logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » hamulce » Od czego najlepiej przełozyc hamulce

Od czego najlepiej przełozyc hamulce

Witam mam escorta mk2 i chciałbym załozyc mu większe hamulce od czego je najlepiej dopasuje pozdrawiam

krzys escort mk2 / 2005-12-16 17:33:32 /


Z tego co gdzieś czytałem to od Sierry... ale ja w tym temacie nie jestem fachowcem, więc może lepiej skończę na tym swoją wypowiedź;) Pozdroxy

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-16 18:22:37 /


pod cossiego to trzeba by kupic przynajmniej 4 tłoczkowy kit wilwood'a :)na tarczy z 280mm ale wtedy felga przydała by się większa niz 13 a essi wtedy juz traci na uroku :(

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-16 19:00:38 /


Nie trzeba zaraz wydawać 2500 zł żeby mieć super hamulce.
Wystarczy przeczytać >>>>Czy warto zakładać tarcze na tylne koła<<<<czy jakoś tak...
Ponadto-zyworld.caprisport.uk-jest wszystko na temat przeróbki hamulców
Ogólnie-
1.Pompa+serwo-Volvo seria 240
2.Tarcze przód Mondeo+zaciski od Mondeo
3.tył-tarcze sierra+zaciski sierra
.....
Ja robię
1.Pompa i serwo volvo 240
2.Tarcze Mercedes 124 wentyl.284mm+zaciski 4-trłoczki volvo 240
3.Tył-już mam-tarcze Scorpio 260mm+zaciski Sierra
Na tym forum jest już tyle na temat przeróbki układu hamulcowego że na dobrą książkę starczy:)

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-16 22:41:54 /


mam do escorta naszykowany zestaw hamulców na które wejdą kołą 13..

-przód są to zaciski i tarcze wentylowane od sierry. tarcza stoczona na średnicy ok 2cm.
-tył zaciski od sierry na tarczach przednich od fiesty

do tego pompa hamulcowa ze wspomaganiem elektrycznym również od sierry..
wspomaganie elektryczne ze względu na brak miejsca pod maską na klasyczne serwo..


jak działataki zestaw?? jeszcze nie wiem :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-17 09:46:43 /


trójkąt nie chwal się swoją bronią przed wojną :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-17 10:19:10 /


z samych składników toru nie upieczesz ;]] potrzebny jest jeszcze odpowieni przepis.. ;]

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-17 10:42:31 /


no i kierowca o stalowych nerwach :P ;)

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-17 19:49:13 /


Hej, Trójkąt, jak idą prace nad hamulcami w escorcie?
Mam okazję tanio nabyć zaciski od volvo 244 celem adaptacji w escorcie. Podobno "prawie" pasują. Ktoś wie co trzeba przerobić?

Śmietan / 2006-06-04 23:25:13 /


A! Doczytałem już wątek Piotrka Ł....vel Kankkunena - podobno wystarczy rozwiercić mocowania i doprowadzić płyn do dwóch wejść...

Śmietan / 2006-06-04 23:29:38 /


W kola 13*7 mieszczasie tarcze od Mondeo-Scorpio o srednicy 260mm + zaciski od Scorpio...

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-05 05:11:39 /


A jak z ich mocowaniami? Nie trzeba przerabiać? Wszystko pasuje?

Śmietan / 2006-06-05 07:18:32 /


http://www.caprisport.com/

BRAKES

Tam jest wszystko dosyc dokladnie opisane i ilustrowane...

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-05 08:13:56 /


Dzięki, Arunas :)

Śmietan / 2006-06-05 08:38:48 /


osobnik który zrobi sobie naprawde dobre hamulce i zachowa przepis w sekrecie ryzykuje utratą bagażnika na najbliższym SO, dlatego proponuje odtajnić prace w tym temacie, szkoda blachy

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-05 08:50:09 /


A może ktoś zna dokładnie wymiary adapterów do zacisków od mondeo na przednią oś capri??

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-05 12:08:09 /


Pod tarczę Cosworth 283 mm są takie:

mieras Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-05 15:20:28 /


Cos nie poszło, to jeszcze raz:

mieras Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-05 15:28:28 /


A może ktoś ma wymiar adaptera pod zestaw tarcz 260mm tak żeby felga 13 dała się założyć??

