logowanie | rejestracja
capri.pl » garaż » silniki

Silniki

W poniższej tabeli zestawione zostały typy silników, i modele Capri, w których były one stosowane.
Literowe kody silników zestawione są osobno.
Podstawowe dane regulacyjne wszystkich silników zestawione są razem w jednej tabeli.

Silnik Model Capri
1300 R4 OHV Kent Mk I 1300 (Wielka Brytania)
Mk I 1300 GT (Wielka Brytania)
Mk II 1300 (Wielka Brytania)
Mk II 1300 (Niemcy)
Mk III 1300 (Wielka Brytania)
1300 V4 OHV Mk I 1300 (Niemcy)
1500 V4 OHV Mk I 1500 (Niemcy)
1600 R4 OHV Kent Mk I 1600 (Wielka Brytania)
Mk I 1600 GT (Wielka Brytania)
Mk I 1600 (USA)
1600 R4 OHC "Pinto" Mk I 1600 (Niemcy)
Mk I 1600 GT (Niemcy)
Mk II 1600 (Wielka Brytania)
Mk II 1600 (Niemcy)
Mk III 1600 (Wielka Brytania)
Mk III 1600 (Niemcy)
1700 V4 OHV Mk I 1700 GT (Niemcy)
2000 R4 OHC "Pinto" Mk I 2000 (USA)
Mk II 2000 (Wielka Brytania)
Mk III 2000 (Wielka Brytania)
Mk III 2000 (Niemcy)
Essex 2000 V4 OHV Mk I 2000 GT (Wielka Brytania)
Cologne 2000 V6 OHV Mk I 2000 GT (Niemcy)
Mk II 2000 (Niemcy)
Mk III 2000 (Niemcy)
Cologne 2300 V6 OHV Mk I 2300 GT (Niemcy)
Mk II 2300 (Niemcy)
Mk III 2300 (Niemcy)
Cologne 2600 V6 OHV Mk I 2600 GT (Niemcy)
Cologne RS2600 V6 OHV Mk I RS2600 (Niemcy)
Cologne 2800 V6 OHV Turbo Mk III 2800 Turbo (Niemcy)
Cologne 2.8i V6 OHV Mk III 2.8i (Wielka Brytania, Niemcy)
Cologne 2.8i V6 OHV Turbo Mk III 2.8i Tickford Turbo (Wielka Brytania)
Essex 3000 V6 Mk I 3000 GT/E/GXL (Wielka Brytania)
Mk I 3000 GT/GXL (Niemcy)
Mk II 3000 (Wielka Brytania)
Mk II 3000 (Niemcy)
Mk III 3000 (Wielka Brytania, Niemcy)
Mk III 3000 X-Pack (Wielka Brytania, Niemcy)
Essex RS3100 V6 Mk I RS3100 (Wielka Brytania)
Komentarze

Ta strona jest poprostu the best ale może by wprowadzić dział tuningu ale tam jakieś pierdoły typu filtry,świece bo to tylko dodatki chociaż to też ważne ale tuning mechaniczny,który pozwoli z naszych maszyn wykrzesać nowe zapasy mocy której zawsze jest za mało, a poza tym jakieś usprawnienia Caprika żeby to właśnie te bryki były najlepsze na świecie.

[anonim] [2000-10-18 18:04:00]


Moim skromnym zdaniem....

Serwis jest wykonany profesjonalnie i w zasadzie bez zastrzezeń, tylko powiedzcie mi gdzie mogę kupic ten najmocniejszy model Capri??

[anonim] [2000-11-22 16:25:00]


Gzie oni są?

A gdzie słynny RS 2600?
Niemiecki Mk.II ze swoimi 2615 ccm V6 90x69mm oczywiście, wtryskiem i 150 końmi przy 5600 obr/min i momentem 21,9 kg/m przy 4000?
A 8 do paczki i 205 na maxa? O takim zawodniku nie powinniście zapominać!
A jeszcze jedno : angielski V4 miał 1966 ccm.
Tak poza tym to jesteście czadowi, że walczycie z tym tematem. Niech żyją wózki z lat 70-tych i 80-tych - nic lepszego nie wymyślono!
Czołem maniacy!!!

