logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Pschemek - Ford Escort Mk II 2.0 R4 Pinto 1977 » Mechanika

Pschemek - Ford Escort Mk II 2.0 R4 Pinto 1977 - Mechanika

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Pschemek
Samochód: Ford Escort Mk II 2.0 R4 Pinto 1977
Status: aktualnie posiadany (od 2009-07-23)
Aktualizacja: 2015-10-04 14:11:22

SILNIK

Pinto na bloku 205, wałek 292 stopnie, gaźniki Weber 45 DCOE



miska z klapkami



SKRZYNIA BIEGÓW

Typ E, dźwignia z shortshifterem



SPRZĘGŁO

Spiek produkcji PieMa, docisk standardowy



HAMULCE

Przód: Wentylowane tarcze i duże zaciski od Granady
Tył: Bębny od Capri 2.0

ZAWIESZENIE

Przód: Gwint, sprężyny 10,5'' 160lbs, GAZ Shocki, drążki reakcyjne



Tył: Most od Capri, resory jednopiórowe od Capri 2.8, Panhard, GAZ Shocki



PRZENIESIENIE NAPĘDU

Szpera od 3J Driveline (40/90 ramps, pre-load 65-75lbs/ft),
przełożenie 3,89



PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA

Szybkoskrętność (2,4 obrotu od lewej do prawej)



ELEKTRYKA

Nowy panel, bezpieczniki w środku i od nowa położone kable.



Komentarze

no dobra a gdzie będzie aku?

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-09-29 19:45:08]


aku pewnie obowiazkowo w dupie

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2009-09-29 19:54:40]


Zgadza się, jak Ptasiek pisze.

Pschemek [2009-09-29 20:05:05]


a dlaczego obowiązkowo? u mnie mieści się pod maską normalnie :P

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-09-29 21:05:30]


rozklad masy, latwosc zamontowania hebla pradu itpitd

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2009-09-29 21:49:51]


Regulacja położenia kierownicy, zmiana ustawień niestety chwilkę trwa.

Pschemek [2010-02-14 00:00:36]


No to teraz pedal box i środek ciężkości będzie idealny! ;)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-02-14 09:00:07]


Zabralem dzis szkraba na maly spacer i wydrukowali mi maly wykresik. Generalnie troche mnie zdziwil wynik bo silnik, nie liczac barana i wydechu, jest totalna seria. Fajnie, bedzie zapasowy, zdrowy OHaC. Mozna rozpoczac remont;)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-07 17:15:11]


piekny wynik! mylslalem ze juz glowica zapodana

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-07 17:24:13]


bo patrzac na to jak na bornym nie jechal to pelenszacun

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-07 17:28:48]


Ptasiek, Ty sam nie jechales, bo od tamtej pory nic nie bylo zmienione;). Moze nie umiales gazu wcisnac do konca;)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-07 17:30:13]


no nie chcial jechac za chuja, chyba ze jakis pijany bylem

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-07 17:31:43]


w kazdym razie chetnie przygarne ten blok :>

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-07 17:32:54]


Z tego co wiem, to calosc ma lezec w zapasie na wypadek jakiegos wybuchu, czy innych przypadlosci;)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-07 18:06:51]


to niech lezy :> i tak ja pierwszy wybuchne, wtedy pogadamy :>

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-07 18:14:28]


Się robi coś znowu.

Pschemek [2011-04-11 00:06:15]


Wszelki duch pana boga chwali! Przemek w kanale! A to ci dopiero widok... ;P

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-04-11 09:12:34]


oprócz autka podoba mi się ta czerwona skrzyneczka :-)

rybagosc Dokładna lokalizacja na mapie [2011-04-11 09:41:15]


Przemek w kanale bo kare mial. Byla jeszcze opcja karnego jezyka, ale stwierdzilem, ze w kanale chociaz cos pozytecznego zrobi;).

Ryba, Ty tej skrzyneczki chyba uzywales jak byles po graty do dzioba;), ale to nic specjalnego nie jest.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2011-04-11 09:49:29]


ten zestaw do regulacji wysokosci zawieszenia to z bartona jest czy gdzies indziej dorwaliscie i za ile jesli mozna wiedziec ??? :) a propos jak tam zdiecia tego escorta co mi obiecales PieM?? :P

miron Dokładna lokalizacja na mapie [2011-04-11 22:51:59]


Z RallyDesign raczej

Konar [2011-04-11 23:40:53]


Te sa chyba z Burtona, a cena to 22funciaki. Mozliwe, ze teraz jest troche wiecej, bo to rok temu kupowane.

