- plan zawodów i regulamin
- zgłoszenie do zawodów
- opłata wpisowego
- lista zgłoszonych uczestników
- koszulki
- fundatorzy nagród i sponsorzy
Puchar Starego Forda to impreza o charakterze piknikowo-wyścigowym.
23 sierpnia spotykamy się na terenie ODTJ Faworyt w Wasilkowie, celem wyłonienia najszybszego starego Forda. Zachęcamy jednak do przyjazdu już dzień wcześniej celem odbycia przejazdów treningowych i oddaniu się integracji z innymi uczestnikami.
Dokładny adres:
ODTJ Faworyt, Romana Dmowskiego 19, 16-010 Wasilków
Organizatorzy
Organizatorami imprezy są:
Grzegorz "Rudy" Kowalik,Michał "Rozjechany" Witalec.
Plan zawodów
Zawody przeprowadzone będą w ciągu jednego dnia i będą podzielone na dwa etapy: eliminacje i finały. W trakcie eliminacji zaplanowe są dwa warianty przejazdu toru. Każdy z uczestników będzie miał możliwość wykonania 4 przejazdów po każdym wyznaczonym wariancie trasy - w zależności od warunków atmosferycznych, dyscypliny uczestników itd ta ilość może ulec zmianie. Po przeprowadzeniu eliminacji wytypowana zostanie grupa najszybszych kierowców z każdej klasy celem rozstawienia ich w przejazdach finałowych. Wynik eliminacji jest sumą wszystkich przejazdów.
Do finału klasy Classic kwalifikuje się ośmiu najszybszych ( suma przejazdów) z tej klasy.
Do finału klasy Sport kwalifikuje się ośmiu najszybszych z klas Classic i Sport.
Do finału klasy Open kwalifikuje się czterech najszybszych z tej klasy.
Finał polega na rozegraniu systemem pucharowym wyścigów pomiędzy parami, które indywidualnie ścigają się na owalu toru na tzw. "dochodzenie" - startując równocześnie z przeciwległych stron toru, i pokonując ilość okrążeń zależną od etapu finału. W 1/4 finału zawodnicy pokonują 2 okrążenia, w półfinale i finale przewidziane są 3 okrążenia. Wyścig trwa do momentu osiągnięcia mety pierwszy z samochodów, lub dojście do rywala na odległość 100 metrów. Zwycięzca w danej parze przechodzi do następnego poziomu rozgrywek finałowych, przegrany odpada z zawodów.
Dobieranie zawodników w pary odbywa się w następujący sposób: pierwszy zawodnik eliminacji startuje z ostatnim zakwalifikowanym, drugi z przedostatnim, itd. według poniższego schematu. W finale wszyscy zawodnicy mają równe szanse, niezależnie od wyniku kwalifikacji. Wyniki kwalifikacji wpływają jedynie na rozstawienie w pary finałowe.
ćwierćfinały | półfinały | finał |
C1: X1-X8 | P1: C1-C4 | F: P1-P2 |
C2: X2-X7 | ||
C3: X3-X6 | P2: C2-C3 | |
C4: X4-X5 |
Taki system zapewnia największe prawdopodobieństwo spotkania się w ostatnim wyścigu (finale A) dwóch najlepszych zawodników, celem uzyskania możliwie największej atrakcyjności finału. Zwycięzca zdobywa puchar. W celu wyznaczenia zawodników zajmujących miejsca trzecie i czwarte rozgrywany jest dodatkowy wyścig (finał B) pomiędzy przegranymi z półfinałów. Wyścig ten odbywa się przed wyścigiem finału A. Klasyfikacja prowadzona jest dla wszystkich zawodników - dalsze miejsca zajmują zawodnicy którzy dotarli do kolejnych poziomów rozgrywek finałowych, na danym równoległym poziomie o miejscu decyduje wynik z eliminacji.
Zasady uczestnictwa
Warunkiem udziału w imprezie jest zapisanie się na listę startową do dnia 20.08.2025 i opłata wpisowego na konto.
Limit uczestników: 60
Zwrot wpisowego możliwe jest tylko w przypadkach zawinionych przez organizatorów.