[anonim] [2000-12-04 14:20:00]


Gdzie oni są?

MK I oczywiście - moj błąd ( w druku )!

[anonim] [2000-12-04 14:27:00]


Przegapione RS-y

Są już i RS-y, zarówno RS2600, jak i RS3100. Po prostu - przeoczyłem. Krótki wykaz ich danych technicznych jest od "zawsze" w wykazie produkowanych modeli Capri, zaś na tej stronie jest lista linków do szczegółowych opisów silników, tymi zaś dla RS-ów jeszcze nie dysponuję. No ale nie tylko tymi, a w powyższej tabelce inne silniki wymienione były, choć bez podległego opisu. Tym samym, dla kompletu, dołączyłem RS-y.

[anonim] [2000-12-04 14:48:00]


a ja poszukuję wszystkiego co dotyczy równie zaawansowanego wiekiem ( 1978 )i jeszcze mniej pamiętanego Escorta

[anonim] [2000-12-15 14:35:00]


RS

Warto też wspomnieć, że w 1973 roku było ponad 320 koni!
Silnik RS2600 miał juz prawie 3 litry, alumniniową głowice i wtrysk firmy Kugelfisher. Musiało fajnie jeździć!

[anonim] [2000-12-19 01:06:55]


Jak to jest?

Jak to jest ,że GRANADA z silnikiem 2.0 V6 przyspiesza do 100-tki w 14.5 s ,a CAPRI (mk3 2.0V6) tylko w 14 s.Jakby nie patrzeć GRANADA jest cięższa i mniej opływowa.Spotkałem się również z danymi ,iż Capri 2.3 V6(mk3114PS) przyspiesza w 10.1 s (manualna) a 2.0 R4(mk3) w 10,8 s (man.).Dane na podstawie prospektu (a dokładnie ze skanu z jakieś niemieckiej strony)

[anonim] [2001-01-19 10:31:24]


Odp. na "Jak to jest"

Nie ufaj ślepo prospektom!
Poza tym takie głupoty i dziś się zdarzają, np. jakim cudem samochód X w wersji kombi i sedan ma tekie samo przyspieszenie skoro kombi jest cięższe... ?

[anonim] [2001-03-23 20:01:51]


Poszukuję instukcji, książek itp.

Mam silnik 2.8i V6. Kupiłem go z osprzętem i skrzynią biegów. Niestety cały osprzęt jest odłączony. Poszukuję/Kupię/ instrukcji, schematów, schematów instalacji elektrycznej itp.

P.S. Ta strona jest najlepsza!

[anonim] [2001-03-25 21:26:04]


do BiEj

Miałem na myśli rozbieżności między danymi (CAPRI prod. niem.)na tej stronie a danymi katalogowymi,a w sumie cyferki swoje a "praktyka" swoje.

[anonim] [2001-04-12 23:22:24]


Czy ma ktos moze....

... jakis silnik z serii V4 do sprzedania? potrzebny do wydumki...

p.s. stronka O.K. ;)

[anonim] [2001-05-07 16:10:08]


male pytanko

cze mam pytanie czy w polsce byly publikowane materialy dotyczace forda capri
czy sa dostepne instrukcje w jezyku polskim
jesli ktos ma takie to prosze o kontakt z gory dziekuje za udzielenie mi informacji Nara

[anonim] [2001-06-12 15:22:39]


c.d.czy można ??

bez zaawansowanych przeróbek wszczepić silnik 1,6
od Capri do Escorta Mk II 1979 ??

cossi [2001-06-26 20:09:57]


TAK TRZYMAC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[anonim] [2001-07-02 10:57:42]