Zdjecia nie zrobione, bo mnie za malo nekasz. Machne je jutro, jesli nie zapomne;P

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2011-04-12 00:35:01]


Bój się boga, Barto, sam też masz jeszcze co do paszteta zakładać, a nie mną się tutaj ekscytujesz. :p

Gwintowany zawias wyprodukowany przez RallyDesign, kupiony w Burtonie, ceny na stronach.

Pschemek [2011-04-12 01:12:37]


Zawsze przyjemnie jest włożyć...
Ale ciekawy jestem, czy zdążysz na YTP ze wszystkim... Pewnie na miejsce Szczepan znowu spawarkę będzie musiał wziąć i poprawiać co nieco... ;)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-04-12 10:03:50]


Mechanika spokojnie bedzie gotowa, gorzej z blacha, ale mysle, ze damy rade. Szkoda tylko, ze wykonujemy plan minimum, bo plan maksimum byl piekny;)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2011-04-12 10:11:47]


Ładnie to tak Przemo brata samego w garażu zostawiać? ;)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-04-27 22:46:07]


Nie, nieładnie.

Pschemek [2011-04-27 23:52:07]


Na dzisiaj koniec. Wszystko ogarniete, tylko jutro trzeba poskladac. Blotniki juz sa, drazki reakcyjne i stabilizator tez zalozone. Nie moge sie doczekac jazdy testowej, bo po tych zmianach, to bedzie zupelnie nowy samochod;)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2011-04-28 01:01:34]


Na kolanach do Częstochowy za takiego brata... :)
A prowadzić się będzie: na publicznej dziurawej drodze-okropnie, na torze-lepiej niż wcześniej :)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-04-28 05:12:31]


my do grp4 założyliśmy sprężyny 12" 300lbs i miałem obawy czy nie za miękkie :D

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-04-28 07:31:34]


Robilismy troche rekonesans i 300lbs, to cholernie sztywne sprezyny do duzych i ciezkich aut, albo typowo torowe na super gladkie nawierzchnie. To co mamy zostalo polecone przez Burtona, zrobimy testy i zobaczymy, jak bedzie za miekko to sie kupi kolejne, bo to groszowa sprawa. Troche kierowalismy sie tez tym, ze u Dziobka w Siwku siedza sprezyny 240lbs ;)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2011-04-28 09:59:23]


jak się chwilę pojeździ tak utwardzonym autkiem, to każde cywilne wydaje się być pontonem...
Pająk - a autko Marcina już na chodzie?

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-04-28 10:09:56]


Dokładnie, ja w każdym nowo nabytym aucie zaraz zakupuje min komplet sportowych sprężyn.
Inaczej nie czuje się w nim pewnie. :)

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-04-28 12:11:46]


No i fajnie, na SO pojedzie?

BTW oponki widzę porządne, jak na moim padle :) po zakupie podniosły mi znacząco wartość pojazdu :)

Gratki i jak zwykle zazdroszczę miejsca do grzebania ;)

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie [2011-04-28 13:51:56]


Na SO nie pojedzie, bo Przemek na SO nie jedzie, a ja smigam Capri;)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2011-04-28 14:56:02]


Właśnie przed decyzją widziałem te sprężyny 300 u ciebie jak jeszcze leżały w kartonie i trochę utrudniły mi wybór. Ale Burton polecił takie, tabelka w Escort Rally Preparation powiedziała, że takie mniej więcej montowali, no to zamówiłem 160. Się zobaczy jak się sprawdzą.

Pschemek [2011-04-28 20:46:14]


nam burton wiele nie podpowiedział :( może na złego sprzedawcę trafiliśmy, ale w takim razie widzę że te 300 będą akurat na track daye i czasami rajdy, sobie wezmę jeszcze twardsze :D

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-04-28 21:57:28]


Zbieranie części przed zimą:
- pedal box vel miejsce na gaźniki... jest
- głowica... jest
- wałek... jest
- gaźniki... poszukiwania i zbieranie funduszy w trakcie

Pschemek [2011-09-21 12:01:22]


jeśli to nie tajemnica... to napisz (może być na priv) jakiej firmy pedalbox, co o nim sądzisz (jakość) i ile zapłaciłeś :D

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-21 12:15:12]


Żadna tajemnica...
Kupiłem używany na ebay'u - http://www.ebay.co.uk/itm/150652691015?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
(151funtów + 30 przesyłka za wszystko).
Nie mam pojęcia jaka firma ani jaka jakość - nie widziałem go jeszcze (przyszedł do Bydgoszczy, a siedzę w Wawie), może Szczepan gdzieś jakąś firmę wypatrzy (jakość bez przejechania kilku imprez raczej ciężko sprawdzić ;) ).

