logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Mic0 - Ford Granada Mk Ib 2.8 V6 Koeln 1975

Mic0 - Ford Granada Mk Ib 2.8 V6 Koeln 1975

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Mic0 Członek Stowarzyszenia capri.pl
Samochód: Ford Granada Mk Ib 2.8 V6 Koeln 1975
Status: aktualnie posiadany (od 2013-09-27)
Aktualizacja: 2014-04-22 18:18:41

Podstrony

Ford Garnada 1975r 2.8 v6

Przedstawiam mój nowy samochód - Ford Granada 1975r 2.8 v6 Koeln na gaźniku, wóz chyba wszystkim użytkownikom capri.pl dobrze znany :)

Jakieś 5 czy 6 lat temu w trakcie robienia prawa jazdy i przeglądania allegro zobaczyłem na sprzedaż Forda Capri, od tamtej pory wiedziałem ze chce mieć "europejskiego muscle cara". Udało się to dopiero teraz i akurat trafiło na jeden z dwóch moich ulubionych (obok Taunusa mk1) europejskich modeli Forda - czyli Ford Granada mk1 coupe.

Ogłoszenie wystawione przez Dziobka widziałem już jakiś roku temu jednak wówczas nie było mnie stać na zakup ale auto miałem cały czas w pamięci, w międzyczasie odwiedzałem regularnie capri.pl oraz portale ogłoszeniowe bo pomyślałem sobie, ze trafi się może jakaś inna okazja. Ogłoszenie jakoś zniknęło po pewnym czasie ale wchodzę na forum 2 tygodnie temu i patrze jest znowu Granada wystawiona. Szybki telefon, wypytuje o wszystko i mowie, ze muszę się zastanowić. Długo to nie trwało bo następnego dnia dzwonie znów i mowie, ze biorę :D Po 2 tygodniach od tamtej pory - 27.09.2013 laweta z Grandzią zajechała pod mój dom.


Auto wymaga pewnych poprawek a także mam wobec niego ambitne plany ;)
W tej chwili sa potrzebne drobne poprawki blacharsko lakiernicze gdyż są widoczne małe rdzawki, ubytki lakieru czy wgniotki. Jednak podłoga itd jest idealna.

To co chce zrobić do końca tego roku to:

- wymiana tarczy sprzęgła (spaliło się na jeździe próbnej ze względu na poluzowana linkę ;))
- przegląd hamulców
- poprawki estetyczne we wnętrzu
- nowe malowanie karoserii
- dystanse na wszystkie kola
- Byc może dodatkowy komplet felg o szerokości 11-12cali na tył i 8,5-9 cali na przód
- Poprawienie klatki bezpieczeństwa - chodzi o górny pałąk lub przesuniecie i obniżenie fotela - decyzja zapadnie po konsultacji ze specjalista od klatek
- Renowacja napisów "Ford" - mysle o chromowaniu
- Detaling chromowanych elementów nadwozia
- Nowe chromowane lusterka 2 sztuki
- Usuniecie paska przeciwsłonecznego i zastąpienie go innym lub całkowity out
- Poprawa tłumików
- Montaż obrotomierza oraz innych wskaźników w postaci "kurnika"


Jeśli zdążę w tym roku i finanse pozwala to chciałbym zacząć kompletować części do innych zmian, to wymaga jednak zdobycia wiedzy "co i jak" bo nie chce żeby potem auto stało 2 lata rozebrane. Mianowicie dalsze plany to:
- Swap silnika v8 i manualnej skrzyni biegów
- Adaptacja dyfra ze szpera i tylnych hamulców tarczowych
- Zmiana zawieszenia
- Mocniejsze hamulce
- Hydrauliczny rękaw


Być może dla niektórych będzie to profanacja ale auto i tak jest już mocno przerobione wiec klasyka z niego nie będzie, ale klasyczny potwór jest osiągalny :)





Autorzy zdjęć z 3miesjksiego otwarcia sezonu klasyków:
https://www.facebook.com/freakraider
https://www.facebook.com/bwiczling?fref=photo
http://fotografia-trojmiasto.pl/

Komentarze

"dystanse na wszystkie kola
Byc może dodatkowy komplet felg o szerokości 11-12cali na tył i 8,5-9 cali na przód"

Z tym to Cie trochę poniosło ;-)
Ale baza na auto do zabawy jest mega :-)
Powodzenia w pracach.