NAJLEPSZY SERWIS INFORMAYJNY!!!!!!!!!!!!!!! CAPRI

NIE przerywajcie tego druga taka strona sie juz nigdy nie trafi. Regularnie przegladam wasza strone (dzien w dzien) i az cięzko sie nadziwic profesionalizmowi jaki nadaliscie temu serwisowi(nawet moj stary(51) jest zachwycony!!!! To dzieki wam i tej stronie(informacjie techniczne) KUPIL MI CAPRI III.Dzieki tak trzymac!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[anonim] [2001-07-02 11:04:34]


POTRZEBUJE DANYCH NA TEMAT MKIII 1600 GL SILNIKA I GAŹNIKA INSTRUKCJA OBSŁUGI ROCZNIK 79 SSANIE RĘCZNE TEL. 0-32 4696207 I SZUKAM DWÓCH BŁOTNIKÓW PRZÓD L P I LAMPY PRZÓD KOMPLET Z GÓRY DZIĘKI

[anonim] [2001-08-23 20:53:58]


pelen profesjonalizm

jeszcze go nie mam ale od roku studiuje wasz serwis.

golona [2001-08-26 22:59:12]


Ssanie

He he - dobre pytanie. Według mnie to jest ono oparte na jakiejś termowrażliwej spirali która kurcząc się i rozkurczając reguluje ssaniem. U mnie to to nie działało, ale mogę się popytać mechanika, który właśnie operuje muj silniczek jakbyś był bardzo potrzebujący.

RoT Dokładna lokalizacja na mapie [2001-10-23 12:47:04]


SSanie

Dzieki,to zaczyna tłumaczyć magiczny rytułał przekazany mi przez poprzedniego właściciela (2,5 raza do dechy potem zapłon - wszystkie sie tak uruchamiają ?), który niestety wczoraj cos nie zadziałał. Prawdopodobnie to ja cos robie nie tak, sproboje jeszcze a jak nie to niestety tez bede sie musial udac do warsztaciku. Trudno, trzeba sie uczyc na beldach :) Pozdrawiam

rafik [2001-10-23 13:06:56]


dla Cossi a propos Escorta

Tylnonapędowy Escort (zarówno okrąglak z atrapą typu "kość dla psa", jak i późniejszy kanciak) przyjmie na swoją oryginalną skrzynię biegów każdy motor typu Kent (939cc, 957cc, 997cc, 1097cc, 1117cc, 1119cc, 1198cc, 1298cc, 1598cc) lub Pinto (1593cc, 1796cc, 1993cc, 2301cc), a po niedużych przeróbkach (konieczna skrzynia MT75 z Sierry lub Transita) takoż późniejsze "czwórki" Forda, np. z przednionapędowych europejskich Escortów (w tym 2.0 16v 150 PS), czy też DOHC ze Sierry (spoko 130 PS na szprycy). Nie próbowałem "Zetec"ów z Mondeo i Focusa ani też rzędowej 2.3 z Galaxy - ale wszystko przed Tobą.

Natomiast nie próbuj Caprikowskich "widełek" - nie wejdzie ani kolońska czwórka (1.2, 1.3, 1.5, 1.7), ani szóstka (1.8, 2.0, 2.3, 2.4, 2.6, 2.8, 2.9, 4.0) ani tym bardziej rozłożyste angielskie Essexy V4 (1663cc i 1996 cc) i V6 (2494cc i 2994cc). Podobnie unikać jak ognia radzę "okazyjnie tanich" motorków z Escortów prod.USA. Za nic toto nie pasuje, a Teile (Mazda!!!) są piekielnie drogie.

Dla dyfra był przyjęty fabryczny współczynnik momentu około 150%, czyli jeśli Twoje autko fabrycznie było 940-ką lub 1100-ką, to dyfer wytrzyma każdy motor do 1300cc, jeśli było 1300-ką to przyjmie praktycznie każdy motor za wyjątkiem SOHC 2.3 i DOHC 2.0, które wymagają fabrycznego dyfra 1600-ki. Zamelduj coś czasem o Escortach - to kochane autko prowadzi się lepiej niż Capri, tylko nie ma tej sylweeeetki....

