzo:)
Zakładając że wszystkie rury był by takie same pod względem kształtu i długości ..efekt12 i 34 w 2 w 1 powinien być taki jak w kolektorze 4 w 1.

bon / 2010-06-26 14:08:52 /


Nie.
I nie chce mi się już tłumaczyć. Skoro wiesz lepiej to po co zadajesz pytania. Jeden taki już był na tym forum

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-26 16:29:34 /


grandziarz nie rozumiem dlaczego się denerwujesz,jeśli nie chcesz odpowiadać nie odpowiadaj.Jest milion pytań na tym forum na które nie udzielono odpowiedzi do tej pory i nikomu się krzywda nie stała.
Autorytetem w dziedzinie wydechów też nie jesteś i raczej nikt na tym forum,także i tak Twoją wypowiedź potraktuje poglądowo.
Pytanie w wątku jest jak najbardziej na temat i odpowiedź na nie mogła by komuś pomóc.
Jeżeli dowiem się jaka jest różnica z innego źródła niż ta strona,na pewno się tą informacją tutaj podzielę:)

A fabrycznie takie wydechy są produkowane,kto je zaprojektował jeśli są gorsze od standardowych??

bon / 2010-06-26 17:10:48 /


bon pewnie jakis "baran"

zolty_ Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-26 19:38:45 /


http://www.tdi-plc.com/catalog/product_info.php?cPath=107_108_332_333_334&products_id=16054&osCsid=iqv5cbkio7705gl2e7trhbmui6

Honda Integra typ r dc5....chyba jednak nie baran,a jakiś sprytny skośnooki;)

bon / 2010-06-26 20:41:04 /


Bon, kolego, weź zobacz na baranki jakie ford robił choćby w R4...

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-26 21:08:41 /


A ja mam pytanie:
Dlaczego ziemia jest okrągła?

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-26 21:29:36 /


a widzisz .... nie jest :P

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-26 21:32:23 /


Może ją rozjebała siła odśrodkowa. A baran zawsze będzie baranem.

Mysza liil (EM) / 2010-06-26 22:06:47 /


1. Nie denerwuję się. Wyraziłem swoją dezaprobatę dla osób zadających pytanie, z góry znających na nie odpowiedź i podważających wszystkie inne odpowiedzi
2. Na tym forum jest milion pytań na które udzielono odpowiedzi. Ten milion bez odpowiedzi to powtórnie zadany pierwszy milion na który nie chce nam się odpowiadać.
3. Podejrzewam, że zrobiłem w życiu więcej kolektorów rurowych do samochodów niż Ty mogłeś dotknąć ręką. Wiem co daje taki kolektor, wiem co odbiera, wiem jak zrobić żeby uzyskać żądany przyrost momentu albo ładny dźwięk, zależy na czym komu zależy.
Autorytetem nie jestem, ale mam doświadczenie i nim się dzielę. Wiedzę teoretyczną również posiadam i również się nią dzielę.
4. Pytanie jest na temat, odpowiedź została udzielona.
Pierwszy kolektor - silnik z użytkowymi obrotami ograniczonymi elektronicznie na 8100, drugi - motocyklowy, pewnie kręci z 15000, trzeci - 4w1 więc nie na temat. Jeżeli wykręcisz swój silnik na użytkowe obroty rzędu 8100, to może taki układ kanałów będzie miał sens. Wymienione przeze mnie: efekt strumienicy i fali powrotnej, może przy tych obrotach będą działały w tym układzie.
5. Nie liczyłbym zanadto na inne fora. Mało jest podobnie silnych merytorycznie forów. Ludzie z wiedzą strzegą jej zwykle zazdrośnie.
Ale nie przeczę że znajdziesz odpowiedź gdzieś indziej i chętnie ją poznam.
6. Zaprojektowali je ludzie dysponujący niewspółmiernie większą od naszej wiedzą oraz możliwościami diagnostycznymi, pomiarowymi, prototypowymi i kasą o jakiej nam się nie śni.
Bon, nie pompuj się tak. Popatrz na kolektory samochodów, których obroty są dla Ciebie do osiągnięcia. Na razie masz odcinkę paliwa na ~6300, więc daruj sobie hardcorowe barany, bo tylko stracisz dół. Wpadnij do Perany i pogadaj sobie na żywo (a nie przez internet), to się czegoś mądrego dowiesz.
Mysza - nie ma siły odśrodkowej, jest bezwładność i przeciwdziałająca jej siła dośrodkowa :-) W mojej podstawówce fizyk dał by Ci w łeb za to :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-27 18:56:13 /


Największym problemem takich forów jest to,że nie widzimy naszej mimiki i do końca nie wiadomo kto jakie ma intencje i humor udzielając odpowiedzi:)
Ja myślałem że Ty się napompowałeś,Ty że ja i ogólnie poszło to w złą stronę.
Ale do rzeczy dzięki za wyczerpującą odpowiedź,mile mnie zaskoczyłeś....troszkę wolnego niedzielnego czasu i można wszystko wyprostować:)
A tak konkretnie nie chodzi mi o moc czy moment...tylko o dźwięk,gdzieś tam w mojej głowie,zrodziła się taka myśl by puścić osobne wydechy dla 12 i 34 i połączyć je gdzieś w po pierwszym tłumiku ...coś na styl v4,oczywiście od razu znajdą się tacy którzy powiedzą że r4 to nie v4,i mają rację....ale każdy z nas chce mieć jak najciekawszy dźwięk w swoim Fordziaku.