Pschemek [2011-09-21 12:26:16]


ciekawe czy tez będziesz musiał go przerabiac

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-21 12:39:52]


tzn?

Pschemek [2011-09-21 12:44:51]


tzn, pedał gazu trafia prosto w kolumnę kierowniczą, i pedały wychodzą bardzo poziomo, nie wygodnie (ale u Ciebie widzę seryjne a nie grp4).
Poza tym to fajnie się jeździ.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-21 12:48:35]


Nazwa firmy nigdzie nie jest nabita. Wyglada calkiem spoko i solidnie. Zajebisty patent jest z tak zwanym balance bar, czyli plynna regulacja sily hamowania pomiedzy przednia, a tylna osia;). Zanim przyszedl myslalem, ze bedzie to dzialalo na zasadzie zaworu dlawiacego,a tu tylko kawalek gwintu;)

Pajak, co masz na mysli piszac przerabiac? Chodzi o samo mocowanie do grodzi, czy pompki Ci sie nie miescily? Robia to dedykowane do escorta mk2 i jak na razie zdecydowana wiekszosc takich gratow pasuje elegancko, wiec wydaje sie, ze z tym powinno byc tak samo.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-21 12:49:27]


Marcin też kupił dedykowany

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-21 12:58:03]


Powaznie? ;P

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-21 13:00:25]


Wszystko okaże się przy próbie montażu. O, a czym różni się seryjny od grupy 4.?

Pschemek [2011-09-21 13:07:05]


80% części ściągniętych z uk nie bardzo pasuje pomimo że dedykowane są do escorta mk2 i trzeba kombinowac co potwierdzają też na forach angielskich.
Pedal box grp4 jest też taki skrzynkowy i ładnie pasuje do nadwozia na seryjne miejsce, natomiast pedały ma robione z profili zamkniętych o przekroju kwadratu, cięte i spawane.
Belka pod silnik grp4 też jest do bani, silnik nie jest na poduszkach tylko na tulejach metalowo gumowych i niby fajnie tylko że nie ma na nich żadnego luzu i łapy nie dochodzą do bloku silnika zostaje ponad 1cm luzu przy każdej łapie i trzeba robi podkładki dystansowe lub przerabiac łapy.
Baran grp4 nie mieści się z rozrusznikiem ani małym ani dużym bez cięcia go, o łapie nie wspomnę.
Generalnie wszystko co miało ułatwic budowę Marcinowego escorta było zajebistym problemem.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-21 14:34:15]


a głowica pilnikiem grubym zdzierakiem robiliście? ;P Będzie jeszcze szlif, czy to już finito? :D
No nareszcie będzie więcej mocy! Yle za wałek daliście?
Pedal box, bo poziome gaźniczki rozumiem już wjeżdżają? najs... :)
W piątek już na YTP wszystko będzie??!?! :)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-21 15:01:43]


My na razie na części z UK (głównie z RallyDesign) nie narzekamy, ale fakt że jeszcze dużo tego nie ściągaliśmy. Głowica jest spod ręki Granadziarza, jeszcze małe planowanie pewnie przejdzie, kiedyś pewnie jakąś bardziej hardkorową się przygotuje (skończę capri, będzie czas, teraz nie ma ;) ).

Cena wałka to akurat nie do wiadomości publicznej, powiem tylko, że z naklejką od Świątka escort będzie teraz jeździł. ;)

Tak, szykujemy się na piątek na YTP, pierwszej edycji w 2012 roku. :p

Pschemek [2011-09-21 15:23:27]


byscie sie wybrali na classicauto a nie ciagle to samo

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-21 18:10:58]


Na Borne byś się wybrał Ptasiek zamiast marudzić!!!

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-21 18:29:38]


zacząłbyś się ścigać dred, zamiast auta zbierać... ;P

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-21 18:41:17]


Zacząłbyś wygrywać Bart, zamiast półosie kombinować :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-21 18:47:26]


Ja już niestety jestem pod tym względem skończony.....