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie [2013-09-30 07:25:25]


Dzięki bogu że nie chcesz oryginału, to mógłby być koniec tego zacnego auta. Sugerują też zostawić wzór lakierowania, jest genialny.

Jak będziesz potrzebował zawieszenia ze szperą i na tarczach to zapraszam po coś takiego:

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-09-30 07:31:48]


Zapku napisz coś więcej o cenie tego tylnego zawieszenia, bo resztę projektu chyba kojarzę. Załóżmy, że dyfer/półośki/hamulce mam ;)

michalch83 [2013-09-30 07:55:22]


Fajna zabawka! Powodzenia w dochodzeniu do pełnej jezdności! ;)
Jeśli spaliło się sprzęgło, to linka musiała być napięta za bardzo, a nie za luźna. Jak jest luźna, to sprzęgło przylega do docisku i się nie powinno spalić - no chyba, że ciągniesz jakiś zestaw ciężki... ;)
Klatki też bym nie ruszał - lepiej chyba fotel obniżyć, albo jakoś inaczej posadzić :)
No i oczywiście jakąś otulinę na rury - wtedy nie będziesz głową i gnatami po rułach walić... ;)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-09-30 08:37:22]


Powodzenia bo autko ciekawe :)

Coen [2013-09-30 08:52:59]


ja planów nigdy nie czytam, bo tego jest zawsze mnóstwo i a potem dupa z tego wychodzi. Ale z ciekawością będę śledził dalsze losy naszej "loterii", bo fajnie by było, aby w końcu ktoś tym wehikułem pojeździł. I tego Ci właśnie życzę.

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2013-09-30 10:08:15]


Co zawieszenia to pisałem już na SRT, jedno z rozwiązań to to które wkleił Zapek autorem drugiego wariantu jest nasz lokalny kolega FourM (Michał), szczegóły na priv.
Co do V8 to z jakiej stajni miałoby ono pochadzić?
Tak szerokie felgi to słaby pomyśł, będzie wymagał rzeźbienia błotników.
Co do obrotomierza to z pewnością podejdzie od jakiegoś forda, czy to granada czy Capri, bo widzę że miejsce na obracarkę masz na desce zegarów.

Pozdro i zapraszam w imieniu 3M Ford Składu na lokalne spoty :P

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2013-09-30 10:11:46]


Radku uprzedziłeś mnie :) plany to i adolf miał hehe:)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2013-09-30 14:24:09]


powodzonka, wiadra kasy i cierpliwości :) jedynka jest jak najbardziej git:) tylko jakiś ładny kolorek zrób:P

boncky Dokładna lokalizacja na mapie [2013-09-30 14:38:10]


Dzięki za komentarze Panowie.

@PiotrekGran:
Dlaczęgo sądzisz, że mnie poniosło? :) Oczywiście myśle o szerokiej stali w kolorze czarnym, są kwestie nadkoli ale da się je rozwiązać bezinwazyjnie także będę próbował.
A o dystanse chodziło mi do tych kół i one na pewno wpadną.

@zapek??? !G.O.P!:
Bede sie odzywal w sprawie zawieszenia
Jesli chodzi o lakier to na pewno beda zmiany, na zywo nie wyglada tak dobrze jak na zdjeciach i mam w glowie lepsza wizje ;]


@bartoromero:
Masz racje :)
Co do klatki to pojade na konsultacje do http://conceptmotorsport.pl/ i wtedy będą podejmowane decyzje

@Ligacz:
Na pewno będę się do Ciebie odzywał :)
Jesli bedzie trzeba rzezbic nadkola to odpuszcze takie felgi ale sa rozwiazania, ktore pomoga to ominac i sprobuje je wykorzystac.
Na poczatku myslalem o v8 ze staji BMW ale ostatnio zrobilem rekonesans i lepszy chyba bedzie silnik Ford Windsor 351... Tylko nie wiem co ze szkrzynia biegow bo sam silniki sa dosyc tanie i mozna trafic w Polsce.