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-23 11:19:45 /


ja tez bym poprosił... zrób ktoś no, prosze ;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-23 19:10:55 /


No skoro nikt nie posiada wymiarów adaptera pod tarcze 260mm a ja już posiadam tarcze z zaciskami postaram się zwymiarować i zlecić ich wykonanie, zaprzyjaźnionemu zakładowi ślusarskiemu.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-26 13:41:28 /


mam pytanko , przy układzie hamulcowym bez wspomagania / naleśnik/, jaką pompę hamulcową zastosować, Wilwood ma kilka średnic do wyboru, 5/8, 3/4, 13/16, 7/8, 1, 9/8 cala, oczywiście zależy mi na maksymalnej skuteczności ?????

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-29 09:24:30 /


Zająłem się ostatnio tematem większych tarcz i doszedłem do następujących wniosków, adapter podany powyżej, tarcza od sierry cosworth, zacisk mondeo i mamy zestaw pod felgi 15-stki.
Pod 13-stki ma się to nieco inaczej adapter ten sam tylko grubszy o 6,5 mm (grubość 29mm), tarcza 260mm z mondeo, do tego zaciski od sierry 2.0, bądź tylko samą nieruchomą część zacisku(bez tłoczka), część pływającą możemy Np. założyć z modeno, scorpio (większy tłoczek) pasuje bez problemu.
Jeśli adapter został dokładnie dorobiony wszystko pasuje idealnie.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-06 09:55:27 /


no i piasty trzeba stoczyć tak żeby nasunąć na nie tarcze.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-06 09:56:33 /


Kamel, chętnie podzielę się kosztami prac badawczych. Interesuje mnie zestaw pod koła 15 cali. Odezwę się na priv.

Śmietan / 2007-02-06 14:47:54 /


Panowie tylko kupcie sobie takie ręczne korektory siły hamowania pomiędzy osiami , na szczęście nie są jakieś zabójczo drogie, bo jak wam zaczną auta tyłem do przodu jeżdzić po hamowaniu , to będzie smutek.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-06 19:32:46 /


ee bez przesady, tarcze na tyle, nie hamują dużo lepiej od _sprawnych_ fabrycznych bembnów i blokują sie chwile po przednich wiec luzik.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-06 20:14:33 /


tarcze na tyle mnie nie martwią, tylko super heble z przodu i nie najlepsze z tyłu, w takiej konfiguracji autko będzie chyba chciało się odwrócić przy ostrym wdepnięciu w pedał ? jedno z moich aut przy ekstremalnym hamowaniu na mokrym tak właśnie robi /pomimo ABS-u/

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-06 20:22:32 /


nie wiem jakie to auto tak robi..
ja jezdzilem z calkiem odlaczonym tylem i nie obracalo sie (jezdzilem w zimie po lodzie i sniegu)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-06 20:34:56 /


cOke z tym się nie zgodze :) u siebie musiałem założyć korektor siły hamowania na tył. 2 lata temu na PC niemiałem korektora i przez to wyprzedzał mnie tył przy hamowaniu :]

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-06 20:37:16 /


fizyka to fizyka, nie po to poważniejsze brytyjskie kity mają osobne pompy na przód i na tył z płynną regulacją - bo chłopcy chcą wydać 200 funtow więcej - po prostu chcą dłużej pożyć :), do ustawień hamulców w F1 nie ma sensu tu nawiązywać , bo mamy nieco słabsze furki.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-06 20:48:03 /


a taki korektor z granady nie wystarczy?

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-06 23:10:33 /


moim skromnym zdaniem profesjonalny hebel z płynną regulacją, plus kilka prób to bezpieczne rozwiązanie przy głębokiej modyfikacji hamulców, po to je robią, ale przy odrobinie szczęścia może i wystarczy, .............nie chciałbym wszczynać tu niechcący kolejnej awantury, niech ktoś pokaże poważnie zrobione hamulce, to się będzie o co martwić.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-06 23:34:06 /


ja zastosowałem bezwładnościowy regulator, taki jak na stronce http://www.zyworld.com/caprisport/1_brakes.htm


mocowanie wykonałem tak aby była możliwość zmiany konta regulatora, dzięki temu można regulować siłę hamowania tylnych hamulców.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-06 23:50:39 /


"konta regulatora" -> kąta pracy regulatora :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-06 23:53:13 /


brawo Trójkąt, czasami jednak zdradzasz drobne sekrety swoich sukcesów . na jakiej zasadzie to coś działa ?