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-21 18:48:17]


Zrobiłbyś sobie coś do ścigania, Marcin, zamiast pół Warszawy serwisować. ;)

Pschemek [2011-09-21 18:53:05]


Zacząłbyś sam sobie auta robić Przemek, zamiast brata gonić! :P

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-21 19:18:43]


Zacząłbyś pić PieM.

Konar [2011-09-21 19:19:14]


I pozamiatane...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-21 19:24:07]


przyjechalibyście mi malować nową chatę zamiast na Borne jechać :P

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-21 19:29:23]


u Ciebie Ptasior bunkrów nie ma i nie wiadomo, czy jest zajebiście..

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-21 19:30:26]


Oj Konarski, Konarski, nastepnym razem Ci nie odmowie;)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-21 19:44:55]


czekam do autobusu :)

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-21 19:47:51]


Ja się zupełnie rozstałem z alko, więc na mnie nie masz co liczyć :)

Konar [2011-09-21 19:52:39]


wokół sami konfidenci

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-21 19:57:39]


Hehe, Konar, az tak Cie urzedasy cisna, ze musisz sobie alkoholu odmawiac? :)

Termin juz zarezerwowalem, Ty Maciek musisz tylko z zona zalatwic zeby nas na koniec na jedzenie zawiozla ;)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-21 20:21:27]


pracuję nad tym :)

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-21 20:37:14]


Z innej beczki, jaką macie średnicę wydechu w tym Pinciaku?

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-23 19:49:57]


50mm

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-25 23:13:43]


Wew czy zew?

Ja mam 55 mm wew.

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-26 12:05:43]


50 zew. 47wew. Z tego co powiedzial mi katalog kiedy kupowalem czesci skladowe, to jest to wydech od escorta rs2000 16v, ale wiadomo, ze troszke podocinany, podoginany i wycudowany.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-26 13:54:48]


a mial byc juzPiem

segal Dokładna lokalizacja na mapie [2011-09-27 21:26:45]


Czy ten pedal box ma wspomaganie? Moze glupie pytanie ale.

krzys escort mk2 [2011-09-28 01:01:42]


pedal boxy nie mają wspomy (może niektóre mają?), chodzi o to, że jest dobra dźwignia, więc jest niepotrzebne...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-28 08:15:07]


Dokładnie - to są tylko dwie pompy bez serwa i właśnie o to chodzi - podobno lepsze wyczucie hamulców, ale tutaj tak naprawdę chodzi o to, żeby miejsce pod maską zrobić.
Są jeszcze takie z trzecią pompą do sprzęgła, a ze wspomaganiem to fabryczny jest. :p

Pschemek [2011-09-28 08:29:35]


No i jest jeszcze taki śmiszny zestawik, że serwo jakoś tak na skos idzie, w "róg" komory silnika. Ale widziałem takie ustrojstwo tylko na zdjęciach. Podobno dedykowane do Escortów, kiedy zakłada się podwójne poziome gaźniczki właśnie...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-28 13:50:32]


Przyjechał ostatni klocek do układanki. :)

Pschemek [2012-01-09 00:12:01]


40 czy 44?
Jake zwężki venturiego?

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-09 08:08:23]


Weber 45 DCOE ;)
Dysze dobrane do wysilonej dwu litrowki.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-09 10:35:22]


No to teraz w ogóle będzie mały zapierdalacz :)

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-09 10:45:02]


no tośmy sie poscigali na YTP ale moze jak wyleje olej z podłużnic to troche szybciej bede jezdzil za wami ;)

miron Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-09 23:02:55]


Miron, nie wyrobisz sie zeby zmienic klase i zachowac resztki honoru? :P

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-09 23:21:02]


na Ytp sie wogole nie poscigacie bo w niedziele nie bedzie pelnej petli tlumnie... same pokretasy to troche slabo, przybywajcie na CA

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-10 15:53:23]


to na czym będzie polegać jazda w niedziele? tez na czas? przecież wszyscy przyjeżdżają specjalnie na niedziele :D

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-10 15:59:14]


tego nie wiem, ale jak sie dowiem to dam znac

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-10 18:10:39]


A te przewody hamulcowe to nadal tak wiszą w powietrzu ?
Jak się o coś przywadzi to może być nieciekawie.

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-10 18:21:17]


"Te", "tak"? Które? Jak?