W Imprezie uczestniczyć mogą osoby spełniające łącznie następujące warunki;
- są pełnoletnie lub dysponują zgodą rodziców (opiekunów prawnych),
- Posiadają ważne prawo jazdy kategorii B (chyba, że Organizator ze względu na właściwości obiektu na którym odbywa się Impreza zezwoli na start osoby bez takich uprawnień),
- Nie znajdują się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających.
W zawodach zgłoszony samochód może startować tylko z jednym numerem startowym. Warunkiem dopuszczenia samochodu do zawodów jest posiadanie ważnego przeglądu technicznego, ważnego ubezpieczenia OC, posiadanie gaśnicy, posiadanie przez kierowcę kasku.
Dopuszczone pojazdy
Do udziału w imprezie dopuszczone będą następujące modele marki Ford: wszystkie generacje Capri, Granady, Taunusa/Cortiny, Sierry, Scorpio, dodatkowo Escort Mk 1/2/3, Fiesta Mk1/2 i Mustang generacji 1 i 2.
Organizatorzy dopuszczają udział innych niż wyżej wymienionych pojazdów bez klasyfikacji i braku możliwości udziału w finałach. Każde takie zgłoszenie będzie rozpatrywane indywidualnie.
Podział na klasy
Classic - Capri, Granada, Taunus, Cortina, Escort Mk 1/2, Fiesta Mk1 bez modyfikacji
Sport - j.w z modyfikacjami
Gość/Open - pozostałe
Wszyscy uczestnicy klasy Classic są jednocześnie uczestnikami klasy Sport. Odwrotnie to nie działa.
Classic
Do kategorii CLASSIC zalicza się samochody spełniające poniższe kryteria:
Ogólna zasada:
Zabrania się modyfikacji, których celem jest przystosowanie auta do sportu kosztem jego oryginalności. Dopuszczalne są modyfikacje mające na celu podniesienie jego trwałości i niezawodności, które nie są widoczne, z uwzględnieniem poniższych zasad. Silnik jednostka napędowa musi pochodzić z gamy silników danej marki montowanych oryginalnie w danej generacji nadwozia.
Wykluczenia z klasy Classic:
- Niedozwolona zmiana lokalizacji chłodnicy.
- Niedozwolona zmiana lokalizacji akumulatora.
- Niedozwolona zmiana ilości gaźników oraz zmiana systemu zasilania silnika względem oryginalnego rozwiązania. Niedozwolona jest zmiana baków paliwa i ich lokalizacji.
- Niedozwolona zmiana przebiegu układu wydechowego (np.: nie może wychodzić pod drzwiami pasażera, jeżeli w oryginale wychodził z tyłu). Układ wydechowy musi spełniać polskie normy głośności.
- Niedozwolona zmiana ilości przełożeń względem najlepszej wersji występującej w danej wersji silnikowej w danym modelu. Niedozwolony montaż skrzyń kłowych.
- Niedozwolona zmiana konstrukcji, w tym montaż podzespołów z innych marek.
- Niedozwolone zawieszenie gwintowane z regulacją wysokości i/lub twardości.
- Niedozwolona zmiana konstrukcji zawieszenia, lecz dopuszcza się możliwość montażu dodatkowych stabilizatorów, drążków panharda i podobnych konstrukcji, mających na celu stabilizację pracy zawieszenia.
- Niedozwolone opony bez homologacji drogowej „E” oraz koła wystające poza obrys samochodu. Wzór felgi musi nawiązywać do historycznie stosowanych.
- Niedozwolone modyfikacje hamulca ręcznego/postojowego.
- Niedozwolone usuwanie seryjnych elementów nadwozia i szyb, montaż nieoryginalnych spoilerów, poszerzeń oraz zastępowanie seryjnych wykonanymi z lżejszych materiałów.
- Kolor nadwozia musi nawiązywać do historycznie stosowanych w egzemplarzach seryjnych lub stosowanych w sporcie samochodowym.
- Niedozwolone klatki bezpieczeństwa, nieoryginalne fotele kubełkowe*, fotele tuningowe, fotele do motorsportu, usuwanie oryginalnych elementów wyposażenia mające na celu obniżenie wagi pojazdu, w tym m.in. tapicerki.
