logowanie | rejestracja
capri.pl » garaż » tylne mosty

Tylne mosty

W Fordach Capri stosowane były dwa typy tylnych mostów: typ J (Timken/Banjo) i D (Salisbury/Koeln).

Przełożenia

Przełożenie
Ilość zębów
Typ Modele
4.444:1
40/9
  Mk II 1300 - opcja (Wielka Brytania)
4.125:1
33/8
 Timken
do 11.1974
Mk I 1300 (Wielka Brytania)
Mk I 1300 GT (Wielka Brytania)
Mk I 1300 (Niemcy)
Mk I 1600 (Wielka Brytania)
 Timken
od 11.1974
Mk II 1300 (Wielka Brytania)
Mk II 1300 (Niemcy)
Mk III 1300 - opcja (Wielka Brytania)
3.900:1
39/10
  Mk I 1600 (Niemcy)
3.889:1
35/9
  Mk I 1500 (Niemcy)
Mk I 1600 (USA)
Mk III 1300 (Wielka Brytania)
3.778:1
34/9
 Timken
do 11.1974
Mk I 1600 GT (Wielka Brytania)
Mk I 1600 GT (Niemcy)
 Timken
od 11.1974
Mk II 1600 (Wielka Brytania)
Mk II 1600 (Niemcy)
Mk III 1600 (Wielka Brytania)
Mk III 1600 (Niemcy)
3.750:1
30/8
 Salisbury
od 11.1974
? Mk II 1600 (Wielka Brytania)
? Mk II 1600 (Niemcy)
? Mk III 1600 (Wielka Brytania)
? Mk III 1600 (Niemcy)
3.700:1   Mk I 1700 GT (Niemcy)
3.545:1
39/11
  Mk I 2000 GT (Wielka Brytania, do 10.1970)
3.444:1
31/9
Salisbury
do 11.1974
Mk I 2000 (USA)
Mk I 2000 GT (Wielka Brytania, od 10.1970)
Mk I 2000 GT (Niemcy)
Salisbury
od 11.1974
 opcja: LSD
Mk II 2000 GT/S/Ghia (Wielka Brytania)
Mk II 2000 GL/S/Ghia (Niemcy)
Mk II 2300 (USA)
Mk III 2000 (Wielka Brytania)
Mk III 2000 (Niemcy)
3.222:1
29/9
Salisbury
do 11.1974
Mk I 2300 GT (Niemcy)
Mk I 2600 GT (Niemcy, do 1972)
Mk I 2600 (USA)
Mk I RS2600 (Niemcy, do 1972/73)
Mk I 2800 (USA)
Mk I 3000 GT/E/GXL (Wielka Brytania, do 10.1971)
Mk I 3000 GT/E/GXL (Niemcy, do 10.1971)
Salisbury
od 11.1974
 opcja: LSD
Mk II 2300 GT/S/Ghia (Niemcy)
Mk II 2800 (USA, w Kalifornii)
Mk III 2300 (Niemcy)
3.091:1
34/11
Salisbury
do 11.1974
Mk I 2600 GT (Niemcy, od 1972)
Mk I RS2600 (Niemcy, od 1972/73)
Mk I 3000 GT/E/GXL (Wielka Brytania, od 10.1971)
Mk I 3000 GT/E/GXL (Niemcy, od 10.1971)
Mk I RS3100 (Wielka Brytania)
Salisbury
od 11.1974
 opcja: LSD
Mk II 2800 (USA, oprócz Kalifornii)
Mk II 3000 GT/S/Ghia (Wielka Brytania)
Mk II 3000 GT/S/Ghia (Niemcy)
Mk III 2.8 Turbo (Niemcy)
Mk III 2.8i (Wielka Brytania)
Mk III 2.8i (Niemcy)
Mk III Tickford Turbo 2.8i (Wielka Brytania)
Mk III 3000 (Wielka Brytania)
Mk III 3000 (Niemcy)
Komentarze

Ciekawostka

Mam Caprika III 2.0 V6 w automacie, a przełożenie mostu to 3.222 z motoru 2.3 ale to jest fabryczne także z automatem mogą być inne przełożenie, sprawdzcie u siebie.

[anonim] [2000-10-18 18:24:00]


mam dyferdo1.3 capri 1 0501 430 531

[anonim] [2002-05-31 12:57:51]


Szukam mostu ze szperą

Interesują mnie wszystkie mosty z blokowanym mechanizmem od forda.
Jeśli ma ktoś na sprzedaż to prosę o kontakt. Maciej 501 44 99 10.

[anonim] [2002-10-27 19:46:17]


mam dyfer 45 zębów na talerzu / 12 zębów na ataku - przełożenie 3,75 ale taka ilość zębów tutaj nie występuje - ?

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie [2009-06-29 18:58:41]


Też mam taki :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-06-29 20:57:59]


Joko, pozostaje się cieszyć - więcej zębów=więcej punktów przyporu=większa wytrzymałość :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-06-30 08:26:02]


A ma ktoś most ze szperą do Capri Mk1?
Na allegro jest do MkIII ale za 3tyśa. To dużo czy mało za taki most?
Mi się wydaje że chyba za dużo.