Mic0 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-09-30 17:06:55]


to tych "rekonesansów" rób jak najwięcej, czytaj, pytaj nie popełniaj błędów!

powodzenia!

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-09-30 21:31:42]


Jednak duch w narodzie nie gaśnie,to budujące.
Rok ur 1990....
Powodzenia i zapału jaki i ja miałem w tym wieku :P

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie [2013-10-01 11:06:43]


Byłem nią bardzo zainteresowany ale ostatecznie odpuściłem bo wiem że za dużo srok za jeden ogon nie utrzymam,chociaż cena była kusząca
ja miałem wizję doprowadzić ją do oryginału a kolega widzę chce kontynuować zamysły poprzednich właścicieli,
powodzenia w projekcie.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2013-10-01 20:16:04]


No właśnie nietykalny, Ty to byś ją od razu dotykał i nie wiadomo kiedy by wyjechała;P
A ja ponownie apeluję do gustu i rozsądku ołnera aby jednak pozostawił ten wzór malowania. Nie chodziło mi o to aby jej nie malować bo zdaję sobie sprawę ile Pająk miał środków i czasu na ten projekt więc na pewno warto to zrobić jeszcze raz byle zrobić to według "oryginału" bo jest genialny. Jak go zmienisz to ja go kradnę i kupię jakieś auto pod to malowanie ;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-10-02 08:23:03]


samochodów Consul/Granada MK I praktycznie już nie ma!
To nie Mustang. Ciekawe. co z tego zrobisz? To jest nowy Trend.....

zenonDWR [2013-10-02 23:44:22]


Cześć.
Jak chcesz mieć samochód jeżdżący szybko na wprost, to idź w stronę w którą się kierujesz.
Jak chcesz wYjść z jakiegokolwiek zakrętu, to się trzymaj 3Mskładu i po pierwsze wybij sobie z głowy wielkie i klockowate silniki rodem z usa. Resztę omówimy przy jakimś piwie.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2013-10-04 19:29:30]


No coż, jak się okazało dzisiaj u mechanika w aucie jest sporo fuckupów, których wyeliminowanie zajmie sporo czasu jak i pieniędzy.

Mic0 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-10-05 14:23:17]


Czyli co na przykład ?

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2013-10-05 16:57:24]


Spoko Jarek, z Pyrtasem ostatnio byliśmy i gadaliśmy dokładnie o tym o czym piszesz :)

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2013-10-05 17:36:23]


Na przykład złe klocki hamulcowe, które ścierają się "pod skosem", dziwnie pospawany wal, z jednej strony miedziane przewody hamulcowe z drugiej stalowe, krzywo przeprowadzone rury wydechy od kolektorow, tlumiki i jakosc spawow na nich tez pozostawiaja sporo do zyczenia (bedzie trzeba od nowa caly wydech robic chyba)

Mic0 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-10-05 19:39:21]


Autem jeszcze nie jechalem, oprocz pierwszej jazdy ale to ze sprzelgem na wykonczeniu, tarcza całkowicie się rozsypała - zero okładzin no a dzisiaj się okazało, że nowa tarcza nie pasuje. W poniedziałek ciąg dalszy walki :)

Mic0 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-10-05 19:42:50]


1 x nowe kompletne sprzęgło
2. planowanie koła zamachowego
3. nowe łożysko w wale
powiedź co jeszcze?

zenonDWR [2013-10-05 20:05:50]


1. Złe klocki hamulcowe, które ścierają się "pod skosem" - normalna sprawa, często się to widuje.
2. Dziwnie pospawany wal- Wątpię aby Pająk miał potrzebą sparać wał chyba że masz tam MT75.
3. Z jednej strony miedziane przewody hamulcowe z drugiej stalowe- to chyba żart, co?
4. Krzywo przeprowadzone rury wydechy od kolektorow, tlumiki i jakosc spawow na nich tez pozostawiaja sporo do zyczenia (bedzie trzeba od nowa caly wydech robic chyba)- Obstawiam, że to była końcówka prac nad autem więc widocznie Pająk wydechu na waserwage nie spawał.