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie [2001-11-22 21:17:26]


W UK do tylnonapędowych Escortow wsadzaja Zeteci ale musi to byc model z Mondeo produkowany do wrzesnia 98, pozniej Ford cos pozmienial i jest troche problemow. Silnik ten chodzi ze 5 skrzynka Typ 9 ze Sierry. No najlepsza rodzynka, ktora wsadzja do Escortow do silnik z Sierry/Esorta Coswortha istne cudenko. Sylwetka tych Escortow tez jest piekna. Sam wlasnie remontuje Mk I model 4 drzwiowy, teraz jezdzi w nim Kencik 1.1 ale na wiosne bedzie Pinto 2.0 i skrzynia 5 i pare innych rzeczy

[anonim] [2001-11-23 14:13:41]


Układ wtrysku Bosch K-jetronic

Jestem w trakcie przekładki silnika z gaznika na wtrysk. Będzie to 2,8 K-jetronic. Poszukuję pilnie schematu elektrycznego do wymienionego wtrysku w Fordzie. Proszę wszystkie bratnie dusze o pomoc.

Serdecznie pozdrawiam.

[anonim] [2001-12-21 15:13:56]


zaplon

czy jak mam 2000 v6 (gaznik) to moge zastosowac elektroniczny zaplon ?

Grim [2001-12-27 11:31:19]


mam pytanie odnośnie przekładanie silnika 2.8i z sierry do capri.
czy potrzebne są jakieś większe przeróbki?

[anonim] [2002-01-22 17:36:24]


Z silnika RS3100V6 wydusiłem 275km\6500obr moment 41,8kg\m \2750obr.Sprowdzony na hamowni. Silnik ma dwie turbiny i 24 zawory oraz elektroniczny wtrysk paliwa i zapłon CDI dokładny opis w przyszłości jeśli będzie zaintaresowanie mogę pomóc w przeróce. POZ

[anonim] [2002-04-21 00:32:14]


chyba rzeczywiście interesuje Cię pomoc ....

Też mogę Ci pomóc - np. w przeróbce hamowni, aby wreszcie pokazywała to co trzeba. Capri 3100V6 (oczywiście zrobiony z Essexa, z pojedynczymi wydechami, broń Boże z Koelna) ma w sklepie 150 KM, a po założeniu samych głowic Coswortha z poczwórnymi zaworami i wtrysku zamiast gaźników ma lekką rączką 225 KM przy 5900 obrotów. Przy dwóch turbinach (bez doprężania i podtrzymania) brytyjska firma Turbo Technics z Northampton oferuje 330 KM przy 6500 obrotów, z których podkrakowski Godula Motorsport chipem wyciąga jeszcze dodatkowe 15% - czyli dochodzi do 380 KM (za 3 tysiące PLZ). A wózki z zespołu fabrycznego miały 30 lat temu bez sprężarek 420 KM przy 8200 obrotów na wolnym wydechu.
A w ogóle to może lepszy byłby psychoanalityk? :-))

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie [2002-04-21 11:25:16]


MK2

EJ LUDZIE POMOCY!!!!!!! /CZY TO PRAWDA ZE MK2 JEST NAJGORSZY ZE WSZYSTKICH CAPRI-KÓW A JAK TAK TO DLACZEGO????????