Pschemek [2012-01-10 20:12:10]


Hehe :D
Sztywne przewody hamulcowe, które "biegną" wzdłuż tylnego mostu.
Przy prawym kole widać dość spory zawijas.
Może i się nie znam bo młody w sumie jestem, ale według mnie to niepoprawny montaż.

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-10 22:54:38]


Oj tam oj tam... pewnie przyzałożeniu tak było, a potem to Szczepan (bo przecież nie Przemek... ;) ) ogarnął i przytulił, gdzie trzeba...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-01-10 23:24:57]


Dlatego spytałem czy nadal tak wiszą ;-)

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-10 23:28:23]


Akurat z tego co pamietam, to Przemo ogarnial potem modelowanie i mocowanie przewodow ;)

Choc nie widze, jakby mozna bylo w to przywadzic nawet przy takim ulozeniu. Idzie obok odbijacza i nawet przy maksymalnym skoku zawiasu o nic nie przyciera. Tam w nadkolu jest sporo miejsca bo to most od capri. No i dzieje sie to nad mostem, a nie pod ;)

Z reszta i tak nie ma to znaczenia jak jest, bo najdalej za miesiac i tak wszystko bedzie znowu demontowane :)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-10 23:44:09]


Ani trochę nie pamiętam jak tam teraz wygląda, ale raczej tego krótkiego przewodu między cylinderkiem/zaciskiem a elastycznym nigdy nigdzie nie przypinam dodatkowo. Teraz przy okazji zakładania mostu się go skróci (poprzednim razem nie mieliśmy jeszcze do tego sprzętu).

Pschemek [2012-01-11 00:50:05]


powiem co Piem ze czasowobedzie raczej ciezko z czym kolwiek sie wyrobic ale co tal przynajmniej bedzie weselej :) a jak nie to sie na bierki zapisze :P

miron Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-11 22:53:10]


No to małe sprawozdanie:

Pedalboksa rzeczywiście trzeba było przerobić - pedał gazu trafiał w kolumnę kierownicy, ale to raczej nie wynika z jakości wykonania, a z tego, że był przeznaczony do jeżdżenia przed fotelem pasażera.

Brak serwa wcale nie powoduje, że trzeba niesamowicie mocno deptać. Jest inaczej, mniej "miękko", ale na siłownię nie muszę się zapisywać. Zdecydowanie lepiej teraz hamuje - jakby standardowy zestaw zbyt mało siły hamowania na tył dawał. Przez co tak jak do tej pory nie było problemów z bębnami z tyłu, tak teraz się grzeją po kilkunastu ostrych hamowaniach.

Pschemek [2012-06-11 13:03:17]


My kupowaliśmy dedykowany do LHD i tak samo walił w kolumnę ;)
Stosując małe pompki hamulcowe oczywiście że jest lżej niż na seryjnej pompie bez serwa.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-06-11 13:33:44]


widze ze noteckie sie popija ;p zacny trunek

mefcios Dokładna lokalizacja na mapie [2012-06-11 17:20:40]


"seryjnej pompie bez serwa", no takiego rozwiązania nie miałem, ale słyszałem, że niektórzy lubią. ;)

Pschemek [2012-06-12 23:32:27]


No teraz będziesz jeździł! Krótki magiel to je to! :)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-03-19 13:39:24]


Pełen podziw dla za poczynione pracę :-o magiel kupiliscie już gotowy czy dorabialiscie wkład?

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-03-19 13:45:20]


No dzięki dzięki, magiel gotowy z RallyDesign (RD818).

Pschemek [2013-03-19 13:53:43]


No! Nareszcie jakiś sensowny magiel :)

Mysza liil (EM) [2013-03-19 20:03:58]


- szpera
- komplet łożysk ze zgniataną podkładką
- czujnik zegarowy, tusz traserski, podkładki dystansujące
Hi hi :)

Pschemek [2013-05-09 00:00:08]


Oo panie ;P
A przekładnia od czgoś dopasowana, czy dedykowana z jakiegoś wypaśnego sklepu z UK? ;)

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-05-09 00:29:11]


Przekładnia? Znaczy talerz i atak? Nic wypaśnego, zwykłe używki wyciągnięte z krótszego mostu (3,89).

Pschemek [2013-05-09 09:43:02]


fajne - lubię takie ;)

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-05-09 09:50:37]


Brzydkie, paskudne , fe .....