Piszę to bo słowo fuckup krzywdzi tutaj jedną z bardziej szanowanych osób, tą która włożyła masę czasu aby ten wóz powstał. Miej bo niego szacunek i wyrozumiałość ;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-10-05 22:12:14]


A geneza powstania auta jest w ogóle znana obecnemu właścicielowi?

Raul Dokładna lokalizacja na mapie [2013-10-05 22:18:30]


zapek - jak samochód trafił w dobre ręce... to będzie jeździł. A kosmetyka to już inna sprawa.

zenonDWR [2013-10-05 22:22:06]


Ja po prostu opisuję jak wygląda teraz auto, po co miałbym kłamać?
Nie mam zamiaru nikogo krzywdzić ani obrażać :)
Po prostu ten watek to dziennik prac nad autem wiec zamieszczam tutaj to co widze a niestety sporo rzeczy jest niedopracowanych.



Tak geneza jest mi znana, ale jakie to ma znaczenie?

Mic0 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-10-05 23:26:32]


Z jednej strony miedziane przewody hamulcowe z drugiej stalowe- kolega ma racje!!!! wiecie czym to grozi? wybuchem!! ŚMIECHU buuuaaahahaha :)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2013-10-06 00:02:09]


Zmień mechanika..... Alb po prostu zacznij sam robić pytając na forum. Na pewno będzie lepiej. Klocki się krzywo ścierają, jak zaciski są do regeneracji i nie chodzą płynnie. Jeśli mechanik Ci sprzedał tego niusa, że do wymiany bo kiepskie bo się krzywo ścierają to naprawdę daj sobie z nim spokój. Niech sobie dalej klepie plastiki w stodole.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-10-06 08:48:13]


A przewody hamulcowe mogą sobie być jeden taki, drugi śmaki - jak się przewód hamulcowy popsuje (skoroduje, złamie podczas naprawy, ulegnie uszkodzeniu podczas forsowania krawężników, ukręci przy wymianie np. przewodu gumowego) to się go wymienia na miedziany. Miedziany dlatego, że go łatwo ułożyć pod budą, kosztuje zero koma nic, a zagniatarka do końcówek na allegro jest za stówkę.
Co prawda, bardziej estetycznie by było, gdyby obydwa były miedziane, ale to nie jest jakiś wymóg.

A mechanika zmień. Najlepiej na takiego, który ma pojęcie o starych brykach, bo taki zwykły od plastików to Cię skroi tak, że Ci się tego samochodu odechce...
Jest nas (mechanków prowadzących własny warsztat i świadczących "usługi dla ludności) na forum od cholery i trochę - na pewno znajdziesz w okolicy kogoś.

Raul Dokładna lokalizacja na mapie [2013-10-06 09:10:37]


no cóż... stary tekst wszystkich mechaników... "Panie - kto panu to tak spierdo...ił...?"
Jak posiedzisz na forum - szczególnie polecam wątek "co kmiot potrafi", to pooglądasz takie kwiatki, że zrozumiesz, gdzie jest norma... ;)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-10-06 09:23:59]


Fajnie że coś się dzieje z tą grandą.
Działaj, buduj, jeździj! Ten samochód ma dla mnie wartośc sentymentalną, kupiłem go od mojego śp. kolegi Pitera.

Po zbudowaniu auta wydech był inny.
Dziobek przywiózł mi tłumiki do wspawania na sztukę aby mógł wrócic autem na kołach do domu, robiłem to na podnośniku "żaba" przy bramie :)

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-10-06 09:58:11]


Generalnie idea jest dobra, przewody mogą być różowe byle by wciskało w siedzenie jak tu: http://www.youtube.com/watch?v=skxalIOfN7E własciwie to koś z forum?