PLIZ POMOCY

[anonim] [2002-07-14 14:23:28]


buehehe ale śmieszne

jest taki sam jak Mk3 ( technicznie ) nieco inaczej wygląda ot co w nim gorszego to może wygląd ;-))) zaznaczam "może" ;-)))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2002-07-14 19:50:45]


hehehehhe

dobre.... w taskie osobiste poglady innych ludzi nie nalezy wierzyc - dlatego dobrze ze pytasz :))))
Tak jak mowil MikeB4 - (Pozdrawiam serdecznie) technicznie to prawie mkIII a wyglad to subiektywna ocena:)))

heheh pozdro:)))

jagoolmk2 [2002-07-14 21:04:52]


MK II KONTRA MK III

Jest sporo częściktóre nie są wymienne między tymi modelami n.p. najstarsze MK II mają inną obudowę mostu, chamulec ręczny, reg. mapięcia, przełączniki świateł, wycieraczek, kanapa jest nie podzielona, dwa światła w podsufitce, wycieraczki świateł i sporo innych bajerów. Jak odremontuję to będą zdięcia.

[anonim] [2002-07-18 16:22:12]


Co rozumiesz przez najstarsze Mk2 ?? Ja mam 2 lampki w środku, skrzynie na zewnętrznych wodzikach (w Mk3 była chyba na wewnętrznych) dzielone siedzenia, nie mam wycieraczek przy reflektorach itd. hamulec ręczny mam chyba taki sam, reg. napięcia to nie wiem.... nie mam np. wycieraczki na tylnej szybie, inny układ świateł w tylnej lampie ;-) ta z Mk3 przy tej z Mk2 sie chowa.... bez dwóch zdań sie chowa po prostu

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2002-07-18 19:44:19]


ojoj

nie ma co wymieniac co lepsze lub gorsze oba sa piekne..:)))
pozdro.
Ps: ja tez mam dwie lampki w srodku i moj jest na pewno `77 wiec nie qumam:)))

jagoolmk2 [2002-07-18 20:13:56]


mk II komtra MK III

Będę niedługo posiadaczem kolejnego mk II. Niestety jest to rupieć.
Pojazd ten ma dzielone siedzenia, deskę dwuzegarową, lecz przełączniki świateł są przy kierownicy a nie w konsoli, most ma obudowę z MK III - stare MK II mają oryginalnie most od mk I ( do 1975?), elektryka jest zliżona do MK III.Ten wóz to albo końcówka produkcji, albo składak.
Mam zdjęcia mojego starego MK II 1.6 przed remontem, nie mam skanera więc dopiero mój samochód można będzie pooglądać w drugiej połowie sierpnia.
Blacharz który go robił pomalował elektrykę, rdzę, środek wozu itp.
Chętnie spotkam się z innymi posiadaczami FC II na jakimś zlocie capri w celu bliżsszej wymiany poglądów.
A - FC III jest drapiężniejszy z wygląu od FC II - zdanie mojej żony.

Pozdrawiam Arek J.

[anonim] [2002-07-24 16:37:19]


Tylny most w MK II

Pomyliłem się w poprzednim stwierdzeniu - most z obudową od MK I był zamontowany w modelach MK II z 1974r.

Pozdrawiam.

Arek J.

[anonim] [2002-07-25 13:26:18]


Pod wrażeniem !!!

Widziałem wczoraj chyba z sześć Caprików jednocześnie!Super Auta!

[anonim] [2002-09-08 12:12:12]


Łapy do V-ek

Czy łapy w fałkach a konkretnie w 2.8i w grandadzie i Capri sa takie same chodzi mi o to czy wyjmujac silnik z grandzi i wkladajac do Capri musze zmieniac łapy czy przypasuje bez niczego????
Pozdro

jagoolmk2 [2002-10-17 21:29:15]


2.0 v4

czy ktos moze wie jaka roznica (chocby wizualna)jest pomiedzy 2.0v4 essexem a np. 17.v4 ???bo z zdjec dolaczonych do opisu nie wynika zeby sie czyms roznily a opisy mowia ze ta jednostka(essex) nie ma nic wspolnego z niemieckimi v4?
moze ktos ma zdjecie 2.0 v4 lub potrafi wyjasnic mi roznice?