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2013-05-09 17:26:38]


No to składać, składać. Na ostatnie GRATISOWE dla zespołu Kosiaków YTP choćby.

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-05-09 22:33:43]


tja... taki to ma szczęście - i szpera i wyciągnięty bezpłatny udział... :)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-05-09 22:39:33]


No było wkupne to i bezpłatny udział jest. Ale i tak muszą stanąć u nas w czerwcu, żeby gratis był...

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-05-09 22:52:10]


"Składać"... tak, trzeba poskładać, postanowione. Miałem nawet w tym celu urlop wzięty 29. kwietnia - 3. maja, ale szpera nie doszła. Tak więc teraz będzie walka w weekendy. Całe szczęście plan jest poukładać klocki w innej obudowie mostu, więc na GRATISOWE YTP zdążymy, nawet jeżeli coś nie zagra.

Pschemek [2013-05-09 23:44:35]


Budowa mostu w kilku łatwych krokach.

Pschemek [2013-06-04 22:55:17]


To już pierwszy stopień wiedzy tajemnej. Życzę powodzenia!

Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-06-06 11:22:54]


a skąd podkładki dystansujące ?
Kupione, dorobione ? Z czego to jest zrobione ?

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-06-13 12:09:32]


To są zwykłe metalowe podkładki, te kupiłem na ebayu (http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-CAPRI-ATLAS-AXLE-DIFF-DIFFERENTIAL-ADJUSTING-SHIMS-/390594397464).

Pschemek [2013-06-13 12:55:55]


Robimy nowy silnik. :)

Pschemek [2013-07-07 17:55:19]


Stary się zepsuł.

Pschemek [2013-07-07 22:49:30]


Powoli do przodu - wał po szlifie, stoczeniu zamachu i dorobieniu kołków pojechał do wyważenia.

Pschemek [2013-10-24 21:45:03]


No proszę, nowy zbiorniczek, węże owinięte niebieską taśmą, jakoś to wygląda :D Panie, a ile to ma koni ?? :D

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2014-04-22 20:21:51]


Węże silikonowe panie, a nie jakaś taśma ;) zbiorniczek od corsy, chłodnica od volvo. Na razie się dociera i stroi, za jakieś 500km na hamownię jedziemy.

Pschemek [2014-04-22 22:31:59]


A ten tłok się był stopił czy jaki bo nie wygląda jak po kolizji czy innej wycieczce?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-04-22 22:53:10]


Ta, stopił się, głowica na szczęście nie ucierpiała.

Pschemek [2014-04-22 23:06:31]


Będziesz temu jakoś przeciwdziałał? Myślę o jakiś sikawkach pod tłokami.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-04-23 06:53:40]


pewnie jakaś chłodniczka oleju powinna wjechać! :)
Dobrze, że założyłeś ten krótki magiel - nowy świat Panie!

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-04-23 09:07:02]


a te klamry mocujące magiel - czemu takie pancerne ?

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-04-23 09:10:11]


z amelinium...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-04-23 10:18:09]


Na razie myślimy, że coś z mieszanką było nie tak (było delikatnie bardziej ubogo na tym cylindrze teraz po złożeniu, dodatkowo przewody paliwowe zaczęły się zachowywać jakby straciły ropoodporność - po prostu się kruszyły, być może coś przytkało dyszkę).

Klamry są aluminiowe, więc to wcale nie takie pancerne.

Pschemek [2014-04-23 10:21:12]


Wiem, że to silikonowe, zazdrość mnie zżera, że sam takich nie mam :D

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2014-04-23 20:42:27]


"(...) być może coś przytkało dyszkę)."
"(...) przewody paliwowe zaczęły się zachowywać jakby straciły ropoodporność."

Czy to przypadek? NIE SĄDZĘ ;P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-04-23 20:54:12]


Ale ten silikon nic nie daje przecież, wylądowały takie, bo łatwo je dobrać (są wszystkie wymiary, z różnymi kątami kolanek i do tego masa kombinacji różnych redukcji prostych i kolankowych).

Tak, Zapek, też to do siebie dodaliśmy, ale zajrzeliśmy do gaźników i żadnego syfu tam nie było, może już sobie przeleciał lub się rozpuścił... zobaczymy jak teraz będzie się silnik sprawował. Po remoncie założony już jest filtr paliwa i powietrza. ;)

Pschemek [2014-04-23 21:43:25]


Nowy wykres :)

Pschemek [2014-05-14 10:37:12]


170 KM w pinto bez turba? też chce takie pinto :) jakie paliwo musisz lać do niego by go zaraz nie popsuć?

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-14 10:42:35]


ładnie :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-14 10:45:26]


piękny wynik! i jeszcze prawie 200 momentu... wow.... toż to chyba teraz najlepsiejsze n/a pinto w Polszcze!