ARIEL Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-15 08:59:16]


Mechanizm różnicowy z LSD potrafi kosztować ze 4-5 kpln - zerknij na te od Quaife (www.quaife.co.uk).

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-07-15 13:14:24]


Nie pamiętam kto... ;) Ale ktoś podsuwał pomysł, żeby most z Forda Mustanga o takim samym albo lepszym nawet przełożeniu do kapcia zaadaptować. A szpera do tego mostu jest duuużo tańsza :)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-07-15 19:43:21]


Kamel?

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-15 19:59:54]


Z mustanga? To on chce miec podwojne kapcie z tylu?

Curtis_WueFeE Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-07-15 20:42:39]


z foxa ładnie wchodzi do xpacka, dziobek ma i chyba nie narzeka ;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-07-15 20:59:21]


A do Taunusa to nawet Xpacka nie trzeba ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-07-16 15:43:04]


foxa?????

cichymk Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-16 21:06:02]


Mustang Fox

Konar [2009-07-16 21:06:37]


Przecież nie Polo Fox ani nie VW Fox :P

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-07-17 03:14:40]


Wrzucam tutaj, to zostanie dla potomnych. Nie sprawdzałem osobiście, ale goście się chwalą że zrobią z mostem wszystko ze wszystkiego. http://www.fostek.co.uk

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-06-02 09:38:12]


Potrzebuje wiedzieć jak szerokie były mosty w Capri i Taunusach.
Ktoś ma jakąś mądrą książkę ? Albo most na wierzchu żeby zmierzyć ?
Czy były różne typy mostów, różniły się długością ?

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie [2012-07-15 00:32:39]


Wiem, kiedyś już to podawałem. Ale o tej porze już nie chce mi się szukać.
Podam Ci za kilka godzin jak dojdę do siebie...
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-07-15 01:58:43]


Podaję (za jakąś francuską knigą) dane dotyczące Escortów RWD, Taunusów, Cortin Mk3-4 i Capri.

Escort Mk1/2 Banjo szer.123cm, dług.półosi 66.5cm, Ø24.3mm, 22 zęby, łożysko Ø62mm/30 mm
Escort Mk1/2 Koeln szer.123cm, dług.półosi 66.5cm, Ø26,5mm,16 zębów, łożysko Ø67mm/30 mm
Capri Mk1/2 Banjo szer.127 cm, dług.półosi 68.5cm, Ø24.3mm, 22 zęby, łożysko Ø62mm/30mm
Capri Mk1/2 Atlas szer.127cm, dług.półosi 68.5cm, Ø26.5mm, 16 zębów, łożysko Ø67mm/30 mm
Capri Mk3 Banjo szer.132 cm, dług.półosi 71.0cm, Ø24.3mm, 22 zęby, łożysko Ø62mm/30mm
Capri Mk3 Atlas szer.132 cm, dług.półosi 71.0cm, Ø26.5mm, 16 zębów, łożysko Ø67mm/30mm
Taunus TC1/2/3 Koeln szer.137cm, dług.półosi 73.5cm, Ø26.5mm, 16 zębów, łożysko Ø67mm/30mm
Cortina Mk3/4/5 Koeln szer.137cm, dług.półosi 73.5cm, Ø26.5mm, 16 zębów, łożysko Ø67mm/30mm

Banjo = Timken, Atlas = Salisbury
Gdzieś miałem jeszcze dla Cortiny Mk1/2, Corsaira i Anglii, ale nie mogę odszukać :((
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-07-15 11:13:29]


Ooo, super, dziękuje :)
A ta podana szerokość, to jest mierzona od czego do czego ?

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie [2012-07-15 11:40:26]


O ile pamiętam, to od przylgni piasty do felgi do drugiej takiej samej.
Nie mam dziś w domu żadnego mostu luzem, więc tego nie sprawdzę.
Jutro w M4Garage mogę zmierzyć na żywca.
Ale na pewno różnice pomiędzy typami są:
Escort + 38 mm = Capri 1/2
Capri 1/2 + 51 mm = Capri 3
Capri 3 + 51 mm = Taunus/Cortina 3/4
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-07-15 13:19:26]


sorki za odświeżanie tematu ,ale nie wiem jaki mam zamontowany most tylny ponieważ silnik mam 2.9v6 12v wiem że poprzedni własciciel wymienił też most ale nie wiem od czego gdzie można sprawdzic lub jak rozpoznac jaki mam most

paweł29 [2017-01-29 14:18:09]


Witam kolegów.
W swoim Capri MK 1a posiadam most z oznaczeniami jak na załączonym foto. Zamierzam wymienić łożyska a nie mam pojęcia jak go zidentyfikować i jakie dobrać wymiary przed jego demontażem. Oczekuję pomocy w tym temacie.
Pozdrawiam.

slawekjan [2018-08-03 07:19:54]