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-07 00:10:35 /


w środku jest ciężarek, który naciska sprężynę pod wpływem sił bezwładności ( przy hamowaniu) im bardziej, naciska, tym bardziej zredukuje ciśnienie w przewodach hamulcowych ( a dokładniej- nie dopuści do jego wzrostu, mimo "wdepniętego" na maksa pedału hamulca) Regulując kąt położenia, ustalamy jaka składowa sił bezwładności dziłaa na ciężarek- np ustawiając ten regulator pionowo całkowicie przestał działać na przyspieszenia i opóźnienia w poziomie, za to np. mógłby regulować siłę hamowania przy spadku swobodnym z przepaści, pod warunkiem ,że kołami w dół...

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-07 08:18:24 /


Ja mam zamontowany regulator identyczny jak ten z fotki pochodzi z forda sierry 2.0 dohc i działa.
Na PC06 startowałem z hamulcami tylko na przedniej osi w dodatku seryjnymi i moje tarcze od tamtego czasu maja czarny kolor hmmm Oxydowane.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-07 08:44:13 /


:) bardzo mi sie podoba to mocowanie 3-kata regulatora :D .

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-07 09:20:41 /


taki hebel dzielący ciśnienie w obwodach to rozumiem jak działa i zwykle jest przy pompie, to tajemnicze Trójkątowo-Kamelowe ustrojstwo zakłada się gdzie ? najlepiej chyba mieć przewody poprowadzone środkiem i regulator przy fotelu, inaczej regulacja auta to chyba masa roboty.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-07 23:05:10 /


Chyba nie, zdaje się po prostu hamujesz na pałę i po każdym hamowaniu tak zmieniasz kąt tego ustrojstwa, żeby tylnych kół nie blokowało przed przednimi... a korektory regulowane płynnie, również od środka, można kupić np. na summitracing.com

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-08 01:04:16 /


Korektor montujemy przy pompie, ściera miała z tyłu tarcze i te same zaciski, wystarczyło ustawić reduktor pod trym samym kontem, aby działał prawidłowo.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-08 08:06:34 /


no tak, ale zakładając, że mamy inny rozkład sił hamujących i masy, kąt trzeba zmienić, i do tego dobrać eksperymentalnie, czyli często otwierać maskę.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-08 08:12:53 /


.stich, ja opisałem działanie tego ustrojstwa na zdjęciu. On tak naprawdę działa.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-08 08:25:07 /


No i jest tak jak piszesz Stich... ale raz ustawisz i już masz ustawione:)

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-08 08:27:24 /


KTO ma adaptery do zaciskow na przerobke tylnych chamolcow z bebnowych na tarczowe???? pozdro a morze jakies wymiary???

cichymk Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-08 13:56:00 /


adaptory mają jak zwykle...............Brytyjczycy, tylko drogie jak cholera.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-08 19:16:00 /


Znacznie prościej poprosić Wroniastego o zmierzenie;) I taniej... ale to jak będę miał trochę czasu, bo ostatnio nie mam go prawie wcale. Ale jak będę u Caprika w odwiedzinach to wezmę adaptery i postaram się machnąć jakiś rysunek techniczny dla wszystkich. Pozdroxy

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-08 22:56:18 /


w cadzie proszę, to da się wyciąć CNC i będzie z górki.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-08 23:07:01 /


ja mam te co kupilem od karola ale one gdzies juz byly zwymiarowane.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-08 23:18:19 /


Spoko Stich mogę machnąc to w Cadzie tylko nie wiem kiedy znajdę na to wszystko czas, ale jak znajdę - to machnę:)

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-08 23:42:12 /


alwax to jak bedziesz kiedys jechal przez nowogard to wez je ze sobą:) tylko ja nie zawsze jestem w domu:/

cichymk Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-09 08:47:33 /


ok.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-10 21:06:01 /


http://cgi.ebay.co.uk/4-POT-CALIPER-REAR-BRAKE-KIT-ESCORT-MK1-MK2-CAPRI-2-8i_W0QQitemZ150051790684QQihZ005QQcategoryZ21654QQtcZphotoQQcmdZViewItem


co wy na to?????:)

cichymk Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-11 13:25:45 /


Cena zwala z nóg...

Śmietan / 2007-02-11 13:53:31 /


Tak się zastanawiam, po co w Capri wentylowane tarcze i czterotłoczkowe wilwoody, na tylnej osi ??

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-11 13:59:29 /


Nie no Kamel dlaczego... jeżeli ktoś buduje 300/400 konne Capri to pewnie przydadzą się:) A nawet do 200 konnego to raczej po prostu przerost formy nad treścią...

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-11 14:49:57 /


cena to jakies 1600 zeta:)

cichymk Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-11 15:18:50 /


Dwa pytania.
Czy wentyle z przodu, zwykłe tarcze na tył (obie osie pod 13") wystarczą do jazdy pare razy w roku na imprezach okolicznościowych (PC, YTP, itp)? Zda to egzamin?