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-14 10:46:58]


Paliwo 98, chociaż nie sprawdzaliśmy czy 95 by stukało. ;)

Efekt przerósł oczekiwania, a to stale małe zawory i jeszcze głowicę da się poprawić.

Pschemek [2014-05-14 10:48:01]


a jakie dysze w gaźniorach?

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-14 11:11:32]


Trudne pytanie z tymi dyszami ;) - przy tym remoncie teraz nie zmienialiśmy, bo ostatnio dobrane okazały się stale OK. Gdzieś mam to zapisane... no i może Szczepan pamięta.

Pschemek [2014-05-14 11:55:26]


"Jeśli dobrze pamiętam, to 145 i 190".

Pschemek [2014-05-14 12:07:22]


"Jakby wyszło 140 koni, to w zupełności byłbym zadowolony"... :D Gratki, Szczepan ;)

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2014-05-14 16:07:59]


Barto uwież że nie najmocniejsze wolnossące pinto w Polsce ale wynik bardzo ładny, pogratulować.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-14 16:08:18]


ja pier....
nice!

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-14 16:09:55]


Pająku, puszczasz krew do basenu z rekinami

masz mocniejsze Pinto ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-14 16:20:56]


Cudo! to powinno przy tej masie mieć swietne osiagi!

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2014-05-14 16:50:11]


Jak jest zapłon rozwiązany?

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2014-05-14 16:51:10]


Wszystko wyjdzie w swoim czasie ;)

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-14 17:07:20]


Zapłon to standardowy stykowy aparat + szacher-macher ze sprężynkami, żeby miał taką charakterystykę, jak Szczepek lubi + AccuSpark (ale ciii, tego nie widać i można szybko zmienić na platynki ;) ).

Pschemek [2014-05-14 17:19:03]


Pająk, czyżby - http://www.capri.pl/car/3754/3678 ? :)))

chart Dokładna lokalizacja na mapie [2014-05-22 01:48:20]


No dobra, przejechałam się nim troszkę wedle zaleceń.
Szkoda że tak krótko i na publicznej drodze, nie wykorzystałem pewnie 10% frajdy jaką daje to auto, ale ogólnie było po prostu zajebiście!
Pozdrowienia dla pana, którego wyprzedzałem akurat z 8500 RPM na budziku. Wiem, do 8000 ma być kręcony, ale nie miałem czasu tego ogarnąć:)
Zazdrość.

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie [2014-06-02 21:13:56]


Jaman - może jednak to był jakiś motocykl? Przema pinto kręci się do 8.5k? to ja też proszę o przejażdżkę... sądzę, że 9k też się zakręci... ;)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-06-02 21:46:48]


Kręci do 10 000 podobno, ale nie wolno, jak kute korby wejdą, to dopiero....

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie [2014-06-02 21:50:30]


To fajnie, że się spodobało. :)
Po wykresie nawet widać, że powyżej 7k tam się już mało dzieje i generalnie nie lubi.
Kute korby, jasne, jak tylko to co jest teraz porządnie ogarnę, czyli tak jakoś w przyszłej dekadzie pewnie. ;)

Pschemek [2014-06-02 23:50:29]


Po rozwarstwieniu panewki i szybkim remoncie ;) silnika w poprzednią sobotę, montujemy chłodnicę oleju.

Pschemek [2014-08-27 14:51:51]


juz kiedys pisalem o tym szybkoskrecie, rzeczywiscie tylko do escorta sa takie przekladnie, czy moglbys zmierzyc szerokosc przekladni + drazki ? moze udaloby sie to do Capri zaadoptowac,dorabiajac dluzsze koncowki drazkow(a to akurat nie problem)

romet Dokładna lokalizacja na mapie [2014-08-27 18:33:25]


Najwyżej możesz dorobić przedłużenia listwy.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-08-27 18:48:53]


W Capri RS miał krótsze te ramiona co przykręca się do piasty :) może tak ?