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie [2003-09-08 04:02:56]


Essex ma pewnie wymiary calowe, a nie metryczne, to jest różnica. Co do wizualnej różnicy- nie wiem.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-08 09:24:30]


ma 2 przelotowy gaźnik (przynajmniej ten z Capri) wydech idzie dwoma rurami i 2 schodzą sie w jedną już za silnikiem za kielichem skrzyni biegów

i jeszcze jedno - aparat zapłonowy z przodu silnika

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-08 11:32:43]


Essex V4 vs Koeln

Po pierwsze Essex jest znacznie większy i cięższy - jeśli widziałeś kiedykolwiek Koelna 1.5 czy 1.7 to sie nie pomylisz. Po drugie - (o ile pamiętam) Koeln ma pojedyncze okno wylotowe z dwóch cylindrów na zewnętrznej stronie głowicy, a Essex ma osobne wyloty z każdego cylindra - chociaż gdzies słyszałem, ze to Koeln 1.2 i 1.3 oraz Essex 1.7 mają pojedyncze, a Koeln 1.5, 1.7 i 1.8 oraz Essex 2.0 - podwójne (może ktoś wie coś więcej i rozjaśni :)). Poza tym na pewno aparat - w Koelnie przy sprzęgle, w Essexach przy wiatraczku. No i jeszcze filtr oleju - w niemieckich poziomo przy zamachu po stronie pasażera, a w Anglikach ukosnie z przodu po stronie kontynentalnego kierowcy (czyli u dżemojadów także po stronie pasażera).
A obrazek na stronce capri.pl podpisany jako Essex V4 2.0 w przekroju w rzeczywistosci pokazuje Koelna 1.5.
Tu jest link dla miłośników jezyka Shakespeare'a : http://au.geocities.com/saabtechnical/V4TopEndOverhaul/index.html
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-08 17:52:21]


1.5 i 1.7 V4 jaknajbardziej jednym wylotem z obu cylindów (kawałek zagiętego o niemal 90 stopni kolektora taki śmiesznawy) 2.0 V4 dwoma wylotami - osobny dla każdego cylindra ....... pozatym miało skrzynke z wewnętrznymi wodzikami - ale to niekoniecznie musi być oryginał przy tym silniku :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-08 19:04:32]


Essex V4 raz jeszcze - ilustracja do postu sprzed 2 tygodni

Ponieważ "KOMENTARZE" nie przyjmują załączników fotograficznych - fotki sa na FORUM w wątku "SILNIKI" pod (nowym) hasłem "Essex V4 vs Koeln".
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-22 12:27:09]


ciekawe ze z danych tu zamieszczonych wynika ze 2.8 turbo ma gorsze osiagi niz 2.8i lub 3.0x-pack ktora dysponuja mniejsza moca? :P
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie [2005-04-26 00:03:17]


i tak też było: http://www.capri.pl/forum/3d5cc03596e45

PiotrekFCapri [2005-04-26 00:09:03]


Znalazlem cos takiego: http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/en/Ford_Cologne_V6_engine
Fajne zestawienie w sumie.

Mysza liil (EM) [2010-11-17 10:37:42]


Przy jakich obrotach silnik z Granady 2.3 V6 ma najwieksza moc?

zygman Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-13 22:56:41]


Maksymalna moc:

02.69-08.72 (YY): 79 KW / 108 KM @ 5100 obr/min
02.69-08.72 (YZ): 92 KW / 125 KM
09.72-04.75 (YY): 79 KW / 108 KM @ 5100 obr/min
05.75-04.85 (YYE): 79 KW / 108 KM @ 5100 obr/min
05.75-04.85 (YYN): 84 KW / 114 KM @ 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy:

02.69-08.72 (YY): 17.7 kgm @ 3000 obr/min
02.69-08.72 (YZ): ?
09.72-04.75 (YY): 17.7 kgm @ 3000 obr/min
05.75-04.85 (YYE): 17.7 kgm @ 3000 obr/min
05.75-04.85 (YYN): 18.0 kgm @ 3000 obr/m

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-13 23:04:31]