Od czego najlepiej przełożyć tarcze na tył i zaciski? Prosiłbym o dokładne informacje, bo chcę już to kupić ;) Pod koła 13".
Pozdr.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-07 10:52:46 /


Pod koła 13 montujesz z tyłu tarcze przednią od fiesty i zacisk tylni scorpio/sierra.
Z przodu najłatwiej tarcza wentyl od capri + przekładki w zacisk.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-07 12:32:40 /


Jeszcze fotka. Co prawda ja montowałem tarcze od sierry pod koło minimum 14 ale na fieście wygląda tak samo.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-07 12:35:14 /


Tak z ciekawości:) czemu tam masz elastyczny przewód?? tam nic nie pracuje, nie lepszy by był miedziany? czy gwint w zacisku za duży?

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-07 12:44:09 /


Łatwiej zmienić tarczę ;-)

Fiesta ma elastyk wkręcany prosto w zacisk ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-07 12:51:01 /


Zacisk Sierra/scorpio pracuje, dlatego jest potrzebny przewód elastyczny.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-07 12:51:48 /


W sumie do zmiany tarczy łatwiej:) o tym nie pomyślałem:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-07 12:53:44 /


Ten zacisk ma jeden tłoczek, więc pływa.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-07 13:22:38 /


na te zaciski na tylnej osi ATS-y fordowskie też wchodziły...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-07 13:44:42 /


13'' znaczy się...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-07 13:44:58 /


klocki tez jakoś trzeba wymieniać

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-07 14:16:02 /


Tarcze od fiesty z ktorych rocznikow?
Zaciski scorpio mk1? Sierra mk1/mk2?
Coś jeszcze jest potrzebne o czym nie wiem, poza "uchem" mocującym dla zacisków?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-07 15:21:31 /


Dobry byłby jeszcze korektor siły hamowania tyłu ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-07 15:36:06 /


Mam ;) I serwo od granady też.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-07 15:42:15 /


Sierra/scorpio ma zacisk pływający i musi być zasilany przewodem elastycznym! Podpięcie go na sztywnym przewodzie to proszenie się o wypadek. Drgania po jakimś czasie przewód uszkodzą a wtedy może zabraknąć tych 2m do wyhamowania.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-07 15:54:15 /


ściery i scorpiaki z tarczami niewentylowanymi maja takie same zaciski tylne

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-07 21:29:47 /


Mam Scorpio na tajle :D

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-08 00:11:44 /


Pytanie jak dużo trzeba rzeźbić i w jakiej kolejności by do TCII wsadzić przednie zaciski i tarcze wentylowane ze sierry?

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-03-05 12:35:17 /


łatwiej, bezpieczniej, taniej: tarcze wentylowane od capri i poszerzki zacisków lub zaciski od wentylowanej granady.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-05 13:27:54 /


Z poszerzkami do zacisków capri jest lipa. Niby są w Burtonpower ale ich nie ma.
Choć w zasadzie same blaszki dorobić nie problem ale znowu znaleźc długie śruby jest prawie niemożliwe. Tak że lepiej znaleźć zaciski od grani.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-05 15:36:44 /


Chuder ma u siebie komplet poszerzajacy, wiec nie ma zadnego problemu. Jedyny plus granadowych, to to, ze maja wiekszy klocek, ale tez nie chca sie do konca miescic z piasta Capri/Escort/Taunus i trzeba delikatnie podszlifowac.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-03-05 15:59:25 /


Ja nie wiedziałem, że się nie chcą mieścić na taunusa i się zmieściły bez szlifowania :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-05 16:29:37 /


3 kąt sęk w tym że mam nowe bardzo fajne hamulce w sierrce, robie taunusa a chyba już sierrki nie chcę stąd moje pytanie KNOW HOW ? :P

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-03-05 17:44:53 /


Również mam komplet hebli ze sierki w stanie bdb zostawiony z myślą o escorcie, ale po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw wróciłem do tarcz capri jako najmniej inwazyjna przeróbka.
Oczywiście wszystko da się przerobić tylko nie wiem czy ktoś to robił bo łatwiej i skuteczniej przerobić na 4 tłoczkowe zaciski od mondeo.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-05 21:13:17 /


Eee ... ale Mondeo nie mialo czterotlokow ...

Hektor / 2012-03-05 21:58:53 /


Racja, miałem na myśli zacisk volvo 24x nie wiem skąd się mundek wziął, chyba późna pora + niedospanie :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-06 10:51:37 /