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-08-27 20:32:48]


no przedłużenie drążków - lub ich skrócenie - to naprawdę nie problem chyba... albo tuleje gwintowane, albo obciąć drążki i przegwintować - w zależności od tego, co chce się uzyskać... choć pewnie z mocowaniem takiego magla też byłaby jakaś rzeźba...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-08-27 21:28:50]


mam takich magików w Bytomiu, co już niejedną część zawieszenia z dziwacznych zmot 4x4 zrobili ,zregenerowali itd. i ceny super, za regen. prawie calego zawieszenia w hiluxie(starym)zaplacilem 1/3 kosztow czesci nowych i zamiennikow

romet Dokładna lokalizacja na mapie [2014-08-27 21:49:01]


Dobrze jeździł aż przestał. Znowu knujemy, zobaczymy czy da się zrobić lepszą głowicę.

Pschemek [2016-08-01 00:07:44]


o - to pewnie jakiś błąd przy składaniu silnika... :D
mi się to nie zdarza... :D

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-08-01 08:34:32]


Czyli jednak nie uszczelka...

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie [2016-08-01 09:29:56]


Czy naprawdę w PL nie da się zbudować dobrego, mocnego i BEZAWARYJNEGO OHC?
Bo to już żenujące nieco jest:) Remont co 20km...

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-08-01 09:55:05]


Wszystko przez niejeżdżenie, stał kilka miesięcy i teraz takie efekty. ;)

Niestety, będzie ciut drożej niż uszczelka.

Pschemek [2016-08-01 09:55:32]


Dred, ten silnik trochę przejeździł jednak. Wątpię żeby dało się zbudować zupełnie bezawaryjne tak wysilone i tak użytkowane Pinto, na pewno można dużo mniej awaryjne, tylko budżet trzeba mieć odpowiedni.

Pschemek [2016-08-01 10:05:57]


o co co Ci dred chodzi? Mój też trochę pojeździł :)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2016-08-02 11:21:13]


Trefl, Przemek, Barto, Ptasior.... łącznie 4 silniki przejechały możne tyle co ja rowerem po Warszawie w ostatnie 2 miesiące:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-08-02 13:19:17]


Dredzie strasznie mało jeździsz na tym rowerze :)

najdos Dokładna lokalizacja na mapie [2016-08-02 14:15:12]


silnik do sportu a silnik do jazdy codziennej nie mają za wiele wspólnego

silnik przygotowany na tor jest jak granat, mały pierdolnie porządnie i zrobi robote, ale zbierać nie ma co:)

silnik do codziennej jazdy to jak raca dymna, wielkie kopci i jeszcze resztka zostaje w dłoni ;)


nie ma się co dziwić że to wybucha, skoro takie 2.0 ma więcej koni niż np 4.0 z explo albo 2.9 24v to śmierć jest wpisana w kalendarz wcześniej niż pierwsze odpalenie :)

ja akurat lubie ciężkie klockowate serie i nawet nie wiem co jest w środku bo jestem zwolennikiem siników nigdy nie rozkręcanych, ale jak widać np na PC nigdy nie wygrałem a chłopaki co grzebią w silnikach to albo wybucha silnik albo zabierają puchar :) życie :)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-08-02 15:07:20]


Taki silnik i tak trzeba wyciągnąć z samochodu i w niego zajrzeć co dobry miesięczny przebieg rowerowy.

Mimo wszystko pękniętego zaworu się nie spodziewałem, a już na pewno nowej głowicy po kilkuset kilometrach po próbach w wydatkach nie planowałem. ;)

Pschemek [2016-08-02 15:36:03]


Piter M :) dobrze gada, dać mu wódki :P

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2016-08-02 20:01:35]


Ptasiek- może postaw tę wódkę, nie zaglądaj za to do silników :P wyprzedzając Twoją ripostę- w swoim przypadku zastanawiam się nad hodowlą jedwabników :)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2016-08-03 08:56:55]


Może to była głowica do mieszanki ;D

MichałPoznań [2016-08-03 11:27:51]


mieszanka:

Sposób przyrządzania :

3/10 (90 ml) spirytus
6/10 (180 ml) soku pomidorowego
1/10 (30 ml) soku cytrynowego
1/2 łyżeczki sosu Worcestershire
2-3 krople sosu tabasco
1 D soli selerowej
1 D pieprzu
1 D soli zwykłej

- 1 D = 1 Dash czyli jedno wstrząśnięcie np. butelką, solniczką

zenonDWR [2016-08-03 21:22:40]