Użytkowość takiego kolektora nie sprowadzała by się u mnie do uzyskania nie wiadomo jakich osiągów (bo osiągi mojego silnika są,aż zanadto satysfakcjonujące),a do tego żeby ich nie pogorszyć względem zwykłego żeliwnego kolektora.

bon / 2010-06-27 19:14:07 /


A nie bezwładność, tylko siła bezwładności, to właśnie siła odśrodkowa.

Mysza liil (EM) / 2010-06-27 22:13:30 /


Reakcja odśrodkowa na siłę dośrodkową, będącą składową ruchu obrotowego :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-28 08:35:44 /


Łącząc wydech w ten sposób uzyskałbyś tragiczny dźwiękowo efekt: dwa zapłony w jednej dwururce, dwa zapłony w drugiej dwururce. Pomijam wpływ tego na moment, ale dźwięk byłby raczej paskudny. Zrób barana 1-4, 2-3, długości oryginalnego fordowskiego (jeszcze nie obcina dołu a już lekko poprawia górę) a następnie wyprowadź go w rurę 60mm, rozdziel przy podporze wału na dwie rury 55mm, dwa płaskie PRZELOTOWE tłumiki o takiej samej średnicy wew przed mostem, rurami 55mm nad mostem jak w V6, dwa sportowe asmety OS-013 o średnicy 60mm i wylot rurami 60mm. Dźwięk będzie zabójczy. Nikt nie wpadnie na to że to R4.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-28 11:26:38 /


a ja jak bym robil wydech w r4 to bym zrobil 1-4, 2-3 poczym x-pipe i dalej dwie rury po 2 cale.

MłodyFC Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-28 22:37:06 /


Ma ktoś taki wydech w r4 jak grandziarz zaproponował, ciekaw jestem jak brzmi coś takiego....
Da się osiągnąć jakieś fajne brzmienie wymienijac np końcowy tłumik na inny w capri r4 a reszte układu zosatwić fabryczną?? Czy lepiej zrobić od nowa cały wydech....może ktoś sie pochwali jakimś fajnym rozwiązaniem (mile widziany filmik):).

Kilgore / 2010-07-04 21:42:56 /


ja mam robiony przez Granadziarza cały wydech, kolektor rurowy 4-2-1 potem dwa przelotowe tłumiki:

filmik tylko taki:

http://razz3m.wrzuta.pl/film/9VRzdtrkEC6/proko_3m_taunus

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-04 22:37:29 /


jakieś konkretne tłumiki czy robione w domowym zaciszu?

rybaak Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-04 23:12:16 /


Asmet OS 015 i OS 013

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-05 10:28:11 /


granadziarz_3M - przecież w v4 właśnie idą 2 zapłony w jedną 2 rurkę i dwa w drugą a dzwięk jest zabójczy!!! Dlaczego nie można zrobić tak w r4, pytam z czystej ciekawośći?

np tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=UbTJD2GOptI&feature=PlayList&p=72E31EDDB3721AF4&playnext_from=PL&playnext=1&index=98

Kilgore / 2010-07-15 13:54:44 /


Słyszałeś V4 na dwóch wydechach? To posłuchaj zaporożca i pogadamy :-(
Dźwięk jest jakby dwóch kolesi pierdziało po grochówce.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-15 15:49:09 /


ten kapec v4 tez chodzi jak zaporozec... tylko nagranie troche klamie :>

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-15 15:55:11 /


http://www.youtube.com/watch?v=hNklzkv5J_I
Może to nagranie lepsze??Silnik ten sam dwa wydech połączone w H

bon / 2010-07-15 18:18:38 /


Ładnie chodzi Zaporożec na dwóch wydechach ;-) Capri V4 też przyjemnie chodzi - chociaz v8 to nie jest ... Ale znacznie lepiej niż rzędówka.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-15 18:55:27 /


taaaa. jasne. zaraz napiszecie że ma rasowy dźwięk rajdówki jak subaryna....

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-17 00:16:32 /


dwa wydechy polaczone w H to H-pipe.... to zmienia postac rzeczy... to juz nie dwa wydechy

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-17 00:25:17 /


Nie ma rasowego dźwięku rajdówki - ale brzmi również bardzo miło. Rasowy dźwięk rajdówki to kiedyś miały Triumphy TR7 albo Porsche 911 ;-) Ew. Capri Perana lub MB 450 SLC .... Subaru chodzi specyficznie - a mi się niezbyt ten dźwięk podoba.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-17 00:29:02 /


Ja mam H-pipe w capri i szczerze mówiąc wiele to dźwięku nie zmieniło... No chyba że ja za mało jeździłem z seryjnym wydechem.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-17 20:02:15 /


Ups... za szybko napisałem. Wam, szanowni koledzy chodziło o v4.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-17 20:03:41 /


Fajny test "modyfikacji kolektora rurowego:)
Czyli problem z dopasowaniem a strata mocy
https://www.youtube.com/watch?v=azPKIjxmmdU

bon / 2016-01-13 20:58:15 /


Może jak by założyli resztę wydechu to by coś więcej zmieniło .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-01-13 21:21:59 /