Wszelkiego typu modyfikacje muszą być konsultowane z organizatorami.
Sport
Definicja samochodu „Sport”: samochód, którego modyfikacje wykraczają poza normy opisane dla samochodów CLASSIC
Open
Pozostałe pojazdy bez względu na ilość modyfikacji. Organizatorzy dopuszczają udział innych modeli i marek po indywidualnym rozpatrzeniu zgłoszenia.
Kary regulaminowe
Błędy w trakcie konkurencji:
- potrącenie lub przesunięcie pachołka - 5 sekund kary
- falstart - 5 sekund kary
- pomylenie trasy przejazdu na niekorzyść zawodnika: brak kary
- pomylenie trasy przejazdu na korzyść zawodnika: 150% czasu zwycięzcy danej konkurencji lub czas najwolniejszego przejazdu w danej konkurencji plus 5 sekund, jeśli ten czas jest większy niż 150% czasu zwycięzcy
- pominięcie startu w konkurencji - brak klasyfikacji
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do dyskwalifikacji i wykluczenia z zawodów uczestników w następujących przypadkach:
- niestosowania się do poleceń organizatorów, prowadzącego zawody lub przedstawicieli ODTJ Faworyt,
- przejazdu bez kasku lub zapiętych pasów bezpieczeństwa,
- niebezpiecznych manewrów w parku maszyn i na dojazdach do toru,
- niesportowego i niekulturalnego zachowania się,
- nieusprawiedliwionego spóźnienia się na start do poszczególnych konkurencji.
Odpowiedzialność
Uczestnik zawodów bierze w nich udział na własną odpowiedzialność i zrzeka się bazwarunkowo wszelkich roszczeń cywilno-prawnych w stosunku do organizatorów w związku z uszczerbkami majątkowymi i niemajątkowymi mogącymi powstać w trakcie i w związku z trwaniem zawodów i treningu przed zawodami. Zapisanie się na listę startową jest równoznaczne z akceptacją powyższych wytycznych i regulaminu ośrodka ODTJ Faworyt.
Zakwaterowanie
Na terenie ośrodka będzie wyznaczony plac, na którym można rozstawić się z namiotem lub kamperem. Mamy dostęp do prądu i wody (niepitnej!). Dodatkowo zapewnimy dwa duże kontenery sanitarne. Koszt noclegu 20 zł/doba - nie dotyczy osób startujących w zawodach.
Zgłoszenia i wpisowe
Zgłoszenia przyjmowane są do 20.08.2025 i wymagają opłacenia wpisowego.
Wpłaty wpisowego prosimy dokonać na konto: 68 1140 2004 0000 3102 8500 2259
Grzegorz Kowalik , tytułem obowiązkowo: "PSF, nick ze strony". Wysokość wpisowego wynosi 400 zł.
Impreza nie ma charakteru komercyjnego, budżet będzie przeznaczony jedynie na pokrycie kosztów. Dlatego zachęcamy sponsorów do wsparcia, planujemy również dystrybucję gadżetów i koszulek, z których dochód będzie w 100% przeznaczony na wsparcie budżetu imprezy. W przypadku nadwyżki w stosunku do kosztów, całość ponad koszty zostanie przeznaczona jako wkład do kolejnych imprez.
Wątpliwości rozwiewamy za pomocą email'a: grzeggorzkowalik@gmail.com.
Zgłoszenie do zawodów wymaga:
-
wysłania zgłoszenia za pomocą poniższego formularza - co
oznacza akceptację regulaminu. Po zgłoszeniu wpis pojawi się na liście zgłoszonych zawodników.
Z listy zgłoszeń można się w każdej chwili wycofać. Zadeklarowaną klasę można w każdej chwili zmienić.
Zmiana samochodu lub klasy - wymaga wycofania aktualnego zgłoszenia i wysłania ponownego zgłoszenia.
zgłoszenie udziału dostępne dla zarejestowanych użytkowników capri.pl
Lista zgłoszonych uczestników
Koszulki pucharowe
Na okoliczność Pucharu będą dostępne koszulki. Zamówienia na koszulki można składać za pomocą koszulkomatu do 06.08.2025. UWAGA: płatne z góry.