Łuki Dokładna lokalizacja na mapie [2013-10-06 18:03:55]


Proszzzz

http://www.capri.pl/car/2246

;)))

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-10-06 18:19:46]


Nie słuchaj takiego mechanika, którego "boli" to że z jednej strony są przewody metalowe a z drugiej miedziane :D najczęściej powodem wymiany metal -> miedź jest "ukręcenie" przewodu metalowego przy zacisku etc. Zapieczone tłoczki i nierówne ścieranie klocków hamulcowych to chwila roboty: http://www.capri.pl/page/1869 - masz, strona prowadząca do pięknego opisu "jak to zrobić", jak swojego Taunusa kupiłem to na jedną stronę nic nie hamował i bd zupełnie zielony zacisk zregenerowałem wg tej instrukcji, wiec nie ma tu niczego podchwytliwego...

Tom'ash Dokładna lokalizacja na mapie [2013-10-06 19:11:00]


Tom'ash - tak BTW miedź to także metal :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-10-06 20:03:14]


w razie jak by coś było trzeba robić to dzwoń do Pyrtasa, sam jeździ Caprikiem i ogarnia mechanike zajebiście włącznie ze swapami, rownież czasem moge pomóc tyle że miejsca za bardzo nie ma, zwykle u Pyrtasa siedze jak coś trzeba zrobić, daleko nie masz...nie ma co marudzić na auto, najważniejsze że odpada Ci koszt blacharki a to jest na prawde zajebisty plus, mechanika to pikuś, takie pierdoły co znalazł Twój "mechanik" to jest zwykłe marudzenie

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2013-10-06 20:12:58]


KRK 4m, przepraszam, miało być stalowe a miedziane ;)

Tom'ash Dokładna lokalizacja na mapie [2013-10-06 20:13:51]


Spokojnie Panowie :D

Napisałem rzeczy, które są do poprawek wg. mojego mechanika i tyle. Nie staram się nikogo urazić ani tym bardziej obrazić...
Marudzeniem tego tez bym nie nazwał bo w końcu będę to wszystko, mam nadzieje sukcesywnie, robił ;)

Tak jak wspomniałem, ten watek to dziennik prac nad autem i to wszystko. Wiedzę będę nabywał, po to m.in. się tutaj zarejestrowałem.

_________________________________________________________________________

Nagrałem filmik jak brzmi teraz Grandzia http://www.youtube.com/watch?v=8wvWxcj3zyQ&feature=youtu.be
Jest bardzo głośno (szczególnie pod obciążeniem) ale nie jest to typowy dzwięk V-ki

To co chciałbym uzyskać to typowy dźwięk v6 ze straight pipes czyli
http://www.youtube.com/watch?v=qvBw_kOh6d0
http://www.youtube.com/watch?v=ixRtzltr4DU
http://www.youtube.com/watch?v=UakyTp800q4

Tylko w tym momencie (z tym wydechem co obecnie mam) zrobienie typowego stragiht pipes = całkowity przelot od kolektorów do końca = hardcore, który zapewne nie spodoba się policji...
I teraz powiedzcie mi czy dobrze myślę, trzeba wywalić te tłumiki i zamontować tłumiki środkowe do silnika v6 a od nich do końcówek normalnie straight pipes?

Mic0 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-10-07 02:53:44]


zapek - no co, klapa była nie domknięta, proszę się nie nabijać ;)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-10-07 09:18:15]


zawsze tak jest że jak sprawa dotyczy przedmiotu i związaną z nią usługą to jest "wytykanie" dla zasady :D to jest takie Polskie. :D w budowlance pracuję i znam to doskonale, zawsze znajdzie się Pan od kafelek, który skomentuje wszystko w około ale nie swoją robotę :D. Strasznie to podnosi naszą dumę i umiejętności, tak nam się bynajmniej wydaje.

Fure masz konkretną, zawsze coś jest do zrobienia, ale jakość spawów czy przewody hamulcowe to już naprawde kosmos :D nie wspomnę o klockach :D

Rozumiem też oburzenie bo jak ktoś posięcił tyle krwi i potu to zawsze takie teksty ciśnienie dzwigają:)

zmień przewody na taki sam stop miedzi, przeprowadz badania radiograficzne spawów i śmigaj :D

boncky Dokładna lokalizacja na mapie [2013-10-07 10:23:21]


Już jest sprzęgło, wywaliłem też tłumiki bo i tak szorowały praktycznie po ziemi i całe były obdrapane a wkrótce groziło im zerwanie zapewne.
Dźwięk jest... hardcorowy :D

http://www.youtube.com/watch?v=Uwzdrvd9Wvk&feature=youtu.be

Mic0 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-10-07 14:58:14]


rZJHECHANY, nie nabijam się, napisałbym więcej bale mam pewne ograniczenie wi ęc na jakiś czs zamilknę.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-10-07 18:37:44]


ja tego typu ograniczenia też miewam, ale bardziej na weekendzie ;)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-10-08 23:20:54]


Mi czasem prawa ręka wypada z zawiasu i tak wisi sobie dopóki chirurg mi jej nie włoży na miejsce. Dzieje się tak niezależnie od dnia tygodnia a stało się akurat wczoraj więc piszę lewą.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-10-09 00:16:33]


co za poświecenie :P

Kilgore [2013-10-09 00:18:54]


a to sorrrrry

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-10-09 07:58:10]


Nie widzę tu żadnych aktualizacji...przy kolejnej aktualizacji przynajmniej zmień na MK Ib

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie [2013-10-23 20:56:04]


Większość planów z pierwszej listy do końca następnego tygodnia zostanie zrealizowana więc niedługo będzie aktualizacja.
Po czym poznać, że jest to Ib?

Mic0 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-10-24 01:18:28]


Kształt tylnej bocznej szyby i błotnika jest najbardziej rozpoznawalnym wyróżnikiem.

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie [2013-10-24 01:28:16]


Utworzyłem nową podstronę, gdzie opisałem prace, które zostały przeprowadzone nad autem. Może nie wydaję sie to dużo ale i tak odpowiednie środki to pochłonęło :)
Niedlugo malowanie auta - w tym miesiacu.

Mic0 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-01-08 23:18:56]


Świetne zdjęcie nr.6 bardzo mi się podoba, z sam raz na grudzień w kalendarzu 2015:)

Kropla Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-01-09 22:07:06]


Dzięki Shelby. Mam jeszcze kilka fotek w tej scenerii, później wrzucę.


Zacząłem robić blachę i jest ok. 15 miejsc gdzie wyskoczyły pechęrze rdzy wielkości monet 5 złotowych. Najgorzej, że rdza przebijała nawet spod grubej szpachli, wyszlifowałem to do gołgo metalu ale są i tak głębokie wżery. Obawiam się, że za rok czy dwa wyskoczy tego pełno bo widzę jak wygląda blacha pod szpachlą w miejsach obok rdzawek.

Teraz chce to zabezpieczyć w ten sposób: 2x podklad epoksydowy, 2x podklad akrylowy i szpachla zeby wyrownac. Widac, ze wczesniej byl podklad reaktywny ale podobno epoksyd lepszy?

Mic0 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-01-14 17:03:53]


pryskasz reaktywny a na to nakładasz podkład epoksydowy.

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie [2014-01-14 18:00:55]


To zależy jakiej firmy, bo niektóre nie dopuszczają takich akcji.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-01-14 18:06:33]


sam epoksyd na oszlifowaną rdzę zabezpiecza słabo.... lepiej dać reaktywny .... jeśli już przeschnie dobrze - można epoksyd (nie trzeba 2 warstw) - czasem nawet grubsza warstwa gorsza. Niektórzy producenci lakierów nie polecają kłaść epoksydu na reaktywny .... tylko jeśli jest reaktywny to na to zwykły podkład akrylowy .... napewno na reaktywny nie powinno sie szpachlować - bo odpada :)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-01-14 18:10:16]


Jeśli Cię stać to przednie błotniki wymień a nie naprawiaj, od początku były tragiczne.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-01-14 18:50:15]


no załóż nawet od mkII tylko póżniej sie nie upieraj że to prototyp :D

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-01-14 19:32:24]


Upieraj się właśnie. Będziesz miał wielką frajdę, że reszta się zabija by udowodnić Ci że nie masz racji :D

Mysza liil (EM) [2014-01-14 20:39:25]


Pająk, a gdzie można kupić takie rarytasy? To może maskę bym kupił bo jest cała pofalowana, a błotniki jeszcze dadzą chyba radę.

Mic0 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-01-14 21:19:40]


W tym macie wygląda bardzo ciekawie :) osobiście dodałbym więcej chromu :) i przede wszystkim klatke bezpieczeństwa pomalował na czarno albo w czarną jakąś otuline wcisnął :) ewentualnie przyciemnił tylne szybki :)

Coen [2014-04-21 18:44:10]


a jakieś zdjęcie tyłu auta? :)

Coen [2014-04-21 18:46:38]


no nienajgorzej.
rzeczywiście - jeżeli zlikwidowałeś chrom ze zderzaków to klamki i lusterka teraz nie pasują.
kolor klatki też ale mniej

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-04-21 19:03:09]


Lux jest. Jakby od początku taka była, to pewnie bym ją kupił;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-04-21 20:26:59]


super to wygląda.

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie [2014-04-21 20:47:57]


Zdjęcia tyłu auta dodane, lampy trzeba jeszcze spolerować bo dopiero dzisiaj je pomalowałem. W sumie i tak będę szukał nowych bo jedna jest całkowicie popękana ale skleiłem i przeleciałem motipem z zewnątrz i wewnątrz i jest ok na razie :)

Auto pomalowałem plasti lakiem https://www.youtube.com/watch?v=tTGOCXrjoCA tylko czarnym matem. Dlatego chromy są bezpieczne, postanowiłem pokryć zderzaki ponieważ miały mnóstwo wgniotek, obdrapań itd.
Wygląda to jednocześnie super jednak trochę spieprzyłem sprawę ponieważ pierwszy raz miałem do czynienia z kompresorem i pierwszy raz trzymałem pistolet lakierniczy w reku... Ale i tak tragedii nie ma, dzisiaj bylem na 3miejskim rozpoczęciu sezonu kalsykow i naprawdę
masa ludzi podchodziła, dotykała i pytała co to bo w dotyku to po prostu gumowa miękka powloką. Ale większości się to podobało :)

Mic0 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-04-21 20:54:03]


Fota z tylu http://fotografia-trojmiasto.pl/wp-content/uploads/2014/04/IMG_6691.jpg

Mic0 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-04-21 21:05:13]


Wpadaj tym koniecznie na SO.

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2014-04-21 21:49:29]


Na żywo efekt jest podobny do tego ze zdjęcia czyli jakby go ktoś pomalował w photoshopie :P

Z bliska faktycznie słabo to wygląda ale ogólnie plus za koncepcję.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2014-04-21 22:02:30]


Dla mnie akurat koncepcja Pająka była mistrzowska a czarny mat to w sumie żaden wyczyn ale ważne że Cię cieszy i że będzie jeździł bo lepszy czarny matowy na drodze niż perłowo brązowy w garażu...

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-04-22 09:05:05]


Dokładnie wygląda jak pomalowany w fotoszopie.
Osobiście sam nie wiem która koncepcja mi się bardziej widzi, bo obie są obłędne. Mogłeś tylko zderzaki w chromie zostawić. Wtedy byłaby naprawdę kapitalna.

DrStein [2014-04-22 18:47:06]


Czy ja tam widzę Joko na zdjęciu? Nie może być:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-04-22 20:29:38]


Z tego co pamiętam, to plasti lak to taki "nasz, krajowy" odpowiednik plasti dip?
W razie zmiany koncepcji, odświeżenia itp., to powinno dać się łatwo zerwać, ściągnąć. Dokładniej, to powinno być łatwo o ile dałeś grubszą powlokę (tj z 4 lub więcej warstw), tam gdzie cienko, to będzie schodzić drobnymi paskami.

PiotrekFCapri [2014-04-23 00:42:03]


a na felgi się to nadaje? chciał bym pomalować w słuzbówce i później zdjąć to łatwo.

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-04-23 07:21:20]


dobra, już wiem :)

http://allegro.pl/plasti-lak-czarny-mat-guma-do-felg-nie-dip-i4097504053.html

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-04-23 07:35:51]


Można, działa , łatwo schodzi, nie zostawia śladów. Polecam :)

mówię o PlstiDipie, z PlstiLakiem nie miałem do czynienia.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-04-23 10:37:11]